تسنیم نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت دانش‌اموز در تراز جمهوری اسلامی ایران نیازمند معلمانی است که ضمن پایبندی به اصول و ارزش‌های ملی و دینی، دغدغه معیشت و نگرانی امروز و فردا را نداشته باشند.

علی‌اصغر فانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و 500 معلم و سه هزار و 600 دانش‌اموز شهید، هفته معلم را به فرهنگیان کشور تبریک گفت و اظهارداشت: معلمان اثرگذارترین عنصر در آموزش کشور هستند و حضور همیشگی آنها در صحنه‌های مختلف انقلاب نشانگر پیروی‌شان از ولایت فقیه است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش خواستار کمک و تداوم همکاری و حمایت تمامی آحاد جامعه از سیستم آموزشی کشور شد و افزود: در حال حاضر یک میلیون همکار فرهنگی در 105 هزار واحد آموزشی و در قالب 752 منطقه آموزشی بزرگترین دستگاه کشور را تشکیل دادند که این نهاد بزرگ، بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است.

وی ادامه داد: انتقال فرهنگ به نسل آینده و جامعه‌پذیری فرزندان همراه با اخلاق مداری، فرزندان این مرز و بوم را آماده برای پذیرش مسئولیت‌های آینده می‌کند و زیرساخت‌های آموزش منابع انسانی کشور را تشکیل می‌دهد.

فانی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی قادر به اداره سیستم تعلیم و تربیت در کشور نیست گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مخاطبان آموزش و پرورش را 40 میلیون دانش‌آموز و اولیاء آنها دانستند و از این رو اولیای دانش آموزان، دولت و سایر نهادها و دستگاه‌ها باید آموزش و پرورش را در این امیر خطیر یاری دهند.

وزیر آموزش و پرورش دانش آموز مطلوب در تراز جمهوری اسلامی ایران را دانش آموزی آگاه، دین‌باور، بانشاط، با اراده، امیدوار، متفکر، خلاق و مصمم در حفظ هویت ملی و دینی دانست که می‌تواند آینده‌ای روشن را برای کشورمان تداعی کند.

فانی خاطرنشان کرد: تربیت این دانش‌آموزان نیازمند معلمانی است که ضمن پایبندی به اصول و ارزش‌های ملی و دینی، دغدغه معیشت و نگرانی امروز و فردا را نداشته باشند و از همه آموزه‌های جهانی بهره‌مند و دارای انگیزه‌های روحی لازم باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در 20 ماهه اخیر دولت یازدهم، گفت: در این مدت وزارت آموزش و پرورش با رویکرد کیفیت بخشی به موضوع آموزش و پرورش، سیاست‌های ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، تعالی مدیریت آموزشگاه‌های کشور، توسعه مشارکت‌های مردمی و مدرسه محوری و تمرکز زدایی را آغاز کرده است.

فانی ادامه داد: ما معتقدیم مدارس کشور باید دارای مدیران توانمند و با اختیارات لازم برای برنامه‌ریزی و جلب مشارکت‌های مردمی باشند و از سوی دیگر معتقدیم که سیاست مدرسه محوری و تمرکز زدایی باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در مراکز آموزشی ما می‌شود چرا که اداره متمرکز در هر سازمانی باعث حداقلی شدن خلاقیت در آن سازمان خواهد شد.

وی با اعلام خبر اجرایی شدن بیش از 40 راهکار از 131 راهکار موجود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند، سند ارزشمندی است که مبنای حرکت آینده ما را تشکیل می‌دهد و خوشبختانه درسال 93 موفق به اماده سازی نقشه راه این سند شدیم و این نقشه راه می‌تواند تمامی تمهیدات و تلاش‌های ما در سالهای 94 تا 99 را پیش‌بینی کند. لذا امیدواریم در برنامه ششم توسعه که از سال 95 اجرایی می‌شود این نقشه راه به عنوان سند پایه در بخش آموزش و پرورش تلقی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زمان بر بودن برخی راهبردهای آغاز شده ابراز امیدواری کرد که در تلاش‌های آتی آسیب‌های موجود در آموزش و پرورش در بازه زمانی کوتاه مدت مرتفع شود که این مهم نیازمند مشارکت دهی مردم و سایر سازمان‌ها و نهادها در امر آموزش و پرورش است.

فانی گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد است تا با مدیریت منابع انسانی در صدد چابکسازی این وزارتخانه گام بردارد که این امر وزارت آموزش و پرورش را در تشخیص منابع مالی بیشتر به کارکنان یاری می‌دهد.

وی با بیان بخشی از اقدامات انجام شده در دولت فعلی، اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده در اسفند سال 93 دولت موضوع رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و برای سال 94 علاوه بر بودجه مصوب، 1350 میلیارد تومان و برای سال 95 سه هزار و 500 میلیارد تومان را به این امر اختصاص داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین فعال‌شدن شوراهای آموزش و پرورش و جذب بیشتر خیرین مدرسه ساز از دیگر برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 20 درصد کلاس‌های آموزشی توسط خیرین مدرسه‌ساز آماده شده و بنیاد برکت نیز 900 واحد آموزشی را به منظور کمک‌رسانی به موضوع آموزش و پرورش در کشور احداث کرده است.

فانی در پایان با اشاره به توجه ویژه وزارت آموزش وپرورش به معیارهای اسلامی برای جذب استادان و دانشجویان توانمند در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجومعلم در غریب به 100 پردیس آموزشی مشغول به تحصیل هستند که نخستین فارغ‌التحصیلان این بخش از مهر 95 وارد چرخه آموزش خواهند شد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    49 0
    کاملا همینطوره. معلم اگر دغدغه معیشت داشته باشه نمی تونه چالش ذهنی علمی در دانش آموز ایجاد کنه و دنبال راهکار برای نشاط علمی بگرده. فکر معلم باید آزاد باشه تا ابتکار به خرج بده.
    • یک معلم دوست IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      18 0
      دستان معلمم را می بوسم ، هر آنچه که هستم نتیجه زحمات اوست معلم عزیز روزت مبارک
  • صباغی RO ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    53 0
    وزیر محترم به جای گفتن عمل کنید
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    13 1
    خدا وکیلی حقوق معلمین رو با هم رده خودش توی سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور مقایسه کنید.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    17 0
    معلم پیش دبستان با 350 هزار تومان چه کنه؟؟ معلم دختر من در کلاس پیش دبستانه.
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    16 0
    میدونم اینجا جای این موضوع نیست ولی نمیدونستم کجا مطرحش کنم. بنده سرباز معلمم و از اول مهر تا همین الان که قرار بود معوقات پرداخت بشه یک ریال هم از حقوق ما رو پرداخت نکردن. ممنون میشم شما این مورد رو از مسئولین آموزش و پرورش پیگیری کنید تا بدونیم تکلیف مون چیه
  • بی نام A1 ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    3 0
    دو صد گفته چو نیم کردار نیست.