بلاتر فساد در فیفا را پذیرفت و تعهد داد/این آغاز پروژه بازپس گیری میزبانی ها از قطر و روسیه است؟

سپ بلاتر که از این پس رئیس موقت فیفاست در گفت و گو با بازرس مستقل کمیته اخلاق فیفا تعهد داد اصلاحات مبارزه با فساد را تا روزی که در فیفا هست ، ادامه دهد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سپ بلاتر رئیس موقت و مستعفی این روزهای فیفا که تلاش می کند تا پایان سال 2015 صندلی ریاستش را نگه دارد و به عنوان رئیس موقت در این تشکیلات بماند ، بعد از اتفاقات چند روزه گذشته فوتبال دنیا و سونامی برملا شدن فسادها در این تشکیلات ، به دیدار دومنیکو اسکالا رفت. مردی که مامور است تا این پرونده فساد را بررسی کند و برایش سرانجامی بیابد. آنچه در دل حرف های این دو نمود داشت ، حرف های بلاتر بود. اینکه او فساد در بدنه فیفا را پذیرفت و گفت هر طور که هست تلاش می کند از پی اصلاحش بر آید. بلاتر پس از دیدار با دومنیکو اسکالا رئیس مستقل کمیته برآورد و بازرسی سازمان ، از اشتیاق و عزم خود برای به کار گیری یک برنامه جامع اصلاحات برای فیفا خبر داد. با افشاگری های بلازر علیه فیفا و رشوه هایی که سرنوشت میزبانی جام های جهانی 98 ، 2010 ،2018 و 2022 رخ داده است حالا دنیای فوتبال از پی ایجاد اصلاحات است.فیفا روز پنجشنبه تایید کرد که بلاتر و اسکالا روی یک فرآیند موثر و معنی دار برای ایجاد اصلاحات در نظام و ساختار اداری فیفا کار کرده اند.بلاتر بعد از این دیدار در کنفرانسی خبری که سایت گل آن را روایت کرده است ، گفت:« ملاقات خوب و سازنده ای با اسکالا برای  ایجاد یک چارچوب و جدول کاری داشتم . از اینکه از توصیه ها و راهنمایی های اسکالا بهره بردم بسیار خوشنودم.من یک برنامه جامع برای اصلاحات می خواهم و کاملا آگاه هستم که تنها کنگره فیفا می تواند این اصلاحات را تصویب کند.علاوه براین کمیته اجرایی وظیفه مشخصی برای تقسیم مسئولیت در اجرای این فرایندها دارد.»

حالا کمیته اجرایی فیفا با اصرار کشورهای منتقد بلاتر که کرسی های زیادی هم در هیات اجرایی دارند ، به دنبال بررسی مجدد اعطای میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 است. آیا اتفاقی عجیب رخ می دهد ؟

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    19 21
    همش سناریو هست . ملتم در گیر . فقط یادتون بیارم که همین دو تیم ایتالیا و اسپانیا که تو جام جهانی 2002 توسط کره به ترتیب تو یک هشتم و بعد یک چهارم به اون شکل عجیب حذف شدن به ترتیب تو جام های جهانی بعد قهرمان شدند . این عجیب نیست؟ خوب معلومه حق السکوت بوده براشون این جام قرمانی جهان اونم چه حق السکوت بزرگی. تازه اون داور اکوادوری بازی ایتالیا کره هم آخرش خودکشی کرد رفت تا دیگه کسی ازش باز خواست نکنه. عجیب نیست که چند ماه بعد مرگش این اتفاقات هم افتاد فساد هیچ وقت از فیفا جدا نمیشه . هیچ وقت