واحد مرکزی خبر نوشت:

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه اخبار ضد و نقیضی در خصوص ارسال تسلیحات پیشرفته آمریکائی برای عشایر الانبار عراق برای مقابله با گروه داعش منتشر شده است. این در حالی است که داعش اکنون به جدی ترین خطر برای این استان تبدیل شده است.

استوارت جونز سفیر آمریکا در بغداد گفته است دو روز پیش به مقامات استانی در الانبار اطلاع داده است که تسلیحات جدید به پایگاه حبانیه در جنوب الرمادی ارسال و تحت نظارت مستقیم آمریکا توزیع خواهد شد.

این شبکه به نقل از منابع عراقی افزود: این محموله اواسط آوریل وارد بغداد شده و به انبارهای وزارت دفاع تحویل داده شده است و اکنون در الانبار ترتیباتی در حال اجرا است تا این تسلیحات با هماهنگی دولت مرکزی و سفارت آمریکا به پایگاه حبانیه ارسال شود. اما رئیس شورای استان الانبار در گفتگو با العربیه این مطالب را کاملاً تکذیب کرده است.

صباح الکرحوت گفت: تاکنون هیچ گونه سلاحی به وزارت دفاع عراق تحویل داده نشده است و فقط در چارچوب احتمال تحویل این تسلیحات سخنانی گفته می شود. آمریکائی ها به ما گفته اند طی سه ماه آینده می توانند به ما سلاح برسانند.

العربیه در ادامه در اشاره به اعتراض نمایندگان مجلس عراق به تصمیمات اخیر کنگره آمریکا درباره عراق گفت: این اظهارات ضد و نقیض حاکی از عمق اختلافات موجود در عراق بر سر همکاری مستقیم آمریکا با اقشار مختلف این کشور بدون هماهنگی با دولت مرکزی است.

البته مجلس عراق دولت این کشور را ملزم کرده است تا تسلیحات و تجهیزات لازم را برای مقابله با داعش و آزاد سازی کل خاک عراق تامین کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =