مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: ثبات باورهای مذهبی و بی اعتنایی به آسیب‌های اجتماعی سبب کاهش طلاق در روستاهای آذربایجان غربی شد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: ثبات باورهای مذهبی و بی اعتنایی به آسیب‌های اجتماعی سبب کاهش طلاق در روستاهای آذربایجان غربی شد.
محمد جوان در جلسه کارگروه زن و خانواده اظهار داشت: در سال گذشته ۳۵ هزار و ۱۰۱ فقره ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال مشابه خود ۵/۵ دهم کاهش در پی داشته است.
وی گفت: هم‌چنین ۶ هزار و ۴۱۳ فقره طلاق به ثبت رسیده که نسبت به سال مشابه خود ۱۴ درصد افزایش به دنبال داشته، بنابراین در مقابل هر ۵ ازدواج یک طلاق رخ داده است که نسب به سال ۹۲یک درصد افزایش به ثبت رسیده است.
جوان بیان کرد: درحالی که در سال ۸۹ از هر ۱۱ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسید و متاسفانه بر اساس آمارهای موجود طلاق روز به روز در حال رشد است.
وی با بیان راهکارهای کاهش طلاق تصریح کرد: رادیو و تلویزیون از جمله رسانه‌هایی هستند که می‌توانند نقش برجسته‌ای در کاهش طلاق داشته باشند چراکه با پخش هر برنامه و آگاهی دادن به مردم و خانواده‌های جامعه به‌ویژه آذربایجان‌غربی حداقل می‌توان از رشد آن جلوگیری کرد.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در روستاهای استان طلاق به مراتب کمتر و ازدواج بیشتر از شهر است و این نشان‌دهنده ثبات باورهای مذهبی و اعتقاداتی است که با برنامه‌ریزی‌های گسترده و ارائه طرح‌های مناسب می‌توان میزان طلاق را در آذربایجان‌غربی پایین آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =