استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: اشتغالزایی برای جوانان و رفع مشکل بیکاری آنان از اصلی ترین راههای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي، مهندس سعادت در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كه صبح امروز با حضور اعضاي اين شورا در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد،‌تاكيد كرد: اشتغالزايي و رفع مشكل بيكاري جوانان استان در دستور كار مديريت ارشد استان قرار دارد و در تلاش هستيم از طرق مختلف و اتخاذ راهكارهاي موثر، اين مشکلات را رفع كنيم تا بتوانیم جوانان جامعه را از گرفتاری در دام اعتیاد دور سازیم.

وي با بيان اينكه، اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدست جوانان محقق خواهد شد نيز گفت: استعداد، توانمندي، خودباوري و اعتماد به نفس جوانان و نخبگان ايران اسلامي، سد تحريم هاي دشمنان نظام اسلامي را خواهد شكست و آرمان ها و دغدغه هاي مقام معظم رهبري را محقق خواهد ساخت که گرفتاری جوانان در اعتیاد از خودباوری آنان می کاهد که مسئولین و مدیران وظیفه دارند از این جوانان محافظت نمایند.

سعادت با اشاره به آسیب اجتماعی اعتیاد و لزوم توجه جدی به ویژه در سطح دانشگاه های جامعه در این حوزه گفت: یکی از آسیب هایی که امروز جوانان و از جمله قشر دانشجوی ما را به صورت جدی تهدید می کند اعتیاد است که متاسفانه روز به روز تنوع آن افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: خوابگاه های دانشجویی یکی از مکان های آسیب پذیر به لحاظ شیوع مواد مخدر است که مسئولان و به ویژه مسئولان دانشگاهی می توانند با نظارت بر این محیط‌ ها گام های موثری در این زمینه بردارند.

راه‌اندازي مراكز آموزش اشتغال براي بهبوديافتگان از ديگر مواردي بود كه استاندار آذربايجان غربي آن را مورد تاكيد قرار داد و گفت: ایجاد مراکز حرفه آموزی و اشتغال در استان اقدام مناسبی در راستاي مهارت آموزي و ورود بهبوديافتگان به بازار كار است كه انتظار داريم در سالجاری اين امر تحقق يابد.

طرح آموزش و مراقبت از خانواده ها بويژه خانواده هاي داراي فرد يا افراد معتاد از ديگر موارد مورد اشاره و تاكيد رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در اين جلسه بود.

سردار شرفي فرمانده انتظامي استان و دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان نيز در اين جلسه به ارائه گزارشي در خصوص اقدامات انجام گرفته اين شورا در امر مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

همچنين در ادامه جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی منعقد شد.

جمشيدي اسعدي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان در رابطه با اين تفاهم نامه گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به بيش از 2000 نفر از معتادین در حال بهبودی و خانواده های آنان با استفاده از امکانات علمی و عملی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان از اهداف انعقاد اين تفاهم نامه است.

اسعدي افزود: فراهم سازی بستر و امکانات لازم براي آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به 2000 نفر از معتادان در حال بهبودی و خانواده آنان و نيز اولویت گروه های آموزشی با معتادین مقیم در مراکز اقامتی میان مدت سوء مصرف کنندگان مواد از تعهدات اداره كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي است.

محمد شرفي دبير شوراي همآهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي نيز در سخناني با اشاره به شناسائی و نیاز سنجی آموزشی و شغلی آسیب دیدگان از اعتیاد ، هماهنگی با سازمانها و مراکز درمان و کاهش آسیب متولی درمان و کاهش آسیب اعتیاد برای همکاری هر چه بیشتر با واحد های آموزشی اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان را از تعهدات شوراي همآهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي دانست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =