مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوابااشاره به این که ابتدای مهرماه ورود خودرو‌ها در منطقه زوج و فرد بر اساس سطح آلایندگی‌ است،گفت: با اجرای این طرح حدود ۵۰۰ هزار خودروی آلاینده ازخیابان‌ها حذف می شوند.

وحید حسینی با یادآوری اینکه هر خودروی کاربراتوری ۱۰ الی ۱۵ برابر یک خودروی سالم ذرات آلاینده به هوای شهر تزریق می‌کند، افزود: با اجرای طرح محدودسازی تردد، بیش از ۵ هزار منبع متحرک تولید آلایندگی از شهر تهران حذف می‌شود که این مهم تاثیر چشمگیری بر بهبود هوای تهران خواهد داشت.

وی در تشریح مصوبه شورای ترافیک تهران، گفت: از ابتدای مهر سال ۹۴ قرار است که ورود و تردد خودرو‌ها به مناطق زوج و فرد بر اساس سطح آلایندگی باشد به طوری که هم محدودیتی برای خودروهای تولید ماقبل سال ۸۲ و هم خودروهای ساخت سال‌های اخیر که شاخص‌های استاندارد را ندارند، اعمال خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه مصوبه شورای ترافیک تردد خودروهای فرسوده و به ویژه کاربراتوری به منطقه زوج و فرد را چه به صورت ۲۴ ساعته در یک روز و چه ۳۶۵ روز یک سال ممنوع می‌کند، تصریح کرد: از ابتدای مهرماه، علاوه بر خودروهای کاربراتوری و خودروهای فرسوده، تردد خودروهای دیزلی بالای ۲۰ سال نیز در کل شهر تهران ممنوع می‌شود.

حسینی سازوکارهای اجرای این مصوبه را در دو بخش تجهیزات فیزیکی و قوانین نظارتی تقسیم بندی کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح از یک سو ساز و کارهای قانونی مورد نیاز است و از سویی دیگر، دوربین‌های پلاک خوان هوشمند که هم اکنون نیز به صورت آنلاین و شبانه روزی، در حال رصد و پایش این مناطق هستند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا خاطرنشان کرد: معاینه فنی نیز یکی دیگر از ساز و کارهای اجرای مصوبه منع تردد خودروهای آلاینده در تهران است که کم کم منجر به حذف ناوگان فرسوده خودرود‌ها از سطح شهر می‌شود تا جائیکه خودروهای سالم و جدید‌تر، جایگزین این وسایط نقلیه آلاینده شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    باسلام من یک پیشنهاد دارم تردد خدرو های با پلاک شهرستان هم ممنوع بشه چه معنی داره کسی که ساکن تهران نیست حتی عوارض خودرو برای این هر رو پرداخت نمیکنه و فقط کاری داره تو روزای اداری هفته مخل ترافیک و پاکیزگی هوای تهران بشه.
    • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
      82 25
      خوبه همینطور تردد خودروهای پلاک تهران تو شهرستان ها
    • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
      1 4
      فامیلهای شهرستانی من بعضی هاشون خوردو پلاک تهران دارند
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    73 20
    آقا مرتضی من ساکن تهران هستم ولی آیا شما می تونی بری شهرستان و نتونی از ماشین خودت استفاده کنی؟ مثلا بری شمال و کلا از ماشین خودت استفاده نکنی پیشنهاد مثبت بدید نه هر چیزی که تو ذهنتون خطور می کنه......
    • مرتضی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
      6 12
      بله عزیز من اولا شما خلط مبحث میکنی بله در هر شهری در روز اداری اگر وضعیت ترافیک ابر شهری داشته باشه شما فقط با دادن عوارض سنگین باید از معابرش استفاده کرد و همچنین تفاوت کیفیت ترافیک توریستی مثلا شمال با ترافیک اداری یه بحث مشخص و تعریف شدست بعد هم عزیزم این محدودیت استفاده از معابر شهر های بزرگ خیلی قبل تر به ذهن پیشرفته ترین کشور ها خطور کرده و انجام میشه توصیه میکنم یک مقدار مطالعه کنیم همگی قبل صحبت کردن
  • محمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    4 9
    چرا سال 82 ملاک قرار گرفته؟ 12 سال از کجا اومده. قبلاً که حرف از 15 و 20 سال بود. به نظرم سن فرسودگی باید همون 20 سال باشه و در مقابل استانداردها سخت گیرانه تر بشه. یه زانتیای 80 سالم خیلی کمتر از یک پراید صفر الاینده است....
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
      2 1
      چون قبل از ۸۲ ماشین ها استاندارد یورو ۲ نداشتند. از سال ۸۲ به بعد همه ماشین های تولید ملزم به داشتن استاندارد یورو ۲ شدند.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    2 0
    ههه من با تاكسي پيكانم ميرم شمال شهر دود مي كنم
  • مرتضی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    2 0
    ودر ضمن این که طبقه محروم باید حداقل کیفیت رو بتونن تهیه کنن ولی اینجا نمیشه و تمرکز همه جانبه تو کلان شهر ها مخصوصا تهران هست و اینکه مجبورن به اومدن به این شهر و شبکه حمل و نقل عمومی و...مطلب جدایی هست کاملا هم درسته ولی قرار نیست بخاطر نقص در قسمتی ما جای دیگرو هم خراب کنیم این یعنی کجدار و مریز و موندن تو چرخه باطل که حداقل بجای دید عقلانی و منطقی به یک قسمت همجارو باهم خراب نگه داریم ایشاله همه کمک کنن بمرور بشه کیفیت زندگی ها رو افزایش داد
  • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    1 5
    طرح خوبیه خیلی وقت پیش باید اجرا میشد
  • قاسم A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    10 1
    سلام این قوانین فقط به ضررقشرمتوسط وپایین جامعه است
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    1 3
    هر چند اجراي اين طرح اجتناب ناپذيره ولي واقعا جامعه داره به شدت دو قطبي ميشه و ميشه فئوداليته بودن را خوب تماشا كرد .اين است اثر ورود تكنولوژي به ساختار زندگي ما. فكر ميكنم در دهه بعد اوضاع اسفبارتر هم خواهد شد .
  • ali IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    1 2
    من خونه ام هفت تیر محل کارم تهرانپارسماشین دارم ولی جدیدا دارم پیاده میرم میام از هر طرف دوساعت تو راهم خواهش میکنم این طرح رو اجرا کنید ضمنا یه کاری کنید که دیگه پلاک جدید به تهران ندن ودر قبال خرید یک پلاک یه ماشین از تهران از رده خارج بشه بابا بسه دیگه مگه یه شهر چقدر ماشین لازم داره