از مسئولانی که می گفتند لرستان محروم نیست گله دارم/ در لرستان هیچ کوتاهی نخواهیم کرد

سردار عبدالهی با اشاره به اینکه عقب ماندگی ها در استان لرستان بسیار زیاد است گفت: من از مسئولین گذشته استان گلایه دارم چرا که در بعضی موارد صحبت هایی می شد که این استان منطقه محروم نیست و محرومیت در استان وجود ندارد.

 

سردار عبدالهی با اشاره به اینکه عقب ماندگی ها در استان لرستان بسیار زیاد است گفت: من از مسئولین گذشته استان گلایه دارم چرا که در بعضی موارد صحبت هایی می شد که این استان منطقه محروم نیست و محرومیت در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سلام دلفان،  سردار عباداله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مراسم افتتاح مسجد روستای "شتر خفت" دلفان، با اشاره به این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بطن مردم و یک نهاد مردمی که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی بنا نهاده شد عنوان کرد.

وی افزود: عضوگیری در جذب اشخاص برای این نهاد مقدس بر اساس گزینش خاص نبود بلکه بر اساس اعتقاد و انگیزه افراد بود که در این نهاد حضور پیدا می کردند.

سردار عبدالهی با اشاره به اینکه پس از دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد افزود: هدف از تاسیس این قرارگاه برای سود نبوده بلکه خدمت به مردم و نیاز کشور برای آبادانی و عمرانی است که در جای جای ایران اسلامی در حال حاضر فعالیت های عمرانی و محرومیت زدایی را انجام می دهد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه بزرگ در سطح کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به اتمام رسیده و یا در حال اجرا است افزود: پروژه ها ی کلان ملی و ابر پروژه ای که حتی شرکت های غول پیکر دنیا کار را رها کردند اما توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء  این پروژه های به ثمر رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: فاز های بزرگ در پارس جنوبی که توسط این قرارگاه ساخته شده هم اکنون به خوبی فعالیت و گاز مورد نیاز کشور را تامین می کنند.

وی به ساخت پالایشگاه های بزرگ توسط این قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس که ۳۶۰ هزار بشکه در روز تولید فرآورده های آن است یکی دیگر از این پروژه ها بوده که در واقع می توانیم بگوییم که امروز مصرف بنزین در کشور ۵۹ میلیون لیتر است اما این پالایشگاه خود به تنهایی ۶۰ میلیون لیتر بنزین تولید می کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به اقدامات انجام گرفته توسط این قرارگاه در حوزه های عمرانی اشاره کرد و افزود : در بحث سد سازی که امروز ۴۸  میلیارد متر مکعب مخزن ذخیره آب در سطح کشور ساخته شده که ۲۱ میلیارد متر مکعب ازاین میزان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام شده است.

سردار عبدالهی به انجام پروژه های بزرگ زیرساختی توسط این قرارگاه در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه تحریم های ظالمانه بر کشور تحمیل شده است اما هیچ گاه تحریم ها ما را در مقابل دشمنان تسلیم نکرده و فعالیت های خود را متوقف نخواهیم کرد و می توانیم بگوییم که کشوری که در حال تحریم است بااتکا به توانمندی و ظرفیت ها و پتانسیل های خود می تواند پروژه های بزرگ را بسازد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم های ما امروز به وجود نیامده بلکه کشور ما سالهاست که تحریم است ادامه داد: به لطف خداوند هیچگاه در مقابل این تحریم ها کوتاه نیامده ایم و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند بایستی از توانمندی های داخلی استفاده کرد همچنان با قدرت جلو می رویم.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشور و هر سازمان و تشکیلات، تجهیزات و سرمایه های آن نیست بلکه بزرگترین سرمایه نیروی انسانی است ادامه داد: امروز نیروی انسانی مجرب و ماهر و متخصص در کشور وجود دارد و ما ممکن است به خیلی از چیزها نیاز داشته باشیم اما هیچ وقت به گروه مهندسی و متخصصین از خارج کشور نیازی نداریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: امروز پالایشگاه ها و کارخانجات بزرگ صنعتی در کشور توسط متخصصین توانمند کشورمان ساخته می شود که با وجود متخصصان داخلی هم تجهیز می شود و هم طراحی و هم به مرحله اجرا در می آید و به بهره برداری می رسد و اینجا نقطه نا امیدی برای دشمن به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه امروز قدرت سازندگی که در کشور وجود دارد بی بدیل است ادامه داد: با توجه به تجهیزات و ماشین آلاتی که هم اکنون در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء وجود دارد مطمئن باشید که حرف اول را در خاورمیانه این قرارگاه می زند و پیشرفته ترین تجهیزاتی که امروز می تواند پیچیده ترین پروژه های ملی را انجام دهد واقعا این ظرفیت در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین مهندسان و دکترای فنی در کشور در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء وجود دارد اظهار داشت: بیش از ۴۰ هزار نفر نیروی متخصص در رشته ها و تحصیلات مختلف در این قرارگاه در حال فعالیت هستند و آیا سرمایه ای بالاتر از این وجود دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء همچنین با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه کشور ما به کشورهای جهان بی نیاز باشد ادامه داد: ما در سال گذشته واردات گاز را در کشور به ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ میلیون متر مکعب  داشتیم اما امروز می توانیم بگوییم کشور ما به صادر کننده گاز تبدیل شده است و باید ما همچنان پیش برویم تا کشور را آباد کنیم.

سردار عبدالهی به اجرای پروژه هایی که توسط این قرارگاه در سطح استان انجام می شود اشاره کرد و افزود: بنده اهل لرستان هستم و نمی خواهم تعصب منطقه ای هم داشته باشم ولی آن چیزی که بر اساس عدالت اجتماعی حق این استان است بر ما فرض است که محقق کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی ها در استان لرستان بسیار زیاد است ادامه داد: من گلایه دارم از مسئولین گذشته استان چرا که در بعضی موارد صحبت هایی می شد که این استان منطقه محروم نیست و محرومیت در استان وجود ندارد بلکه آمار بیکاری در این استان در سایر استانهای کشور بالاتر است .

وی با تاکید بر اینکه امروز جوانی که فارغ التحصیل می شود کمترین حق وی این است که در جایی استخدام شود افزود: این بستر را ما با همکاری دولت می بایست فراهم کنیم و باید در این زمینه تلاش های فراوانی صورت بگیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به فعالیت های این قرارگاه در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این قرارگاه در حوزه های آزادراه، سد سازی، راه آهن، فرودگاه و خطوط انتقال آب تلاش های خوبی انجام داده است و با وجود اینکه با مشکلات مالی روبرو هستیم اما به خوبی روند ساخت این طرح ها ادامه دارد.

سردار عبدالهی همچنین به فعالیت های این قرارگاه در بحث محرومیت زدایی اشاره کرد و اظهار داشت: محرومیت زدایی جزو خواسته های به حق امام راحل بوده و بسیار به این موضوع تاکید داشتند و ما نیز وظیفه خود می دانیم به فرمایشات ایشان در بحث محرویت زدایی اقدام و تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر ما در دوران جنگ پشتیبانی داشتیم همین روستاییان و محرومین جامعه بودند که ما را یاری می کردند افزود: در بحث محرومیت زدایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کارهای بسیار خوبی انجام داده است به گونه ای که بالغ بر ۱۳ هزار پروژه محرومیت زدایی توسط این قرارگاه انجام شده است.

سردار عبدالهی با تاکید بر اینکه سطح محرومیت در کشور بسیار عمیق است ادامه داد: این قرارگاه تا شعاع ۷۰ کیلومتری هر پروژه ای که کار می کند خدمات محرومیت زدایی را در آن منطقه انجام می دهیم اما این بدان معنا نیست که ما تمام خواسته های شما را انجام داده ایم و ما خودمان احساس می کنیم ارزش اقداماتی که در مناطق محروم انجام می دهیم بسیار ارزشمند و بالا است.

وی با اشاره به اینکه در بحث محرومیت زدایی در استان هر کاری که از دست ما بر بیاید کوتاهی نخواهیم کرد ادامه داد: در جایی که اقدامی انجام ندادیم به این معنی بوده که دیگر این اقدام از دست ما خارج است و نمی توانیم آن را انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تاکید بر اینکه جای جهاد سازندگی بسیار خالی است افزود: در مجموع روستا ها نیز حق دارند که به آنان رسیدگی شود و اگر بیاییم روستاها را آباد کنیم و کشاورزی و دامپروری آنها را رونق بخشیم و مکانیزه کنیم به یقین روستاها آباد می شوند و جلوگیری می کنیم از مهاجرت روستائیان به شهر و اگر بر عکس این کار باشد روستاها تخلیه می شود که این خود تهدیدی جدی برای آن منطقه به حساب می آید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    دوست عزیز این خبر دلفان امروز سایت سلام دلفان منبع زده