خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر این‌که پایه نظام جمهوری اسلامی معنوی و الهی است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ان‌شاءالله به نظام جهانی امام زمان (عج) وصل می‌شود.

به گزارش ایسنا،  آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران همگی را به تقوای الهی توصیه کرد و به سالروز شهادت شهدای 15 خرداد و درگذشت امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وی گفت: مسأله ولایت مسأله مهمی است و نظام اسلامی با نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد و آن این است که پایه نظام اسلامی، الهی و معنوی می‌باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین تصریح کرد: کسانی که در دانشگاه‌های داخل و خارج سخنرانی می‌کنند و کتاب می‌نویسند و مسأله امام زمان (عج)‌ را زیر سوال می‌برند بعضاً افرادی شیعه و اهل نماز هستند. البته برخی نیز دشمنان اسلام هستند که پول‌های نفتی از عربستان برایشان می‌آید و ما به آنها کاری نداریم.

وی افزود: اظهارات آن افراد شیعه و اهل توجه به دین و اسلام اشکالی پیش می‌آورد و آن این است که گاهی مخالفت با اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه آنها را به جایی می‌کشد که اصل بحث را انکار کنند. ولی فقیه به عنوان نایب عام امام عصر (عج) است و در حقیقت حکومت، حکومتی ولایی و اسلامی می‌شود و مردم باید بر همان اساس که جنبه معنوی است سیر کنند.

امامی کاشانی همچنین با اشاره به سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره)، گفت: اساس بحث‌های مقام معظم رهبری همان مسأله معنوی بودن انقلاب است. لذا یکی از امتیازات امام (ره) باخدا بودن و خالص بودن بود.

وی ادامه داد: بنده در لحظات آخر امام (ره) بالای سر ایشان بودم که صدای اذان مغرب بلند شد و برخی افراد نزدیک به ایشان در گوش امام (ره) گفتند که وقت اذان است و بلند شوید و نماز بخوانید و من دیدم دهان امامی که در حالت اغما بود باز شد و چیزهایی گفت که برخی اطباء در آن لحظه گفتند امام (ره) از حالت اغما بیرون آمد و این یعنی که نماز و توجه به خدا به خورد وجود ایشان رفته بود و غرق توجه به خدا و توحید بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیره عملی قابل تحریف نیست و هر تحریفی می‌شود در مفاهیم است که برخورد امام (ره) با بیگانگان و جهان اسلام و تأکید ایشان بر وحدت را نمی‌شود تحریف کرد.

امامی کاشانی همچنین اظهار کرد: تأکید امام (ره) بر شناخت دشمن، این‌که دشمن نباید از اختلافات استفاده کند توجه به اقتصاد و تأمین زندگی مردم را نمی‌توان تحریف کرد.

وی یادآور شد: حرف امام (ره) همیشه این بوده که نباید بیگانه را رفیق گرفت و اسرار را به دست آنها داد. چرا که آنها می‌خواهند بر ما مسلط شوند و خوشبختانه مقام معظم رهبری با همین سیره و روش کشور را پیش می‌برند. البته گاهی مشکلات و گرفتاری‌ها هست اما وقتی وارد جاده‌ای می‌شود و می‌بیند سنگ و کلوخ دارد باید از روی آنها عبور کرده و به جاده آسفالت و راحتی برسد.

امامی کاشانی همچنین به موضوع آموزش و پرورش و نسل جوان اشاره کرد و افزود: باید به نسل جوان پرداخت و امام (ره) نیز بسیار به این نسل توجه داشت و زمانی که در حوزه علمیه قم درس می‌گفت طلبه‌ها را به اخلاق متوجه می‌کرد و این اخلاق، فرهنگ و آموزش و پرورش و آموزش عالی باید به این موضوع توجه کند و باید حواسمان باشد چه کسانی به جوانان ما درس می‌دهند و چه شرایطی باید داشته باشند.

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های عبادی نماز جمعه نیز با اشاره به آیات و روایاتی بر رعایت عهد و پیمان تأکید کرد.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص بحث منجی و غیبت از نگاه اهل سنت ارائه کرد و افزود: غیب امام زمان (عج) امید ایجاد می‌کند چرا که ما منتظریم منجی عالم بیاید و زمین هیچ‌گاه و در هیچ زمانی نمی‌تواند از حجت خدا خالی باشد و این موضوع فقط منحصر به شیعه نیست و بسیاری از علمای اهل سنت نیز گفته‌اند و اینکه کسی بگوید دلیل عقلی و نقلی برای وجود حجت خداوند موجود نیست، اشتباه است و برخی می‌خواهند احتیاط کنند و می‌گویند ما این دلایل را نمی‌دانیم.

امام کاشانی همچنین با تأکید بر این‌که شش برهان محکم و دلیل عقلی برای اثبات وجود حجت خداوند موجود است، تصریح کرد: کسانی که منکر وجود این دلایل هستند می‌توانند بیایند در دانشگاه‌ها، در صداو سیما حتی خصوصی در خصوص این موضوع صحبت کنیم. چرا که مسأله، مسأله محکمی است و اسناد محکمی برای آن وجود دارد.

وی در پایان گفت: سفارش بنده این است که که برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) دعا و اصرار کنیم و با ایشان ارتباط پیدا کنیم و وصل شدن با ایشان باید در عمل، فکر و اندیشه باشد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =