مسافران یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان می گویند از ساعت 20 دیروز تا ساعت 6 بامداد امروز در فرودگاه در انتظار پرواز مانده اند و در نهایت کسی پاسخگوی آنها نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مسافران پرواز شماره 3791 هواپیمایی آسمان در گفتگو با ما اعلام کرد این پرواز دیشب از مبدا شیراز به مقصد تهران، کنسل شد و در نهایت، مسافران این پرواز با 10 ساعت تاخیر با پرواز جایگزین 3741 به تهران رسیدند و کسی نیز امروز صبح در فرودگاه مهرآباد به آنها پاسخگو نبود.
محمد لقمانیان، هنرمند عروسک گردان شخصیت "فامیل دور" در مجموعه کلاه قرمزی، به خبرآنلاین در این باره توضیح داد: پرواز قرار بود ساعت 8 شب از شیراز به سمت تهران حرکت کند ولی ساعت 14 دیروز با پیامک اطلاع دادند پرواز شما کنسل شد و ساعت 3 بامداد برای آن جایگزین در نظر گرفته ایم. برخی از مسافران که به دلایلی این پیامک به دستشان نرسیده بود، از ساعت 6.5 بعدازظهر دیروز در فرودگاه حاضر بودند و حتی مجبور شدند شب را در فرودگاه سر کنند. در نهایت ما ساعت 1 بامداد در فرودگاه حاضر شدیم ولی هواپیمایی که قرار بود ساعت 3 بامداد از شیراز حرکت کند، ساعت 6 صبح پرواز کرد.
لقمانیان توضیح داد: البته به نظر می رسید پروازهای دیگر هم تاخیر داشتند. امروز صبح که در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستیم، مسافران به نشانه اعتراض هواپیما را ترک نمی کردند. وقتی زمان زیادی گذشت و کسی از مسئولان پیگیری نکرد، تعداد زیادی از مسافران به علت کار و گرفتاری که داشتند، رفتند و تقریبا 30 تا 40 نفر در هواپیما ماندیم.
او گفت: این هواپیا حدود 150 مسافر ظرفیت داشت، ولی مسافران زیادی سوار نشده بود و برخی از صندلی ها خالی بود. ما همچنان در هواپیما نشستیم و صندلی خود را ترک نکردیم تا اینکه شخصی آمد و گفت من مسئول کنترل پرواز هستم. و توضیح داد علت تاخیر در هواپیما، مشکلات تجهیزات و قطعه بوده و گفت که در این باره مشکل داریم. گفتیم پس چرا پرواز می کنید؟ او گفت دولت مجبورمان می کند. گفتیم حالا که مجبورید به مسافران احترام بگذارید. اشخاصی در هواپیما بودند که از ساعت 6 بعدازظهر دیروز در فرودگاه شیراز بودند و اصلا کسی آنها را تحویل نگرفته بود و نپرسیده بودند چه نیاز دارید و چه کمکی برمی آید. مسافران نشسته بودند مطالبات خود را داشتند. پرسیدند حالا چطور پیاده می شوید؟ گفتیم طبق قانون باید 30 درصد پول بلیت را برای تاخیر 3 ساعت بیشتر برگردانید، ولی چون این پرواز ساعتها تاخیر داشته, اگر همه پول بلیت را برگردانید، ما پیاده می شویم.
لقمانیان در ادامه گفت: در نهایت دو نفر آمدند و صحبت کردند و گفتند اگر پول بلیت تان را بدهیم حاضرید پیاده شوید؟ گفتیم بله.
گفتند مشکلی ندارید به ترمینال شماره 4 بروید و از آقای حیدری پول بلیت را مطالبه کنید. ما با ساک و چمدان و بچه پیاده شدیم و به ترمینال رفتیم، ولی آقای حیدری اصلا وجود نداشت و گفتند اصلا چنین کسی نداریم و شیفتش تمام شده و بروید خانه تان. تمام مسافران عصبانی بودند از اینکه با کلک آنها را پیاده کرده بودند. در نهایت آقایی هم آمد گفت من مسئول پروازهای آسمان هستند و بدون عصبانیت به همه سئوالاها و اعتراضات جواب می داد و می گفت که پوزش می خواهیم و شرمنده ایم. ولی او هم حاضر نبود قانون را در این باره اجرا کند و تمام یا بخشی از پول بلیت را پس دهد.
این هنرمند در ادامه گفت: نهایتا تا ساعت 9 صبح علاف بودیم. خانمها و آقایان مسافر اعتراض زیادی کردند. رئیس و مدیر ترمینال می گفتند به ما ربطی ندارد. می گفتند شما می توانید شکایت کنید و از خط هوایی تان 30 درصد پول بلیت را مطالبه کنید. من چون بچه کودچک داشتم که بیتابی می کرد، مجبور شدم فرودگاه را ترک کنم ولی هنوز برخی مسافران مانده بودند و گفتند راضی هستند آقایی که وارد هواپیما شد و با وعده بی محل ما را از هواپیما پیاده کرد و به دروغ گفت بروید از آقای حیدری پول بلیت تان را بگیرید، بیاید و معذرت خواهی کند.

خبرآنلاین موارد فوق را به سرکار خانم دشتی، سرپرست اداره امور اجتماعی روابط عمومی منعکس کرده و در انتظار جوابیه شرکت هواپیمایی آسمان است.


45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    5 1
    با اتوبوس بری همینقد راه هست دیگه چرا گله میکنید
    • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      8 0
      اینکه با اتوبوس بروند یا هواپیما به خود شخص ربط داره. شما انگار کلا قاطی کردی همه چیزو با هم.
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    9 0
    عجب مملکتی داریم ما
  • سعید A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    7 0
    خجالتش برای مسئولین که پیگیر مطالبات مردم نیستند .
  • محسن A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    10 0
    پرواز مورخ 12/3/94 تهران یزد هم با 6 ساعت تاخیر انجام گرفت ولی متاسفانه مسئولین هواپیمایی آسمان هیچگونه مسئولیتی قبول نمی کنند .
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    11 0
    پرواز تهران زاهدان هم قبل سال 12 ساعت تاخیر داشت .....من مسافر همین هواپیمایی آسمان بودم حداقل بگن کنسل شده مردم برن .ما چوپان نداریم تو مملکت؟؟؟؟
  • سعدى A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    8 2
    بعله عزيزجان، همينكه زنده رسونده تون به مقصدخودش يك دنياارزش داره، حالاخسارت هم ميخواين؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    من هم یکبار که تاخیر آسمان خیلی زیاد بود رفتم دفترشون و گفتم شما واقعآ دیگه رکورد همه ی تاخیر ها را شکوندید. اونا هم خیلی ریلکس با خنده و خوشحالی گفتند: "آره". همین
  • امیر IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    با اشتباه گرفتید .اینجا ایرانه
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    قانون؟ خخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    ماهم با قطار رفتیم مشهد دو ساعت و نیم تاخیر داشت و ما داخل قطار از گرما آب پز شدیم. مهماندار گفت نصف پول بلیط را پس میدهند اما دروغ بود چون وقتی به آژانس فروش بلیط مراجعه کردیم گفتند چون کمتر از سه ساعت تاخیر بوده هیچ پولی تعلق نمیگیرد و آنها خواسته اند شما را از سرشان باز کنند
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    ما هم پرواز زاگرس بوديم ولي نشستيم تو هواپيما تا بالاخره پول بليط آوردن تو هـواپيما بهموم دادن
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    من یکی از مسافران این پرواز بودم جالب است که آقای حدادی مسئول پرواز که برای مذاکره با ما به داخل هواپیما آمده بود از وجود آیین نامه حقوق مسافران ابلاغی سازمان هواپیمایی کشور به شرکت آسمان، ابراز بی اطلاعی می کرد. این در حالی بود که بعدا نسخه ای از این آیین نام را بر روی دیوار محل کار ایشان دیدیم آقای حیدری که به داخل هواپیما آمده بود خود را نماینده شرکت آسمان معرفی کرده بود و قول استراد کل مبلغ بلیط را به مسافران داد. وقتی ما برای گرفتن خسارت طبق گفته ایشان به دفتر ترافیک آسمان مراجعه کردیم آقای افتخاریسرشیفت این واحد از وجود همکاری به نام آقای حیدری و حدادی ابراز بی اطلاعی کرد خوشبختانه به گفته خود ایشان در اتاق دوربین وجودداشت و صداها ضبط شده و مدرک این موضوع وجود دارد
  • مهران IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    آسمان هم شد ایرلاین آخه؟ همین که زنده رسیدین برین خدا رو شکر کنین.
  • محمد قاسمی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    اینجا ایران است دوست عزیز همیشه از مردم عادی می خواهند مانند کشورهای پیشرفته عمل کنند اما حاضر نیستند خود مانند کشورهای پیشرفته عمل کنند خداد چرا من در کشوری پیشرفته مثلا سویس که همه چیزش سرجایش هست به دنیا نیامده ام
  • حمید IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    من هم مسافر این پرواز بودم، واقعا خیلی ناراحت شدیم از طرز برخورد مسولان شرکت آسمان و مدیریت ترمینال فرودگاه، چیزی که خیلی جالب بود همه این افراد میگفتن به من ارتباطی نداره و برید به فلان نفر بگید، خیلی مردم رو تحقیر کردن و در آخر سر مسئول ایستگاه آسمان گفت هر کی اعتراض داره بیاد از ما بلیط بخره و 30درصد تخفیف داره یعنی یه چی بدهکار هم شدیم ، یعنی واقعا هیچکس حرف این مردم رو درک نمی کنه و هیچ کس نیس که مسول باشه
  • بهروز A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    3 0
    بهترین راه ادغام این شرکت های در پینی در بک شرکت بزرگتر مانند ماهان است.
  • محمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 0
    برو عامووو ، زنده رسوندنت تهران یه چیزم طلبکاری ؟ : برو خداتو شکر کن