فرماندار کرمانشاه گفت: طبق تبصره سه ماده 71 قانون، وزیر کشور باید حکم شهردار مراکز استان ها را تایید یا رد کند که این کار در خصوص شهردار معرفی شده کرمانشاه بزودی انجام می پذیرد.

به گزارش خبرآنلاین، فضل الله رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزارت کشور موظف است 10 روز پس از ارسال نام و مدارک شهردار مراکز استان ها با انجام بررسی های لازم، نسبت به تایید یا رد صلاحیت شهردار معرفی شده اقدام نماید.

وی افزود: اگر شهردار منتخب مورد تایید وزیر کشور قرار گرفت حکم شهرداری وی صادر، در غیر این صورت وزارت کشور دلایل عدم تایید فرد منتخب شورا را به اعضای آن اعلام می کند.

رنجبر از زمان ارسال مدارک شهردار منتخب کرمانشاه از سوی استانداری کرمانشاه به وزارت کشور اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز رونوشت نامه ارسالی از سوی استانداری به فرمانداری ارسال نشده است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به صحبت هایی که در خصوص مخالفت برخی نمایندگان کرمانشاه در مجلس و شورای شهر با شهردار منتخب کرمانشاه صورت گرفته است گفت: طبق شنیده ها، دلیل این اعتراض ها بازنشستگی و مدرک غیر مرتبط شعبانی شهردار منتخب کرمانشاه بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: تنها مرجع رسیدگی به وضعیت شهردار کرمانشاه شخص وزیر کشور است و اگر وی مورد تایید قرار گیرد رسما کارش را به عنوان شهردار این کلانشهر آغاز خواهد کرد.

عبدالرضا شعبانی در جلسه اعضای شورای شهر کرمانشاه در 14 اردیبهشت ماه جاری با کسب هشت رای از مجموع 15 رای ماخوذه به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب شد.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =