بازگشت همای پس از 8 سال / همای از جان خود سیری ... که خاموشی نمی گیری

پرواز همای (با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی ) خواننده محبوب و پر آوازه گیلانی پس از 8 سال دوری از برگزاری کنسرت در ایران ، رسما و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به اجرای برنامه می پردازد.

پرواز همای با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ، انتظار مخاطبان و طرفداران خود را به پایان رساند و مورخ 20 و 21 خرداد ماه با همراهی ارکستر گروه مستان در تالار بزرگ کشور به اجرای برنامه می پردازد .

آلبوم سرزمین بیکران و اجرای تصنیف و غزل از اشعار شاعران سر‌شناس ایرانی با ارکستر بزرگ محتوای اصلی این برنامه است که مدت‌ها تمرین شده که در این بین برخی غافلگیری‌ها نیز برای این کنسرت در نظر گرفته‌ شده است .

پرواز همای (با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی) همراه با گروه «مستان» که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، سبک تازه‌ای از موسیقی سنتی را ارائه می‌دهند. وی همچنین خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده‌است. همای، ‌زاده روستای «احمدسرگوراب» در گیلان بوده و ترانه‌هایی را نیز به زبان‌های گیلکی و تالشی اجرا کرده‌است. او دیپلم خود را از هنرستان کمال الملک رشت (مرکز استان گیلان) کسب کرد و با علاقه فراوان به او در رشته شعر آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند.

در زمینه هنر آواز، شاگرد اساتیدی همچون فریدون پوررضا، سید کمال الدین عباسی، هنگامه اخوان، کریم صالح عظیمی را دارد و همچنین در باب زمینه شعر و ادبیات فارسی از اساتیدی همچون علیقلی محمودی بختیاری، حبیب نبوی، منصوره ثابت‌زاده، محمود طیاری و دکتر اصغر دادبه بهره‌مند گردید. در اندک زمانی، همای گیلانی توانست فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در زمینه شعر، موسیقی و آواز گسترش دهد، و با موفقیت کنسرت‌هایی نیمه رسمی را در ایران و سراسر جهان برگزار کرد.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت http://www.84200.ir  اقدام به خرید اینترنتی بلیت این کنسرت خاطره انگیز نمایند.

با توجه به استقبال عموم مردم ، دور از انتظار نخواهد بود که طی هفته های آتی خبر کنسرت بعدی این خواننده سنتی گیلان زمین را در دیار باران شاهد باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =