ایسنا نوشت:

یک اقتصاددان معتقد است: اتخاذ سیاست‌های غلط اقتصادی ضربه‌های عظیمی به زندگی مردم وارد می‌کند.

مهدی تقوی در مناظره اقتصادی که در دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست‌های تعدیل ساختاری و هدفمندی یارانه‌ها بدترین سیاستی بود که یک اقتصاددان می‌توانست مشاوره دهد.

وی با انتقاد از اجرای سیاست هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: پس از هدفمندی یارانه‌ها نرخ بیکاری در کشور بالا رفت و خانواده‌ها فقیرتر شدند؛ به طوری که قدرت خرید پایین آمد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر افزایش یافت.

تقوی با تاکید بر اینکه دولت باید دامنه وصول مالیات را بیشتر کرده و معافیت‌ها را کم کند، بیان کرد: در حال حاضر در اقتصاد ایران کسانی که مالیات می‌پردازند، حقوق‌بگیران هستند؛ در حالی که کسانی که سودهای بالایی به‌دست می‌آورند، بعد از یک سال اظهارنامه مالیاتی پر می‌کنند. اگر دولت بتواند سیستم مالیاتی را درست کند، به اقتصاد کشور کمک زیادی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این‌که نرخ رشد مثبت در دولت یازدهم نتیجه کاهش تحریم‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم از نظر اقتصادی کار مثبتی انجام نشده، ولی نشستن پای میز مذاکره خوشبینی را در مردم ایجاد کرد که باعث حرکت اقتصاد شد؛ به طوری که تصور می‌کنند پیش‌بینی برداشته شدن کامل تحریم‌ها درست خواهد بود و همین موضوع باعث حرکت رو به رشد اقتصاد می‌شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    پرداخت یارانه خوب است وباید از همه مالیات بگیرند
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    3 0
    از اول همه میگفتن اشتباه هست