معاون مدیرکل یونسکو در دیدار با وزیر علوم: همیشه پیشرفت های علمی و فناوری ایران را تحسین کرده ایم

معاون مدیر کل یونسکو گفت: ما همیشه ایران را در زمینه پیشرفت های پزشکی ، دارو و تکنولوژی ها و نوآوری ها تحسین کرده ایم و معتقدیم که ایران مثال زنده ای از ترکیب سنت و نوآوری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ محمد فرهادي در ديدار با دكتر فلاويا اشلگل معاون مديركل يونسكو در بخش علوم طبيعي ،گزارشي از پيشرفت هاي علمي و فناوري ايران ارائه كرد.

فرهادي در اين ديدار ، ضمن ارائه گزارشي از وضعيت دانشگاه هاي ايران و پيشرفت هاي علمي و فناوري و نوآورانه صورت گرفته در مراكز علمي و تحقيقاتي ايران ، به چالش هاي كشور در زمينه تغييرات آب و هوايي ، ريزگردها ، بحران آب و سالمند شدن جمعيت اشاره كرد و گفت : با ارتقاي سطح بهداشت جامعه و بالا رفتن اميد زندگي ، پرداختن به طب سالمندي نيز به يكي از ضرورت هاي كشور تبديل شده است.

اشلگل در اين ديدار با اشاره به اينكه از زمان پذيرش مسئوليت خود ، ايران اولين كشوري است كه از آن بازديد مي كند ، گفت : تنوع فعاليت هاي علمي ايران كه از علوم كاربردي تا علوم پايه را پوشش مي دهد ، بسيار قابل توجه است.

او ضمن اشاره به نهادينه شدن فرهنگ نوآوري در ايران گفت : همكاري هاي ايران و يونسكو همواره سودمند بوده و ما علاقه مند به بررسي چالش ها و يافتن راه كارهايي براي تحكيم و تقويت همكاري ها هستيم .

اشلگل گفت : ما هميشه ايران را در زمينه پيشرفت هاي پزشكي ، دارو و تكنولوژي ها و نوآوري ها تحسين كرده ايم و معتقديم كه ايران مثال زنده اي از تركيب سنت و نوآوري است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =