این خاطره را حمیدرضا صدر در بخشی از کتاب پسری روی سکوها نوشته است. ماجرای سربازی رفتن حسین کلانی در بازی های جام ملتهای آسیا.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این روزها نیامدن مهرداد پولادی به کشور برای حل تعیین مشکل سربازی خود به بحرانی برای فوتبال ملی بدل شده است. کارلوس کروش که بیش از یک سال در دل تمام انتقادات ، مهرداد پولادی بدون تیم و مصدوم را به اردوهای تیمش دعوت کرد تا بتواند در جام جهانی بازی کند و صاحب پیشنهاد نجومی بازی در لیگ قطر شود ، حالا به دنبال گزینه جدیدی برای پست دفاع چپ تیمش است چون پولادی که برای رسیدن به کارت پایان خدمتش ، قانون را دور زده بود ، حاضر نیست جرمش را بپذیرد و با تمکین از قانون ،سرباز کشورش باشد.

او درحالی چنین رفتاری را برای تیم ملی دارد که سال ها قبل حسین کلانی ستاره اول فوتبال ایران با سری تراشیده که نشان از اعزام او به پادگان آموزشی داشت ، با افتخار در تیم ملی به میدان رفت و سبب شد ایران قهرمان جام ملتهای آسیا شود.

حمیدرضا صدر در بخش هایی از کتاب «پسری روی سکوها» درباره حسین کلانی نوشته است. درباره سال های میانی دهه 40 . ایران در تهران ، میزبان جام ملتهای آسیا بود. آن روزها حسین کلانی با آن موهای طلایی اش ستاره فوتبال ایران بود. قبل از این بازی ها اما این پسر با استعداد که لیسانس معماری از بهترین دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده بود ، به خدمت سربازی رفت تا بتواند فوتبالش را ادامه دهد. او با سری تراشیده به مصاف حریفان ایران می رفت و توانست گل پیروزی ایران را در بازی با اسرائیل بزند.

حالا شاید بد نباشد این روحیه پسری مثل حسین کلانی را با یکی مثل مهرداد پولادی مقایسه کرد. کدام یک نقش بزرگتری در فوتبال ایران داشتند؟ کدام یک سربازی ملی را معنی کردند؟

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    66 22
    حتي مقايسه اش هم خنده داره. پولادي يك وطن فروشي بيش نيست. قانون مملكت رو دور زده و به راحتي به خاطر پول رفته قطر و حاضر نيست حالا حالا ها برگرده ايران. اگه اين كار اسمش خيانت و وطن فروشي نيست، پس چيه ؟
  • مجتبي A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    سربازي يعني چي؟ 2 سال از بهترين سالهاي زندگي را كه ميشود صرف يادگيري و مهارت كرد در پادگانها ذره ذره تحقير ميشوي تا فرمانبرداري و درواقع سرخوردگي را ازهمان شروع ورود به جامعه بياموزي. به نظر من پولادي عزيز بهترين كار و به عبارتي بهترين اعتراض ممكن را انجام ميدهد.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      37 14
      دوست عزیز سربازی برای همه هست نه اینکه فقط برای از ما بهترون نباشد.تا قانون تغییر نکرده باید قانون را رعایت کرد و احترام گذاشت. دقت کنید که می توان به اصل یک قانون مصوب مجلس اعتراض داشت اما اینجا بحث احترام به قانون هست.
    • همایون IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      40 9
      منم موافقم وطن پرستی ربطی به سربازی نداره، یکی بیاد از فواید سربازی بگه بیاد خب
    • بی نام EU ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      21 9
      حالا چون فوتبالیسته خونش رنگینتره و سربازی نره
  • ناصر IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    10 18
    این ها رو از کسی بپرسید که فقط برای تیم ملی سرباز میخواد... و مهدی رحمتی و عقیلی رو حتی بعد از معذرت خواهی رسمی دعوت نکرد که البته کار خوبی کرد ولی پولادی رو چون خودش میخواست با خودش همه جا برد
  • امیرعلی A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    33 12
    پولادی تنها جوانی که ما جوانان الگوی خودمان می دانیم سربازی واقعا قانونی در جهت ضربه به اینده مخصوصا اینده تحصیلکرده ها است
  • امیر A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    12 9
    پولادی عزیز؟ ازکی تا حالا هرکس که جعل مدرک کنه عزیزمیشه؟
  • قاسم لطفی A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    35 5
    دمش گرم که کمالی رو کلافه کرده . از فوتبالش و خودش خوشم نمیومد ولی ناز شستش با این حرکتش