پیشنهاد می کنم استارتاپ ها به صورت روزانه برگزار شود و برندگان آن در ویکند استارتاپ رقابت نمایند تا زمینه ی لازم فراهم گردد

سومین استارتاپ ویکند ارومیه( بزرگترین رویداد کارآفرینی جهان) همزمان با بسیاری از شهرهای جهان، از جمله مسجد سلیمان در ایران و بوردو در فرانسه، بعد از ظهر روز جمعه 25 اردیبشهت 1394 در محل برج خدمات فناوری و کسب و کار واقع در خیابان شهید بهشتی، کوه سیر، با سخنرانی دکتر مرتضی پیری نماینده ی مردم شریف ارومیه در شورای اسلامی شهر و رئیس مرکز پژوهش های این شورا و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی دکتر مرتضی پیری در این مراسم طی سخنانی با اشاره به این که هزینه های برگزاری استارتاپ نوعی سرمایه گذاری است خاطرنشان ساخت: متاسفانه رتبه ی مزیت پذیری ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار پایین است. به طوری كه در طول خدمات رساني دولت هاي گذشته، این رتبه در بین 165 کشور دنیا به رتبه های پایین تر سقوط کرده است.

وی شرط کارآفرینی موفق را در داشتن ثبات سیاسی و شرایط اقتصادی مناسب عنوان کرد و افزود: اخذ مجوز برای راه اندازی کسب و کار در سایر کشورهای موفق در کارآفرینی، شش برابر سریع تر از ایران صورت می گیرد.

دکتر پیری با بیان این که دولت در زمینه ی کارآفرینی دچار خلاء استراتژیک است و این خلاء به مردم فشار می آورد و نتیجه اش می شود بیکاری؛ اظهار داشت: ما باید شرایطی را در جامعه به وجود آوریم که فارغ التحصیلان دانشگاهی "پشت میز نشینی" را از ذهن خود خارج کنند و به سمت حرکت های کارآفرینانه بروند.

عضو شورای شهر ارومیه با تشکر از مسئولین برگزاری این مسابقات، برگزاری استارتاپ ها را نوعی ساختار شکنی در فضای کسب و کار عنوان کرد و افزود: پیشنهاد می کنم این استارتاپ ها به صورت روزانه برگزار شود تا شاهد به بار نشستن هرچه سریع تر و بهتر افکار کارآفرینانه باشیم.

در این رویداد جهانی ایده ی ((طراحی ساختمان های (Zero Energy) )) به عنوان ایده ی برتر معرفی شد. ایده های "پل ارتباطی دانشگاه و صنعت(pol)" و "فروش قسطی کالا(berry pay)" و "دفترچه ی خطرات(mem kip)" هم جزو ایده های خوب معرفی شدند.

سومین استارتاپ ویکند ارومیه که بزرگترین رویداد کارآفرینی جهان محسوب می شود از 23 الی 25 اردیبهشت 1394و با حمایت مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =