رئیس کل دادگستری استان البرز: نگاه به قضاوت باید تکلیف‌محور باشد

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج به همراه کلیه قضات آن مجموعه با احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین- البرز: در این دیدار محمد باقر مازنی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرج با ارائه گزارشی کوتاه، رئیس کل دادگستری استان را در جریان روند فعالیتها و مشکلات و موانع پیش روی کارکنان دادگستری استان قرار داد.
رئیس کل دادگستری استان البرز در این دیدار گفت: مجموعه دادگستری استان البرز، مجموعه‌ای شریف و توانمند است و انصافا نیروهای کیفی و ارزشی فراوانی دارد ولی این قابلیت ها به خوبی شناسایی نشده است. این ظرفیت‌ها در کشور بی‌نظیر است و قابل قیاس با هیچ نقطه‌ای در کشور نیست.
فاضلیان با بیان اینکه اعتقاد راسخی به عدالت‌محوری در دستگاه قضایی دارد، گفت: مدیریت مطلوب، مدیریت دینی است که بر اساس محبت و عشق است و هدف در آن خدمت و خدمتگزاری است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه نگاه به قضاوت باید تکلیف‌محور باشد، اظهار داشت: قضاوت شغل نیست تکلیف است و کسانی که بخواهند در این عرصه فعالیت کنند باید عاشق باشند. باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و با شناسایی این ظرفیت‌ها در جهت پیشبرد اهداف حرکت کنیم.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به احادیثی که در نفی یا در تشویق به قضاوت وجود دارد، گفت: نوع برداشت‌ها به نوع نگاه ما بر می‌گردد. باید بدانیم که خداوند به ما عنایت داشته تا گره از مشکلات مردم با دست توانمند قضات باز شود. اگر این نوع نگاه باشد که قضاوت تکلیفی الهی است قطعا شامل احادیث تشویقی در مورد قضاوت خواهیم بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =