۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

ایسکا نوشت:

رحمانی فضلی گفت: هر هفته در کشور ما 5 تا 6 مورد تنش اجتماعی وجود دارد که برخی از آنها رسانه‌ای می شود. همه این اتفاقات علایم کاهش آستانه تحمل در جامعه است که ممکن است ناشی از مسائلی مانند حقوقی، سیاسی، اقتصادی و... باشد.

وزیر کشور که در هفتاد و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور در محل ساختمان وزارت کشور در خصوص بررسی راهکارهای کاهش تنش‌های اجتماعی کنکور سراسری 94 سخن می‌گفت افزود: بزرگترین آسیب اجتماعی در حوزه نظام آموزشی بر این مقدمه استوار است که نیروی انسانی هر کشور بزرگترین سرمایه آن محسوب می‌شود.

او در ادامه گفت: موضوع مهمی که در مهاباد اتفاق افتاد اگر خویشتن‌داری نیروی انتظامی را در پی نداشت با شرایط حساس آن منطقه حتما شاهد یک مصیبت بزرگ بودیم. ما باید پیش‌بینی چنین مسائلی را بکنیم. من همین جا به عنوان وزیر کشور اعلام می‌کنم که هیچ گزارشی از این موضوع به من نرسید.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات رخ داده در تبریز ادامه داد: باید از مردم خوب مهاباد و تبریز تشکر کنم که در سر صحنه به توصیه بزرگان و نیروی انتظامی عمل کردند وگرنه در این حوادث به علت شرایط منطقه هر لحظه امکان اتفاقات ناگواری وجود داشت.

وزیر کشور ادامه داد: وظیفه ما این است که از این اتفاقات جلوگیری کنیم و به همین علت باید در کارهای خودمان دقت کنیم. همچنین باید امید به آینده را در جامعه افزایش دهیم زیرا باعث بالا بردن آستانه تحمل می‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به نقش رسانه‌ها برای ایجاد امید در جامعه افزود: نقش رسانه در این موضوع بسیار مهم است و باید جهت گیری‌ها و فعالیت‌هایی را برای ایجاد نشاط و امید در جامعه ایجاد کند.

او در ادامه افزود: با توجه به شرایط منطقه باید جهل و تعصب را به مشکلات منطقه اضافه کنیم و اگر در مردم ایجاد امید و همدلی و همزبانی نکنیم شرایط سوء استفاده بسیار برای بدخواهان به وجود می آید. این به معنای انتقاد نکردن نیست اما نباید بهانه جویی کنیم.

او در ادامه با اشاره به راهکارهای کاهش تنش‌های اجتماعی کنکور سراسری 94 گفت: بزرگترین آسیب اجتماعی در حوزه نظام آموزشی بر این مقدمه استوار است که نیروی انسانی هر کشور بزرگترین سرمایه آن محسوب می‌شود. بزرگترین سوال این است که آیا جهت‌دهی مناسبی برای نیروی انسانی کشور صورت می‌گیرد و آیا استفاده مناسبی از نیروی انسانی انجام می‌گیرد یا خیر؟

وزیر کشور در خصوص حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های اطراف شهرها گفت: تجربه نشان داده که تخریب این سکونتگاه‌ها مداوا نیست. کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند انسان هستند و طبق قانون اساسی حقی بر ما دارند و باید به آنها توجه شود که این توجه با ریزه‌کاری‌هایی توأمان است که امیدواریم یک نگاه سیستمی جامع مستمری بر این موضوع حاکم شود.

وزیر کشور در ادامه در خصوص برگزاری جشنواره ادبی و هنری شاه چراغ گفت: همه باید کمک کنیم که این امر فرهنگی در کشور اجرا شود که انشالله آثار آن در جامعه دیده شود.

وزیر کشور در ادامه افزود: با فرارسیدن تابستان بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در کشور از اوقات فراغت برخوردار خواهند بود. موضوع بعدی با فرا رسیدن تابستان بحث رعایت شئونات است که خوشبختانه سال قبل با هماهنگی‌هایی که انجام شد باعث شد که با اعتراضات کمتری مواجه شویم و فضای مناسب‌تری به وجود آوریم. امسال هم باید همین هماهنگی‌ها را انجام دهیم تا باز هم شاهد این فضای مناسب در کشور باشیم.

او در پایان گفت: موضوع آخر بحث ماه مبارک رمضان است که باید شأن این ماه در کشور حفظ شود و اقداماتی را برای حفظ شأن این ماه انجام دهیم.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =