آکادمی علوم واتیکان از راهبران جهان خواسته است برای حفظ نسل های آینده بشریت یک توافقنامه بلند پروازانه را درباره تغییرات اقلیمی تهیه و تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این ابتکار پیش از ارائه بخشنامه پاپ فرانسیس در مورد محیط زیست در ماه آینده مطرح می‌شود. انتظار می رود پاپ فرانسیس در این بخشنامه تاکید کند که حفاظت از سیاره وظیفه همه بشریت است.

آکادمی علوم واتیکان گفته است این که میزان تغیر آب و هوا در کدام حد خواهد بود مشخص نیست اما بر خطرات ناشی از تاخیر در اقدام برای حفاظت از محیط زیست تاکید کرده است.

پاپ فرانسیس گفته است امیدوار است بخشنامه او بر مذاکرات در باره تغییرات آب و هوا، در پاریس در ماه دسامبر تاثیرگذار خواهد بود. بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد پس از برگزاری مذاکرات رسمی با پاپ فرانسیس از ابتکار او استقبال کرده است.

ممکن است این موضوع در میان محافظه کاران کاتولیک در ایالات متحده، که بسیاری از آنها می گویند تغییرات آب و هوا به طور کامل یک امر طبیعی است بحث بر انگیز شود.

اما اسقف مارسلو سانچز سروندو، که ریاست آکادمی را بر عهده دارد  گفت که مسیحیان موظف هستند خدمتگزار زمین باشند و از فقیران حفاظت کنند که به معنای اقدام کردن برای حفاظت از محیط زیست است.

منبع: بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =