هفته هلال احمر و برنامه های ویژه اش؛ افتتاح کلینیک سلامت خانواده و تولید تجهیزات جدید پزشکی

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال، به تشریح برنامه های هفته هلال پرداخت و گفت: در این هفته، گوشه ای از دستاوردهای جمعیت هلال احمر و تلاش و ایثار نیروهای داوطلب به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران،وحید رحمتی همزمان با آغاز هفته هلال از امروز ۱۸ اردیبهشت ماه جاری، به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت: ۱۸ اردیبهشت نخستین روز از هفته هلال احمر با نام «آموزش امداد، کلید نجات» نامگذاری شده است که امروز نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پیش از خطبه های نماز جمعه به تشریح اهداف و وظایف جمعیت هلال احمر می پردازد.

او همچنین از اجرای طرح «جمعه، ایمان، ایمنی» خبر داد و افزود: با همکاری داوطلبان و جوانان عضو هلال احمر و موسسه آموزش عالی هلال ایران، چادرهای سلامت در اطراف محل برگزاری نمازجمعه برپا و خدمات رایگان تست قند خون، فشار خون و ...، به نمازگزاران و مردم ارائه می شود.

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر به سخنرانی مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان ها پیش از خطبه های نماز جمعه در هر استان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در منزل شهدای امدادگر و کاشت ۱۸۹ اصله نهال در اردوگاه شاخه زیتون استان گیلان از جمله برنامه های جانبی نخستین روز از هفته هلال است.

رحمتی به نامگذاری دومین روز از هفته هلال احمر با نام «سفیران مهربانی» اشاره کرد و گفت: در این روز همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» با هدف تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان نمونه جمعیت هلال احمر (با توجه به کسب رتبه ها) برگزار خواهد شد. در این برنامه ارتقای رتبه داوطلبان و اعطای درجه های امدادی توسط رئیس جمهور انجام خواهد شد. همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه توانمندی سازمان امداد و نمایشگاه محصولات توانبخشی برپا می شود.

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال «سلامت فراگیر» را نام سومین روز از هفته سلامت عنوان کرد و گفت: در این روز افتتاح بخش های مختلف بیمارستان نورافشار همچون مرکز توانبخشی شناختی، مرکز تحقیقات مهندسی اعصاب، مرکز بازگشت به زندگی برای افراد نیازمند ضایعات نخاعی، مرکز توانبخشی عصبی و مرکز درمان‌های نوین صورت خواهد گرفت.

رحمتی چهارمین روز از هفته سلامت را با نام «مهربانی داوطلبانه» عنوان کرد و افزود: اختتامیه دومین جشنواره هلال و رسانه نیز در چهارمین روز از هفته هلال برگزار می شود که در این اختتامیه، جشنواره هلال و رسانه از آثار برتر دریافتی از خبرنگاران و عکاسان که آثار خود را برای دومین جشنواره ارسال کرده اند، تقدیر به عمل می آید که معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و معاون سیمای صدا و سیما نبه عنوان مهمانان ویژه در این مراسم حضور خواهند یافت.

او به برگزاری مسابقات هفته ۲۹ لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۸ مسابقه در ساعت ۱۸ با شعار «انسان مهربان، دنیای آرام»، اشاره و ابراز کرد: رونمایی از کارت عضویت جدید سازمان جوانان و رونمایی از بازی «جوانان هلال احمری» با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در چهارمین روز از هفته هلال احمر انجام می شود.

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال با اشاره به نامگذاری پنجمین روز از هفته هلال احمر با نام «خودامدادی، دیگر امدادی» گفت: خط تولید تجهیزات جدید پزشکی شامل کیسه بی کربنات ۴۰۰۸ S- CLASSIC و همچنین سوکارت SO-CART که صد در صد بومی بوده و در فرآیند دیالیز بیماران کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد نیز در هفته هلال افتتاح می شود.

رحمتی ادامه داد: ششمین روز از هفته هلال احمر با عنوان «جوان، امید، آینده» نامگذاری شده که در این روز همایش اسلام و دنیای آرام با هدف بررسی ابعاد مختلف دنیای آرام از نگاه دین مبین اسلام برگزار می شود که محوریت این همایش حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خواهد بود، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش حضور خواهند یافت.

او گفت: همچنین در این روز اختتامیه جشنواره قرآن و عترت با حضور رئیس جمعیت هلال احمر نیز برگزار خواهد شد.

رحمتی با تاکید بر افتتاح کلینیک سلامت خانواده در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران اظهار کرد: این کلینیک با بهره گیری از بهترین متخصان زنان و زایمان، ارولوژِی و روانپزشکی خدمات سلامت خانواده را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

رئیس ستاد برگزاری هفته هلال با بیان اینکه آخرین روز از هفته سلامت با نام «همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، گفت: تجدید میثاق با آرمان های امام راحل با حضور مدیران ارشد، کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی صورت می گیرد که سید حسن خمینی نیز در این مراسم حضور خواهد داشت؛ علاوه بر آن دیدار با مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم نیز در آخرین روز از هفته هلال احمر صورت خواهد پذیرفت.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =