سالروز آزادسازی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی است

استاندار آذربایجان غربی، سالروز آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي، مهندس سعادت در دومين جلسه شوراي اداري استان در سالجاري كه همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر در محل آمفي تئاتر استانداري برگزار شد، گفت: سالروز آزادسازي خرمشهر، نقطه عطفي در تاريخ جمهوري اسلامي و هشت سال دفاع مقدس است؛ چرا كه رزمندگان اسلام در اين روز با كمترين ابزارها و امكانات جنگي و با تكيه بر ايمان به خدا و تاسي از مكتب امام حسين(ع) و نهضت عاشورا، در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح و مكانيزه، عمليات نمودند و پيروز شدند.

سعادت اضافه كرد: در عمليات آزادسازي خرمشهر، به هيچ وجه كسي تصور نمي‌كرد كه رزمندگان اسلام با اين امكانات محدود و وجود جوانان كم سن و سال و كم تجربه كه بصورت مختصر آموزش نظامي ديده بودند، پيروز شوند؛ اما حادثه خرمشهر نشان داد كه بر اساس مكتب اسلام و مكتب سيدالشهدا(ع)، همواره خون بر شمشير پيروز مي‌شود.

وي ادامه داد: امروز نيز خدمتگزاران در نظام مقدس جمهوري اسلامي، با تكيه بر فلسفه آزادسازي خرمشهر، در راستاي عمران و آباداني ميهن اسلامي مي‌كوشند و همانطور كه مي بينيم امروز، ايران اسلامي بعنوان قدرت برتر در منطقه مطرح است و اين ناشي از همان اعتقاد و ايمان به خداي تبارك و تعالي است كه در عمليات آزادسازي خرمشهر نيز شاهد آن بوديم.

استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود، از سفر رئيس جمهوري به استان بعد از ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: بعد از ماه مبارك رمضان، جناب آقاي دكتر روحاني رياست محترم جمهور به استان ما سفر خواهند كرد كه در همين راستا از مديران استاني كه پروژه هاي نيمه تمام و تاثيرگذار حوزه خود را معرفي كرده اند، مي‌خواهيم كه پيش از اين سفر، پروژه هاي مذكور را با وزرا و معاونين وزراي مربوطه مورد بحث و بررسي قرار دهند تا بتوانيم در سفر هيئت دولت به استان، اعتبارات لازم را براي اتمام اين طرح ها، به تصويب برسانيم.

سعادت همچنين بر ضرورت توجه جدي مديران و مسئولان استان به بحث اقامه نماز در ادارات تاكيد كرد و افزود: از مديران استاني انتظار داريم كه طوري برنامه ريزي كنند كه در وقت نماز، جلسه اي برگزار نشود تا زمينه براي حضور پرشور كاركنان و همچنين خود مديران در نمازهاي جماعت ادارات فراهم شود.

رسيدگي به وضعيت نمازخانه ها در ادارات از ديگر موارد مورد تاكيد مقام عالي استان در اين جلسه بود.

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود، رعايت و حفظ شئونات اسلامي در ادارات را مورد تاكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: مديران، مسئولان و حراست ادارات بايد شرايطي را در ادارات فراهم كنند كه در آن شئونات اسلامي و شئونات نظام مقدس جمهوري اسلامي رعايت و پاسداري شود.

استاندار آذربايجان غربي همچنين در اين جلسه، انتصاب مديران جديد ادارات كل بنياد شهيد و امور ايثارگران، ورزش و جوانان و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان را تبريك گفت.

وي ادامه داد: احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي، يكي از وعده هاي رياست محترم جمهور بود كه خوشحاليم اين امر در استان ما نيز تحقق يافت و اميدواريم كه احياي اين سازمان، بتواند تاثيرات مثبت و اثربخشي براي كشور و استان داشته باشد.

حسین کنعانی

گفتني است در اين جلسه، با حضور استاندار آذربايجان غربي از جانباز سرافراز، آقاي "حسين كنعاني" كه در عمليات رمضان به درجه رفيع جانبازي نائل آمده است، با اهداي لوح و هدايايي تجليل بعمل آمد.

شايان ذكر است، فيلم مستند مجروح شدن اين جانباز سرافراز از ناحيه پا، در جلسه شوراي اداري استان پخش شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =