یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: طبق منشور سازمان ملل متحد در صورتی‌که در حین انجام مذاکرات یکی از طرفین به تهدید طرف دیگر اقدام کند، مذاکرات باید لغو شود.

به گزارش خبرآنلاین،محمد کرمی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در مورد اقدام نمایندگان مجلس برای ارائه طرح لغو مذاکرات هسته‌ای با 1+5 به‌دلیل تهدید امریکا اظهار کرد: واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه اعلام صدای رسای ملت است.

این کارشناس مسائل سیاسی تهدید مقامات آمریکایی به استفاده از گزینه نظامی علیه ایران طی روزهای گذشته را یادآور شد و اضافه کرد: با تهدید آمریکا این مذاکرات باید بی‌درنگ لغو شود.

کرمی‌راد خاطرنشان کرد: نمایندگان با ارائه این طرح و نمایش دیپلماسی پارلمانی به تاکیدات و پاسخ قاطع، محکم و صریح رهبر معظم انقلاب در مورد این اظهارات و تهدیداتی که آمریکایی‌ها در پیش گرفته‌اند واکنش نشان دادند.

وی فرمایشات معظم‌له را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان سفارش کرده‌اند که مذاکره‌کنندگان خطوط اصلی مذاکرات را پیگیری کنند، اما تحقیر و تهدید را تحمل نکنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: آمریکایی‌ها در این مدت نشان داده‌اند که هرگاه کفه مذاکرات هسته‌ای را به نفع ایران می‌بینند اقدام به ارائه بهانه‌ها و تهدیدهای دیگر می‌کنند.

کرمی‌راد با تصریح اینکه امروز شاهد افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در مسائل بین‌المللی هستیم، گفت: نفوذ ایران و نقش‌آفرینی آن در منطقه موجب هراس دشمنان شده است.

وی پذیرش پروتکل الحاقی را نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: در غیر این‌صورت این پروتکل وجاهت قانونی ندارد.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا پس از انجام هر دور از مذاکرات یک نسخه از آن را در اختیار رژیم صهیونیستی و عربستان قرار می‌دهد و با تبلیغات رسانه‌ای در پی القای این مفهوم است که ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداشته‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: این در حالی است که ایرانیان ساخت سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانند و مذاکره‌کنندگان باید با سرلوحه قرار دادن تاکیدات رهبر معظم انقلاب و خواست قاطبه مردم در این زمینه توجه وافری داشته باشند و اجازه تحقیر شدن را به آنها ندهند.

وی بیان داشت: در این بین چنان‌چه مجددا آمریکا تهدید نظامی را مطرح کرد با دیپلماسی رسانه‌ای قوی اجازه بهره‌برداری منفی را به آنها ندهند.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =