عزم جدی مدیریت شهری جهت افزایش فضای سبز تبریز/ سالانه 30 پارک محله‌ای احداث می شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز از عزم جدی مدیریت شهری برای افزایش فضای سبز خبر داده و گفت: جنگلکاری های وسیع انجام یافته در آرپا دره سی، عباس میرزا، ائل باغی و... در همین راستا است.

به گزارش خبرآنلاین، حبیب شیری آذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اینکه تبریز امروز از لحاظ فضای سبز رنج می کشد به دلیل بی تدبیری های مسئولان قبلی این حوزه است.
وی افزود: در پایان شورای سوم ما تعداد بوستان های تبریز را به 200 مورد رساندیم و هم اکنون نیز هر سال طبق برنامه 30 بوستان و پارک محله ای به همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز ساخته می شود.
شیری آذر با تاکید بر اینکه خوشبختانه در شورای چهارم به این موضوع اهمیت فراوانی داده می شود، افزود: سال 93 تعداد 30 پارک محله ای در تبریز گشایش یافت و امسال نیز همان رویکرد ادامه می یابد.
این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه بنده به شدت مخالف قطع درختان هستم، تصریح کرد: با این حال نگاه انسان محور دارم و معتقدم اگر در نقطه ای شهر برای مصلحت شهروندان مجبور به قطع درختی بودیم باید چند برابر آن تعداد در دیگر نقاط درخت کاشته شود .
وی گفت: هر درخت به انسان زندگی می بخشد و در عین حال آسیب رساندن به درختان مساوی با آسیب رسانی به انسانها است.
شیری آذر ادامه داد: تبریز در گذشته به باغ شهر معروف بود که بر اثر بی تدبیری های برخی مدیران امروز از آن باغ ها چیزی باقی نمانده ولی با عنایت اعضای شورای شهر تبریز و جدیت مسئولان شهرداری با احداث پارک های جدید در نقاط مختلف شهر رویکرد غلط سالهای اخیر در پی جبران است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز جهت گلکاری های اخیر انجام شده در این شهر، گفت: با کاشت لاله های رنگارنگ در نقاط مختلف تبریز جلوه ای زیبایی و فریبنده به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه اقداماتی از این دست باید هر چه بیشتر انجام گیرد، تصریح کرد: تبریز مستعد ایجاد فضای سبزی بیشتر از امروز و با طراحی های متفاوت و مدرن است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =