ایسنا نوشت:

بر اساس اعلام رییس اداره هواشناسی سینوپتیک سراوان سرعت وزش باد در این شهرستان به 70کیلومتر بر ساعت رسیده و میزان دید را به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش داده است.

عبد الناصرملک زاده اظهار کرد: وزش باد به نسبت شدیدی که از روز گذشته در سراوان شروع شده در سریع ترین ساعات به70کیلومتر برساعت رسیده ومیزان دید در این شهرستان را تا4کیلومتر کاهش داده است.

وی با بیان اینکه وزش باد وگرد وخاک در کیفیت هوانیز تاثیر گذاشته افزود:براساس پیش بینی ها این پدیده تا فردا نیز در شهرستان سراوان وشهرستان مهرستان ،سیب سوران در جنوب شرق استان ادامه خواهد داشت.

به گفته ملک زاده وزش باد دمای هوای این شهرستان را به نسبت روزهای گذشته تا4درجه سانتیگراد خنک تر کرده است وهمچنین باد از روز گذشته در شهرستان های شمالی سیستان وبلوچستان نیز شروع شده وبراساس پیش بینی ها تاپنج شنبه این هفته در این نواحی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: وزش باد با سرعت 65کیلومتر برساعت در زابل نیز دید افقی در منطقه فرودگاهی این شهرستان را تا 5 کیلومتر کاهش داده و رفت و آمد ها رادر محورهای مواصلاتی دچار مشکل کرده است.

این کارشناس هواشناسی افزود: از صبح امروز وزش باددر مرکز استان نیز شروع شده و تا لحظه تنظیم خبر میزان دید افقی در منطقه فرودگاهی زاهدان را تا سه کیلومتر کاهش داده و، وضعیت هوا را به حالت ناسالم کشانده است.

وی تصریح کرد: شدت وزش باد براساس گزارش های محلی در شهر نصرت آباد به حدی بوده که میزان دید افقی را در این شهر به صد متر کاهش داده است.

ملک زاده خاطرنشان کرد: همچنین وزش باد وگرد وخاک در شهرستان های میر جاوه ،زهک،خاش وایرانشهر نیز سبب کاهش کیفیت هوا شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =