حواشی تغییر معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه

مباحث مطرح شده پیرامون انتخاب معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه و فرد پیشنهاد شده از سوی اصلاح طلبان برای تصدی این پستحواشی را به همراه داشت.

سعید قنبری-به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه، یکی از موضوعات داغ هفته های اخیر در سپهر سیاسی استان را می توان تغییر معاون سیاسی و امنیتی استانداری نام برد، تغییری که دیگر زمزمه نیست و به انحاء مختلف تائید شده است ولیکن هنوز جایگزین آیت ا... آزرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری معرفی نشده و همین باعث گردیده تا اصلاح طلبانی که در برهه های گوناگون لیست های بلندبالا و جداگانه در جهت پیشنهاد افراد برای تصدی پست های گوناگون تقدیم می کردند اینبار جعفر همتی را بعنوان نفر پیشنهادی تصدی پست معاون سیاسی و امنیتی استانداری به رضایی بابادی معرفی کنند.

اما حواشی حول محور این تغییر آغاز شده است؛ نامه تند اصلاح طلبان به استاندار، جوابیه استانداری، پیام استاندار و بیانیه جعفر همتی بخشی از آن چیزی است که اتفاق افتاده است و در آخرین مورد هم احزاب اصلاح طلب با استاندار دیداری داشته تا از وی بابت نامه تند خویش دلجویی کنند.

ایسنا حواشی اتفاقات روی داده در حول محور این تغییر را از نامه نگاری اصلاح طلبان به استاندار آغاز کرده و متن این نامه را در خروجی سایت خود قرار داده است.متن این نامه خطاب به استاندار کرمانشاه بدین شرح است:

«همانگونه که مستحضرید با ابراز تاسف، "مجددا" جریان افراط گرای استان با فشار و رایزنی برای مدیریت استان "تعیین تکلیف" نمودند و باعث تغییر معاون سیاسی امنیتی استانداری گردیدند که یقینا هزینه آن را با عدم رای مردم خواهند دید.

اما بدتر از این نوع اتفاقات نامبارک، شاهد اتفاق نامبارک دیگری در دولت تدبیر و امید هستیم که نگران کننده تر از اتفاق نخست است. اتفاق اخیر، بی توجهی محض به افکار عمومی و سرمایه اجتماعی دولت در استان کرمانشاه است، بطوریکه طی 17 ماه گذشته شاهد روند رو به "افول" سرمایه اجتماعی دولت در استان کرمانشاه هستیم. سرمایه ای که به جرات می توان آن را اصلی ترین تکیه گاه رییس جمهور عزیز و دولت تدبیر و امید دانست.

جناب آقای استاندار

طرفداران دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه مرتبا با این سوال مواجهند که بالاخره تا به کی باید شاهد بی تفاوتی به آرا و نظرات شان توسط نمایندگان دولت در استان باشند و کماکان سکوت نمایند و گاهی نیز به حمایت تظاهر کنند؟

استاندار محترم کرمانشاه

این آخرین درخواست ما از جنابعالی به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید است و اگر به این درخواست نیز مانند درخواستهای گذشته و مکرر بی اعتنایی شود جنابعالی را مسئول ریزش اعتماد عمومی دولت در استان کرمانشاه در آستانه انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز می دانیم، امری که کاملا بر خلاف باورها، شعار ها و روند و سیر برنامه های دولت تدبیر و امید در کشور می‌باشد .

آخرین درخواست ما؛ انتخاب حاج جعفر همتی به عنوان معاون سیاسی امنیتی است، جعفر همتی چنان مورد وثوق و اعتماد همه ی نیروها و گروه های سیاسی است که در اینجا هیچ نیازی به معرفی و ذکر سوابق ایشان نمی‌بینیم.

یقین بدانید اگر چنین اتفاقی حادث نشود برخلاف شکاف های کوچک گذشته، این بار "شکاف عمیق" میان بدنه اجتماعی و طرفداران دولت تدبیر و امید با نمایندگان دولت در استان ایجاد خواهد شد. ما امضاکنندگان این نامه، توقع داریم جنابعالی با انتصاب حاج جعفر همتی به عنوان معاون سیاسی امنیتی، مانع چنین اتفاقی شوید.»

بعد از این نامه که موجب دلخوری استانداری کرمانشاه از اصلاح طلبان شد، جوابیه ای سه بندی از سوی دفتر رضایی بابادی صادر و گلایه هایی مطرح شد (اینجا) و در نتیجه این دلخورری ها بود که جعفر همتی خود بیانیه داد و از فعالان سیاسی استان خواست تا دست استاندار را در انتخاب معاون سیاسی و امنیتی استانداری باز بگذارند.

استاندار کرمانشاه نیز در پیامی همه را به حفظ همدلی و همزبانی دعوت کرد و اجماع اصلاح طلبان در راستای پیشنهاد جعفر همتی را برای تصدی پست معاون سیاسی و امنیتی از باب همدلی مغتنم شمرد و همین باعث شد تا احزاب 11 گانه ای از اصلاح طلبان برای دلجویی از استاندار دیداری را با وی داشته باشد.

حذف عناصر افراطی در نشست استاندار با اصلاح طلبان

مرصاد نیوز درباره جزئیات این دیدار نوشت:پس از نامه تهدید آمیز اصلاح طلبان به استاندار کرمانشاه و پاسخ تند استانداری به آنچکه تعیین تکلیف برای استاندار خوانده بود، امروز 11 نفر از احزاب اصلاح طلب به دیدار استاندار رفتند.

دیداری که می توان از آن به دلجویی از استاندار به دلیل لفظ تند نامه قبل، تلاش برای حذف برخی از تندروهای اصلاح طلب و نزدیک شدن استانداری به میانه روها و همچنین یک نوع عقب نشینی از پیشنهاد گزینه به استاندار تعبیر کرد.

مرصاد نیوز همچنین نتایج این نشست را اینگونه گزارش کرده است: حذف عناصر تندرو از بنیاد باران و بقایای جریان مشارکت در این دیدار، انتشار دو بیانیه یکی از سوی استاندار و دیگری از سوی جعفر همتی مشاور استاندار و گزینه اصلاح طلبان برای معاونت سیاسی استانداری (که استاندار نپذیرفت) و همچنین قبول اینکه خود استاندار (بخوانید وزارت کشور) برای معاونت سیاسی تصمیم خواهد گرفت را می توان از نتایج این دیدار عنوان کرد.

استاندار حق دارد هر فردی را بعنوان معاون خود انتخاب کند

همچنین دبیرکل حزب توسعه استان کرمانشاه درباره این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: احساس کردیم فضای سیاسی استان با بیانیه نوشتن‌ها و جواب دادن‌ها به سوی تنش پیش می‌رود.

حسن‌علی مهدوی‌ چشمه‌گچی با بیان اینکه یک عده برای رسیدن به اهداف خود این تنش‌ها را مناسب می‌دانند، گفت: این افراد بیشتر در بین اصلاح‌طلبان هستند و افراطی‌گری را دنبال می‌کنند.

مهدوی‌چشمه‌گچی استاندار کرمانشاه را فردی معتدل عنوان کرد و بیان داشت: آن‌ها به‌دنبال انتخاب یک گزینه افراطی برای معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و در نتیجه تضعیف استاندار هستند.

وی دیدار امروز اصلاح‌طلبان میانه‌رو را اقدامی برای پایان دادن به اختلافات ارزیابی کرد و ادامه داد: نهایتا با همدلی دو بیانیه مکمل هم از سوی استاندار و مشاور عالی وی صادر شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز گله‌مندی از جوابیه استانداری به فعالان سیاسی اصلاح‌طلب را یکی از مباحث مطروحه در جلسه امروز عنوان کرد و گفت: اصلاح‌طلبان امروز این موضوع را مطرح کردند که استاندار حق دارد هر فردی را که صلاح می‌داند به‌عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری انتخاب کند.

اما خارج از تمامی حواشی رخ داده حول موضوع تغییر معاون سیاسی استاندار کرمانشاه آنچه که در این برهه زمانی مهم است حفظ آرامش استان است، و با توجه به اینکه امسال، سال برگزاری دو انتخابات مهم می باشد انتظار می رود تا استاندار محترم کرمانشاه نسبت به تعیین فردی بی حاشیه و معتقد به مشی اعتدال در دولت تدبیر و امید بعنوان معاون سیاسی و امنیتی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =