تسنیم نوشت:

بر اساس تحقیق موسسه کی پی ام جی که روز چهارشنبه منتشر شد، حدود نیمی از مدیران شرکت های نفت و گاز آمریکا انتظار دارند قیمت نفت امسال زیر ۶۰ دلار باقی بماند و یک سوم نیز معتقدند شکنندگی قیمت ها در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش رویترز، این تحقیق که نتیجه سوال از حدود 200 مدیر ارشد بخش انرژی آمریکاست، در حالی منتشر می شود که فزونی عرضه و کاهش قیمت ها، موجب کاهش تولید نفت در آمریکا شده و بازار نفت در این اندیشه است که آیا قیمت ها و فعالیت های اکتشافی و تولیدی در ماه های اخیر مجددا افزایش خواهد یافت یا نه.
این تحقیق نشان داد که 45 درصد پاسخ دهندگان قیمت متوسط نفت برنت در سال جاری را 50 تا 59 دلار پیش بینی می کنند. این در حالی است که از ابتدای سال 2014 تاکنون قیمت متوسط نفت برنت 57 دلار و 59 سنت بوده و در حال حاضر قیمت نفت برنت حدود 67 دلار است.
نتایج این تحقیق نسبت به سال گذشته تغییر قابل توجهی را نشان می دهد. سال گذشته 994 درصد مدیران انتظار داشتند قیمت نفت 100 دلار یا بیشتر باشد. قیمت متوسط نفت برنت در فاصله سال های 2011 تا 2014 حدودا 108 دلار بود.
نتایج تحقیقات منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که 24 درصد مدیران پاسخ دهنده انتظار دارند متوسط قیمت نفت در طی امسال به 60 تا 69 دلار برسد.
رجینا مایور، تحلیلگر بازار نفت در موسسه ای پی ام جی در این باره گفت: «سقوط اخیر قیمت نفت موضوعی است که در ذهن هر مدی نفتی ای وجود دارد، زیرا این موضوع دارای تاثیرات عمیقی بر کل زنجیره ارزش نفت و گاز بوده است.»
53 درصد شرکت کنندگان در این تحقیق نیز انتظار داشتند که قیمت نفت تا پایان امسال به ثبات برسد، اما 35 درصد معتقد بودند، نوسانات در سال 2016 نیز ادامه خواهد داشت.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =