روحانی:در واگذاری کارخانجات دولتی به بخش خصوصی تخلف شده/بعضی از این کارخانه ها تعطیل شده اند

رئیس جمهوری اسلامی ایران تخلف در نحوه ی واگذاری کارخانجات دولتی به بخش خصوصی را مشکلی خواند که در اغلب استانهای کشور وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام حسن روحانی در کنفرانس خبری هفدهمین سفر استانی دولت در تبریز تصریح کرد: مشکل واگذاری غیرتخصصی و تعطیلی کارخانجات صنعتی مشکلی است که در اغلب استانهای کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درخصوص تدبیر دولت برای بازگرداندن مالکیت های غیرقانونی اظهار داشت: هدف از واگذاری کارخانجات دولتی این بود که با تغییر مدیریت از دولتی به خصوصی، شاهد رونق بازار و توسعه صنعتی باشیم.

به گفته روحانی، با اینحال اما متاسفانه در اجرای قانون تخلفاتی صورت گرفته و بخشی از مباحث شورای اداری سفرهای استانی از جمله آذربایجان شرقی هم به این موضوع اختصاص یافته بود.

رئیس جمهوری با انتقاد از وضعیت به وجود آمده گفت: متاسفانه نه تنها تولید و توسعه و پیشرفتی در این زمینه محقق نشد بلکه بدلیل عدم صلاحیت افرادی که واحدهای صنعتی به آنها واگذار شده بود، حتی شاهد تعطیلی و تغییر کاربری بوده ایم.

دکتر روحانی تاکید کرد: تلاش دولت بر این است که ضمن ایجاد رونق مجدد در عرصه تولید و صنعت، مزیت های دیگر آذربایجان شرقی از جمله چرم و کیف، فرش، گردشگری و ... را تقویت کند.

وی با اشاره به جایگاه استراتژیک تبریز و آذربایجان در منطقه گفت: با توسعه سیاست خارجی و ایجاد روابط گسترده منطقه ای و بین المللی، تلاش می کنیم که حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشور تسهیل نمائیم که در این صورت، تبریز می تواند به مرکز جذب سرمایه گذاریهای خارجی در این منطقه تبدیل شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =