بر پایی نمایشگاه لباس اسلامی در ماه مبارک رمضان /تذکرات امام جمعه محترم را لحاظ کردیم

چندی پیش نماینده ولی فقیه در کرج به انتقاداتی در ارتباط با عملکردهای برخی ارگان ها پرداخته است که در یک سری صحبت هایشان به عملکرد اصناف و تخلفات صنفی که در سطح شهر اتفاق می افتد اشاره کرد که در این خصوص گفت و گویی با حمید کریمی، رئیس اتاق اصناف استان البرز انجام گرفت. این گفت و گو را بخوانید:

خبرگزاری خبرآنلاین - البرز:
در ارتباط با سخنانی که امام جمعه محترم کرج در خصوص تخلفات صنفی انجام دادند چه اقداماتی کرده اید؟

طي جلسه اي كه با امام جمعه محترم داشتيم، ايشان به هيات صنف صحبت هايی را متذكر شدند که در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی مثمر ثمر بوده است.در مسایل بازرسي علاوه بر بازرسی هاي خود اصناف (اتحاديه ها) مردم هم مي توانند بازرس هاي خوبي باشند و مسائلي كه به صنف مربوط مي شود را به بازرسي ما با شماره 32218154 اطلاع دهند تا رسيدگي های لازم صورت گیرد و از مردم خواهشمنيدم كه این تماس ها صرفا جهت معرفی کاسبان متخلف نباشد و کاسبان محترمی را هم که قانون مندند و با مردم با احترام رفتار مي كنند را هم به ما معرفی کنند تا بتوانيم آنها را مورد تشويق قرار دهيم ولی متاسفانه درصد بسیار كمي از مردم که آمارشان حدودا 5 درصد می باشد، تماس مي گيرند.
بعد از سخنان امام جمعه محترم كرج تا به حال با چند دستگاه متخلف برخورد داشته ايد؟
آمارهايي از اماکن پلمپ شده موجود است که برای اطلاعات دقیق تر بايد با واحد بازرسي هماهنگي انجام شود.
در ارتباط با طرح تشويق و تنبيه اصناف توضیحی دهید؟
به اين اصل معتقديم که تشويق بيشتر جواب مي دهد و هميشه مي گوييم به ازای هر10 تا تنبيه 40 تا تشويق هم باید داشته باشیم؛ چرا كه وقتي يك واحد مورد تشويق قرار گيرد واحد مجاور آن هم مي خواهد كاري كند تا تشويق شود يابد.
ما كاسب هاي مورد احترامی داريم كه با وضو به مغازه مي روند و بدنبال اين هستيم كه از تمام كسبه هاي خوب در يك تالار بزرگ تقدير كنيم و از امام جمعه محترم مي خواهيم در آن روز حضور داشته باشند تا بتوانيم استفاده هاي لازم را از حضور ایشان ببريم و همچنین اداره اصناف يك سري كارهاي فرهنگي ديگر مانند بر پايي نمايشگاه لباس اسلامي در ماه مبارک رمضان را در نظر دارد و طي نشستي كه در كنسول نظارت برگزار شد اين برنامه ها مطرح شد و به اتفاق همه اعضاي كميسيون نظارت و اصناف به تصویب رسید.
تكاليف واحدهايي که مردم از آنها گله مندند چیست و چگونه با این واحد ها برخورد می کنید؟
مرد در ابتدا بايد شکایات خود را به بازرسي مربوطه یا همان صنوف خدماتي اطلاع دهند که در اولويت كار بازرسي ما هستند كه هيات كارشناسي اصناف را تشكيل مي دهند تا رسيدگي های لازم صورت گیرد. بعد از مراجعه به بازرسي ظرف 24 ساعت براساس فصل 8 قانون نظام صنفي نظريه كارشناسي از اتحاديه اخذ مي شود و اگر واحد صنفي متخلف اعلام شود براي گزارش بازرسي صادر مي شود و شاكي حقش را مي گيرد و در حق دولت هم تضييع مي شود. کلیه شکایات انجام شده به اصناف با محوريت اتاق اصناف و اتحاديه هاي محترم به واحد بازرسي اصناف صرف مدت 72 ساعت منجر به نتيجه مي شود كه براي واحدهاي نظارتي كه در سطح استان كار مي كنند ركورد محسوب می شود.
چند مورد شكايت از خطي هاي طالقاني و درختي در ارتباط با تاكسيراني داشتيم که رسيدگي نشده است،چرا؟
از آنجایی که تاكسي داران صنف محسوب نمي شوند باید گشت هاي مشترك تاكسراني، اداره تعزيرات و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت كه روي ارگان هاي دولتي و بخش هاي خصوصي نظارت دارند رسيدگي كنند.
عنوان کردید طرحي وجود دارد که مردم به عنوان ناظران شما هستند، عملکرد این طرح به چه صورت است؟
طرح نظارت بازرسان نا محسوس از طریق مردم را در دستور کار خود قرار دادیم که طی آن یکسری افراد مورد تایید و متعهد به عنوان بازرسان این اتحادیه از واحدهای متخلف گزارش هایی را در اختیار بازرسی قرار خواهند داد تا با این واحد ها برخورد قانونی کنیم که اميدواريم اين طرح با برنامه ريزي های دقیق و عبور از يك سري فيلترها عملي شود و در واقع مي شود گفت اين كار كمك از مردم براي مردم است مثل كاري كه پليس انجام مي دهد و چون طرح و ايده بسيار خوبي است اميدوايم براي اصناف هم موفق پيش رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =