معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی ازمقاومت ایران در دوران جنگ تحمیلی با عنوان الگوی کشورهای منطقه و جهان در وقایع پیش رو یاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي، نادر صفرزاده در مراسم سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد و به ویژه شهدای جهادگر دوران جهاد سازندگی، اظهارکرد: الگوی جنگ تحمیلی در ایران با دو شاخه اصلی بسیج و جهاد در جهان شناخته شده و در هر کشوری که این الگو به صورت دقیق عملیاتی شده، شاهد موفقیت انقلاب های برخاسته از متن مردم در آنها بوده ایم.

وی ادامه داد: در سایه خون شهدا برای آینده و سازندگی این مملکت برنامه ریزی می کنیم و معتقدیم فریاد شهدا تا همیشه در تاریخ طنین افکن خواهد بود.

صفرزاده با بیان اینکه در هر مجالی باید از شهدا و ایثارگران تجلیل شود، اضافه کرد: حضور شهدا در همه جایگاهها و عرصه ها الگوی معرفت شناسانه ای برای مردم است و تکریم آنان باعث زنده ماندن عقیده وآرمانهای آنان می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سال جاری 440 نفر از فرزندان شهدا جذب دستگاههای اداری استان شده اند، اظهار کرد: با این کار ضمن ابراز ارادت به ساحت شهدا از طریق کم کردن دغدغه های خانواده های آنها که در نبودشان دچار رنج بوده اند، گام برداشته ایم.

صفرزاده با بیان اینکه پیام همه روزهای سال توجه به ارث و میراث شهدا یعنی بازماندگان آنها است، افزود: در سالی که با نام دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی مزین شده است، باید آماده خدمت جهادی به خانواده های شهدا باشیم.

وي در پایان تاکید کرد: مدیران حرفه ای استان دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدارا در اولویت کاری خود قرار دهند و با برنامه ریزی منسجم و گرامی داشتن یاد و خاطره جانفشانیها و رشادتهای شهدا ، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج و همیشه زنده نگهدارند.

مديركل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نيز در اين مراسم گفت: عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر حاصل مدیریت جهادی فرزندان جان بر کف ملت ایران و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بود .

اسمعیل کریم زاده اظهارکرد : نقش جهاد گران در پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ و ساخت استحکامات رزمی در عملیات بیت المقدس با تقدیم 6 شهید سرافراز کمتر از نیروهای نظامی نبود .

کریم زاده افزود: فتح خرمشهر فصل مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است و بازخوانی حماسه فتح خرمشهر در حقیقت تجدید میثاق با آرمانهای شهدایی است که در بحرانی ترین شرایط جنگ به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: این پیروزی در زمانی از تاریخ به وقوع پیوست که پذیرش این موفقیت برای قدر تهای شرق و غرب حاکم در آن زمان قابل پذیرش نبود و مخالف استقرار حکومت و ایدئولوژی اسلامی در جهان بودند .

مديركل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: دشمنان از 22 بهمن ماه سال 57 با بمب گذاری ها ، شهادت و ترورهای انسانهای وارسته در داخل کشور سعی داشتند تا مانع تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شوند که با درایت و رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) این توطئه ها خنثی شد و ناکام ماند .

وی تاکید کرد: همه ما در مقابل شهیدان وظیفه داریم تا با تمسک براهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تکیه بر وحدت و همدلی برای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره ) و ادامه راه شهیدان در راستای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی تلاش نمائیم .

کریم زاده با اشاره به اینکه در جامعه امروزی با وجود تحریم ها و فشارهای وارده دشمن ، یکی از اصلی ترین وظایف جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی مردم می باشد ابراز امیدواری کرد که با تلاش شبانه روزی کلیه همکاران و عوامل اجرایی در سازمان با عزم و مدیریتی جهادی تمام تلاش خود را در راه پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب، آرمان های امام و رهبری خواهیم کرد تا در آن دنیا شرمنده خون شهیدان و ایثارگری های آنان نباشیم .

در ادامه این مراسم از خانواده های معظم شهدا و رزمندگان جهاد گر سازمان جهاد کشاورزی استان در دوران عملیات بیت المقدس با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =