۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷

مهر نوشت:

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه واردات برنج همچنان ممنوع است، گفت: مقادیر بسیار محدودی برنج خارجی قبلاً ثبت سفارش شده بود که وارد شده است.

عباس کشاورز در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر واردات برنج پس از ماه مبارک رمضان افزود: باتوجه به ذخیره سازی کافی برنج و نیاز سنجی‌های انجام شده، واردات این کالا همچنان ممنوع است.

وی گفت: بر اساس تصمیم گیری‌های انجام شده در ستاد تنظیم بازار، واردات برنج خارجی از اسفند سال گذشته ممنوع شد. ضمن اینکه مقادیر بسیار محدودی برنج خارجی قبلاً ثبت سفارش شده بود که وارد شده است.

کشاورز با بیان ابنکه ثبت سفارش واردات این برنج‌ها پیش از تصویب و ابلاغ ممنوعیت واردات در اسفند سال گذشته بوده است، اضافه کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون هیچ سفارشی برای واردات برنج پذیرفته نشده است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ممنوعیت واردات برنج به قوت خود باقی است و قرار نیست تغییری در این دستورالعمل داده شود.

اظهارات این مقام مسئول در حالی است که براساس آمار گمرک در دو ماهه نخست امسال ۱۴۹ هزار تن برنج به ارزش ۱۵۳ میلیون دلار وارد کشور شده که این واردات واکنش دبیر انجمن برنج را در پی داشت.

جمیل علیزاده شایق در این زمینه با بیان اینکه در حال حاضر برخی مسئولان عنوان می‌کنند برنج‌های وارداتی مربوط به ثبت سفارش‌های قبلی است، به مهر گفت: از دیدگاه انجمن برنج کشور، بحث ثبت سفارش به موضوعی غیرقابل باور تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سقف ثبت سفارش‌‌ها باز است و برای متقاضیان حکم چک سفید را دارد، گفت: بدین ترتیب واردکننده ثبت سفارش را انجام می‌دهد و هر زمان دلش خواست، اقدام به واردات می‌کند؛ باید برای ثبت سفارش محدوده و مقررات ثابت اعمال شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =