حضور دایی روی نیمکت پرسپولیس غیر قانونی است!

علی دایی سرمربی فعلی تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی با این تیم قرارداد بست که هنوز مدرک A مربیگری خود را دریافت نکرده و طبق قانون سازمان لیگ برای نشستن روی نیمکت سرخپوشان با مشکلاتی مواجه است. در یکی، دو سال اخیر سازمان لیگ به طور جدی اعلام کرد که مربیان لیگ برتری برای نشستن روی نیمکت تحت هر شرایطی باید مدرک A‌ آسیا را داشته باشند و حتی این قانون در رقابت‌های لیگ‌ قهرمانان آسیا هم اجرا شد. مسئولان سازمان لیگ بارها در مصاحبه‌های مختلف خود اعلام کردند مربیانی که مدرک A‌ ندارند به هیچ عنوان نمی‌توانند در لیگ‌برتر مربیگری کنند و کارت بازی آنها صادر نخواهد شد. به عنوان مثال فیروز کریمی، فرهاد کاظمی، ناصر حجازی و چند مربی دیگر در سال‌های گذشته فاقد مدرک A بودند و بارها این بحث مطرح شد که آنها نمی‌توانند در لیگ‌برتر مربیگری کنند.

دایی چند روزی است که در کلاس‌های A آسیا شرکت می‌کند و در حالی که این مدرک را هنوز نگرفته است به عنوان سرمربی با پرسپولیس قرارداد امضا کرده است. و این سوال وجود دارد که چرا سازمان لیگ قبلاً اعلام کرده بود که قرارداد مربیان لیگ برتری که مدرک A‌ نداشته باشند ثبت نخواهد شد و اعتباری هم نخواهد داشت و حالا سؤال این است که چرا فدراسیون فوتبال به راحتی پذیرفته که قرارداد یک مربی آن هم در شرایطی که مدرک A ندارد را ثبت کند.
شاید مسئولان پرسپولیس یا دایی در واکنش به این موضوع بگویند که این مربی عضو کمیته فنی فیفاست، یا اینکه در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده، یا در جام جهانی و بوندس‌لیگا بازی کرده و به طور اتوماتیک کارت A فیفا را هم داشته باشد. اگر اینطور باشد، پس چه دلیلی دارد که دایی در کلاس مربیگری A آسیا شرکت کند. دایی به خوبی می‌داند که برای مربیگری در لیگ برتر و لیگ حرفه‌ای آسیا باید مدرک A را بگیرد. اگر او بابت عضویت در کمیته فنی فیفا مشکلی برای مربیگری نداشت به طور حتم در کلاس A آسیا شرکت نمی‌کرد. در ضمن باز هم باید یادآور شد که سازمان لیگ در این مورد رفتار دوگانه‌ای دارد.

پیش از این مربیان زیادی چون قلعه نویی ، فیروز کریمی ، ناصر حجازی ، فرهاد کاظمی و یا دیگران چون مدرک مربیگری درجهA نداشتند با عناوینی چون کمک مربی یا مسئول تدارکات روی نیمکت تیم های شان می نشستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =