۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴

ایسنا نوشت:

پس از تاخیر چند ساله، سرانجام طرح‌های معدنی طلای زرشوران،‌ سیمان ونزوئلا و میله گذاری آند در کارخانه آلومینیوم المهدی در سال گذشته با سرمایه‌گذاری 1400 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

از ابتدای دولت یازدهم 29 طرح معدنی و صنایع معدنی که نیمه‌کاره متوقف شده بودند و تاخیری بین چهار تا 12 سال داشتند، با اختصاص 24165 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فعال شدند.

برخی از این طرح ها به دلایل مختلف از جمله مشکلات تامین مالی از سال‌های قبل در رکود یا توقف در اجرا بودند که با تزریق منابع جدید مالی از سوی سازمان ایمیدرو،‌ مجددا فعال یا وارد مدار تولید شدند. از جمله پروژه هایی که به بهره برداری رسیدند طرح طلای زرشوران،‌ میله گذاری آند و کارخانه یک میلیون تنی سیمان سرواسول ونزوئلا بود که در سال گذشته به ترتیب به بهره برداری رسیدند.

کارخانه طلای زرشوران واقع در استان آذربایجان غربی،‌ با ظرفیت تولید سه تن شمش در سال،‌ بزرگترین تولید کننده شمش این فلز گران بها در ایران محسوب می شود که از معدن غنی کنار دست خود بهره می برد، زرشوران در حال حاضر برنامه اجرای فاز دوم را برای دو برابر کردن ظرفیت تولید سالانه پیش رو دارد.

قرارداد پروژه کارخانه سیمان در ونزوئلا با ظرفیت تولید روزانه 3300 تن حدود 10 سال پیش بین دولت ایران و ونزوئلا امضا شد و قرار بود تا فروردین دو سال پیش به بهره‌برداری برسد که سرانجام در شهریور پارسال با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت و با برنامه های ایمیدرو و همچنین تخصیص منابع جدید مالی،‌ مجددا تحرکی دوباره یافت اولین تولید آزمایشی از این کارخانه انجام شد.

کارخانه سیمان سرواسول توسط شرکت احداث صنعت از شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو ساخته شده است.

میله‌گذاری آند کارخانه آلومینیوم المهدی نیز یکی از طرح‌های مهمی بود که به تکمیل شدن زنجیره تولید در این کارخانه کمک کرد.

برای راه‌اندازی این طرح‌ها در مجموع در بخش ریالی 1400 میلیارد ریال و در بخش ارزی 40 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =