چهره‌های سیاسی و فرهنگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی دور هم جمع شدند تا به پاس ۳۵ سال خدمت ماندگار از سیدمحمود دعایی تقدیر کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم حجت‌الاسلام محمود دعائی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در حالی که اشک در دیدگانش جمع شده بود گفت:‌«راضی نبودم این مجلس برگزار شود و شما بزرگان وقت‌تان را صرف عنصر نالایقی مثل من کنید. از خجالت آب شدم. مثل یخی که در پرتو انوار آب می‌شود، له شدم.»

او خطاب به حسن خمینی که در مجلس حضور داشت گفت: «اگر پیشینه‌ای است در پرتو حضور خاندان عزیز شما جناب آقای حسن خمینی است.»

دعايی ضمن تشکر از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطر یادآوری پیشینه‌اش در عرصه کارگری افزود: من در گذشته کارگری می کردم و به خاطر اینکه خانواده ام توان مالی خوبی نداشت، مادرم من را با تنگدستی بزرگ کرد؛ من مجبور بودم سه ماه تعطیلی مدارس به عنوان کارگر و شاگرد بنا کار کنم تا بتوانم در مهرماه لباس نو و کتاب بخرم و از این طریق باری از دوش مادرم بر می داشتم. 

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به رابطه‌اش با امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد: «امام فرمودند در موسسه اطلاعات حضور داشته باشم اما بی‌طرفی خود را حفظ کنم و این توفیقی بود که از ایشان به من رسید. بعد از رحلت امام هم مقام معظم رهبری بنده را تحمل کردند و اگر توفیقی است از عنایات ایشان است.» 

آیت الله روحانی، آیت الله حقیقی و آیت‌ الله کرمانی از جمله شخصیت‌هایی بودند که دعایی به عنوان الگوی خود از آنها نام برد و اظهار داشت: «در دوران انقلاب هم شخصیت بزرگی که بر من تاثیر زیادی داشت مرحوم دکتر حسن حبیبی بود.»

او با اعتراض نسبت به برگزاری مراسم بزرگداشت خود گفت:‌«اگر می خواهید تجلیل کنید چرا از کسانی تجلیل نمی کنید که هیچ کس به فکرشان نیست؟ کسانی از جمله افتخار من سردار بی ادعا عطا احمدی، چرا سراغ آن‌ها نمی‌روید. اگر می‌خواهید تجلیل کنید از برادران مهدی‌ها تجلیل کنید که نام مستعار آن‌ها مهدی است. چرا از آن‌ها تجلیل نمی‌کنید؟ وقتی دوست نازنین من وحید قنبری این پیشنهاد را به من دادند با او برخورد تلخی کردم که ایشان سرانجام متوسل شدند به عزیزی که هیچ‌گاه نمی توانم رویش را زمین بیاندازم، یعنی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی.

در پایان این جلسه هدایایی سمبلیک از سوی شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی به محمود دعائی تقدیم شد. 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    47 1
    این سید محمود خیلی دوست داشتنیه.
  • مردم IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    43 1
    خدا از ایشان راضی باشد ما که اور دوست داریم و برای سلامتی و طول عمر باعزتشان همیشه دعا میکنیم
  • محبت اله زارع IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    11 0
    انصافا الگوي تواضع عملي است. بي ريا و بي دغل و بي فيلم صميمي و خوش زبون.. هنوز بوي روستا دارد اين مرد.