فانی: برخی می‌خواهند اقدامات دولت در حل مشکلات آموزش و پرورش را کم رنگ کنند/ نظرسنجی برای رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی گروه ها با برنامه ریزی هایی خود تلاش می کنند اقدامات دولت در حل مشکلات آموزش و پرورش را کم رنگ کنند، طرح رتبه بندی معلمان اقدام مهم و ارزشمند ی برای ارتقای کیفیت بخشی آموزش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر روز گذشته علی اصغر فانی در مراسم اختتامیه گردهمایی اعضای شورای معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با مقایسه آموزش و پرورش امروز با دوره های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: من در تمام دولت ها به جز دولت های نهم و دهم در آموزش و پرورش بوده ام و به جرات می گویم هماهنگ ترین، همدل ترین و همراه ترین آموزش وپرورش پس از انقلاب در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی گفت: به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستم، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و در یک کلام کل دولت همواره با برنامه های آموزش وپرورش هم جهت بوده اند.

فانی ادامه داد: تغییر و تحول و ثمره تصمیمات در یک سازمان بزرگ مانند آموزش و پرورش یک ساله آماده نمی شود و حصول ثمرات و نتایج طرح ها و برنامه ها به زمان و فرصت بیشتری نیاز دارد. باید بدون هیچ پیش داوری به نقد خود و عملکردمان بپردازیم و اشکالات و کمبودها را فارغ از هرگونه ملاحظه ای رفع کنیم.

وی وجود تبعیض بین معلمان و دیگر کارکنان دولت را دردی مزمن برای آموزش وپرورش توصیف کرد و گفت: مدیران هرچه در مدارس و در جمع معلمان بیشتر حاضر شوند و خدمات و برنامه های دولت را به آنان اطلاع دهند موجب می شود معلمان احساس می کنند مدیران آموزش و پرورش در کنار آنها هستند و همه تلاش ها در آموزش و پرورش برای کاهش این تفاوت ها و تبعیض ها بوده است.

قضاوت مخالفان درباره شاخص های نظام رتبه بندی مبتنی بر اطلاعات اعلام شده در دولت نهم است 

فانی اجرای رتبه بندی معلمان را در راستای ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی عنوان کرد و خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها گفت: نباید اجازه دهید مخالفان، آثار مثبت و ارزشمند این طرح را نزد مخاطبان کم رنگ کنند.

وزیر آموزش وپرورش « ارتقای کیفت آموزش » و «افزایش انگیزه» را دو نتیجه اجرای رتبه بندی معلمان برشمرد و گفت: اجرای رتبه بندی معلمان باید به ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش گره زده شود.

فانی با اشاره به برخی نقل قول ها مبنی بر غیرممکن و دشوار بودن دست یابی معلمان به شاخص های نظام رتبه بندی، گفت: در دولت قبل کتابچه ای در خصوص رتبه بندی به صورت شتاب زده اعلام شد که متاسفانه اکثر تحلیل ها و انتقادات در خصوص این نظام، مبتنی بر آن کتابچه است و من اعلام می کنم شاخص های موجود در آن کتابچه ، هیچ ارتباطی به موضوع رتبه بندی مورد نظر، ندارد و لازم است این مهم به اطلاع معلمان ، همکاران و منتقدان رسانده شود.

وی با دعوت از معلمان در خصوص اعلام شاخص های مورد نظر به سامانه نظر سنجی، گفت: شاخص هایی که تدوین می شود به نظرسنجی استان ها گذاشته خواهد شد.

بازنشستگی ۳۸ هزار فرهنگی در سال ۹۴ 

به گزارش ایسنا فانی همچنین در این مراسم گفت: ما باید بدانیم به لحاظ کمّی در آموزش و پرورش چند نیرو تا چند سال آینده با چه کیفیت و کدام ویژگی و شایستگی‌ها و در چه رشته و کدام جنسیت نیاز داریم که اگر این امر محقق شود کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است و می‌تواند منشاء خدمات مفیدی باشد و زمینه انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و کار های بزرگ برای آینده آموزش و پرورش را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین گفت: نقشه راه سند تحول بنیادین آماده شده است و این نقشه به ما کمک می کند تا برنامه ششم و هفتم توسعه مبتنی بر آن تدوین شود و امید دارم با اجرایی شدن این سند مهم اقدام اساسی مهم دیگری در آموزش و پرورش رخ می دهد.

وزیر آموزش و پرورش از معاونت های وزارت آموزش و پرورش خواست: در هر حوزه برنامه های مهم، اساسی و علمی را به صورت دقیق و طی یک برنامه زمان بندی شده اعلام کنند و باتوجه به محدودیت زمان و منابع تحت یک مدیریت واحد و جامع این برنامه ها تا آخر دولت تدبیر و امید به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سال 94 باید انضباط مالی و بودجه ای بر دستگاه آموزش و پرورش حاکم باشد، گفت: تکرار تجربه های تلخ سال های قبل در خصوص موضوع کسری بودجه شایسته آموزش و پرورش نیست و برای تحقق این امر ستاد بودجه در آموزش و پرورش شکل خواهد گرفت تا همه حرکت ها و برنامه ها مبتنی بر توانایی و منابع اتفاق بیافتد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 38 هزار فرهنگی بازنشسته می شود و هیچ نیرویی هم وارد سیستم آموزش و پرورش نمی شود بنابراین ساماندهی نیروی انسانی باید مبتنی بر این مهم و کاهش ساعات حق التدریس انجام گیرد که بدون شک کار ساماندهی نیروی انسانی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش در سال جدید محسوب می شود که باید با حساسیت ، دقت و ظرافت خاصی صورت پذیرد.

وی با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی در کشور گفت: یکی از افتخارات آموزش و پرورش در دولت تدبیر وامید گسترش سطح پوشش تحصیلی در بین کودکان و نوجوانان است. باید تلاش کنیم تا در یک فرآیند پنج ساله کاهش نیروی انسانی درآموزش و پرورش به میزان 300 هزار نفر تحقق پیدا کند.

طرح بسته حمایتی از مدارس غیردولتی واگذاری نیست

فانی در خصوص طرح بسته حمایتی از مدارس غیردولتی، عنوان کرد: بارها گفته ام که آموزش و پرورش واگذاری مدرسه انجام نداده است بلکه از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی کمک گرفته است و باید از ظرفیت خرید خدمات آموزشی و اجرای بسته حمایتی از مدارس غیردولتی در سایر مدارس آموزش و پرورش به خصوص مدارس مناطق محروم و روستای کم جمعیت استفاده شود.

وی بر ضرورت نگاه جدی به سیاست تمرکز زدایی تاکید کرد و گفت: افزایش تمرکز معادل کاهش خلاقیت و نوآوری است و نهاد بزرگ تعلیم و تربیت باید به سمت تفویض اختیار و واگذاری تصمیم سازی به استان ها حرکت کند.

وزیر آموزش و پرورش بر اجرای جدی سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی به ویژه طرح تعالی مدیریت مدرسه تاکید کرد و از مدیران کل آموزش و پرورش استان ها خواست: در انتخاب مدیران مدارس، توانمندسازی، شایستگی و تجربه را ملاک قرار دهید و افزایش مهارت های حرفه ای آنان را مد نظر بگیرید.

فانی گفت: تجربه طرح مدارس لازم‌التوجه که در سال 82 اجرا شد نشان داد که انتخاب مدیران توانمند و کارآمد با افزایش اختیارات می تواند در ارتقای مدیریت آموزشگاهی و بهره وری آموزش در مدارس موثر باشد.

توجه به مدیریت زنان در آموزش و پرورش و آموزش دختران

عضو کابینه تدبیر وامید بر آموزش دختران تاکید کرد و گفت: همه مدیران به ویژه مدیران مدارس مناطق محروم باید بر گسترش و مناسب سازی آموزش ها به دختران کشور برنامه داشته باشند.

وی بر به کار گرفتن بانوان و زنان معلم در پست های مدیریتی و سپردن مسئولیت به آنان تاکید کرد و ادامه داد: براساس مطالعات ، زنان توانمند در مدیریت های اجرایی و میانی از مردان موفق تر عمل کرده اند.

90 هزار کلاس درس سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش دارای 20 هزار مدرسه و 90 هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندار است و من هر روز به ویژه در ایام زمستان باید دعا کنم تا سیستم های گرمایشی فرسوده در مدارس باعث بروز مشکل نشوند و خدا را شاکریم که در سال 93 از این حیث، فرزندانمان دچار مشکل نشدند.

وی تصریح کرد: همه باید کمک کنند این دغدغه آموزش و پرورش حل شود که اگر تحقق بیابد گام بزرگی در جهت خدمت به خانواده ها و دانش آموزان است.

فانی از مکاتبه با بانک مرکزی در خصوص اعطای وام به خیرین مدرسه ساز خبر داد و خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز با دریافت این وام می توانند با نقدینگی بیشتر به گسترش امر مدرسه سازی کمک کنند.

پایه های پنجم و نهم به ساختار آموزش و پرورش اضافه می شوند

وی با اشاره به این که پایه های پنجم و نهم در سال تحصیلی جدید به ساختار آموزشی اضافه می شوند گفت: با وجود کتاب های جدید التالیف این دو پایه تحصیلی، معلمان باید آموزش لازم را از طریق دوره های ضمن خدمت کسب کنند تا با آمادگی بیشتر بتوانند خدمت رسانی به دانش آموزان را انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در 105 هزار مدرسه کشورفرآیند آموزشی اجرا می شود گفت: در این مدارس 17 هزار روحانی و 24 هزار معلم و مدیرکار اقامه نماز جماعت را برعهده دارند.

وی با اشاره به فعال شدن شوراهای آموزش و پرورش استان ها در دولت تدبیر و امید و اهتمام استانداران به برگزاری جلسات منظم و ماهانه، گفت: از نقش و حمایت وزیر کشور و استانداران در توجه به این شوراها و استفاده از ظرفیت های آن در جذب منابع بودجه ای تشکر ویژه دارم .

فانی خطاب به مدیران کل آموزش استان ها، تاکید کرد: در شورای آموزش و پرورش استان ها و شورای برنامه ریزی استان تلاش خود را در جذب منابع به آموزش و پرورش بیشتر کنید تا آموزش و پرورش از ظرفیت های قانونی شوراها در جذب بودجه بهره لازم را ببرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم نامه های متعدد آموزش و پرورش با نهادهای مختلف، خاطرنشان کرد: استان ها در عملیاتی کردن و جذب منابع دیگر نهادها وتوافق در این تفاهم نامه اهتمام ویژه داشته باشند تا آموزش و پرورش از منافع آن بهره مند شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صباغی A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    194 6
    آقای فانی: اگر نظام رتبه بندی بخواهد مثل دولت قبل با تحویل سی دی تام و جری انجام گیرد همان بهتر که انجام نگیرد
    • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      146 5
      تحویل سی دی مال همین دولت بود. سال قبل انجام شد و خیلی هم مسخره و بی نتیجه بود.
    • معلم ایرانی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      5 0
      عاشق درس خواندن ولی فرزند طلاق بودم، اجازه تحصیل به من نداده و مرا مجبور به کار کردند. پس از ازدواج از اول راهنمایی شروع به درس خواندن کردم و با هزاران مشکل، کار کردن و داشتن چند فرزند درسم را نیز خواندم و لیسانس گرفتم. تنها با اختلاف چند سال، آموزش و پرورش مرا استخدام نکرد. در حال حاضر نیز علی رغم سابقه کاری بالا، به دلیل استخدام نبودن، مجبور به تدریس در مدارس غیر اننتفاعی هستم. دو مرتبه به عنوان معلم نمونه منطقه انتخاب شدم، به رغم آمار خوب امتحانی، پرداختیم به مراتب پایین تر از معلمین استخدامی هم سن خودمان است. نه تنها عیدی دریافت نمی کنیم، 15 روز عید را از حقوقمان کم می کنند. سه ماه تابستان هم که هیچ حقوقی دریافت نمی کنیم. چقدر شعار شعار شعار
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      49 14
      اینقدر دولت قبل قبل کردزد که عمر دولت خودتان تام شد و در جا میزنید
    • مهربان توسی A1 ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      9 0
      وزیر محترم اگر این خبر را میخوانی من معلم معیشت و منزلت مناسبی ندارم و انگیزه کلاس رفتن ندارم تا کی تبعیض و تفاوت بین کارمندان دولت؟ معلم مشهدی مهربانی
    • فردوس توسی A1 ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      4 0
      اول توجه ب معیشت منزلت معلمان فعلی بعد استخدام جدید
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    147 5
    عشطباح نکن عاقای وضیر اول همترازی بعد رتبه بندی فهمیدی تصدقت؟
  • حاجی پور A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    148 5
    طرح رتبه بندی جز مشغول کردن معلمان به کسب نمره ودرجه خود به لحاظ صوری وکار مضاعف برای مجریان این طرح هیچ مشکلی را حل نمی کنداین طرح دانش آموزان را از محوریت خارج می کندوزمینه اعتراض وتبعیض بین معلمان را فراهم می کندبرای پرداخت چندر و غازی حقوق نیاز به هفت خان رستم نیست دوراندیش باشید وبه عاقبت کار خود فکر کنید
    • قوش باز A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      1 0
      برخی؟؟؟؟؟ کلید همه گناهان .........است . یاد قضیه میوه فروش و کم فروشی انگور افتادم .کاش در این مرقومه هم یادی می کردید خالی از لطف نبود آقای فانی. مرسی خبر آنلاین بخاطر باز بودن بخش نظرات
  • بی نام NL ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    181 2
    افزایش حقوق برای ارگان های دیگه هم نظرسنجی می خواد یا فقط معلمان که باید هر روز بیشتر تحقیر بشن؟ بابا وزارت آموزش پرورش منحل بشه همه راحت بشن ببینیم کی ضرر می کنه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    142 1
    اقای فانی قرار بود چراغ خاموش حرکت کنی چه شد هر روز مطالبات رسانه ای شد قرار باشد قرض کسی را بدهند داد نمیزنند کاش می دانستی بی پولی د برابر خانواده یعنی چه ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    116 3
    همین رتبه بندی از سال 8788 اجرایی شده است منتها خیانتی که در آن تاریخ شد افزایش رتبه ها با درصد های بسیار کمی اجرا شد الان همه معلمان رتبه بندی شده اند فقط کافیست درصد های فعلی از همان تاریخ به صورت معوقه اجرا شود هر معلم از این بابت چندین حقوق میلیون معوق دارند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    27 44
    پیشنهاد می کنم جهت قدر دانی از معلمان قانونی تصویب شود که در آن فقط برای معلمان رسته آموزشی و فرهنگی در زمان بازنشستگی با توجه به مدت تدریس مثلا 10 , 20 و 30 سال مدال فرهنگ و دانش به ترتیب درجه 3, 2 و 1 اعطا شود.
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      106 3
      مدال ؟؟؟ حالت خوشه ؟؟؟ تو فرهنگی هستی؟؟ خدایا ؟؟؟ معلم نون شب نداره .... هر شش ماه یا یه سال یه بار باید بره یه پیرهن یا یه شلوار و کفش بخره بعد جناب میان چی می فرمایند
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    82 0
    افزایش حقوقت هم به نوعی خنده دار بود. همکار من از وقتی حکم من رو دیده افسوس می خوره و باورش نمیشه. حکم خودس دو میلیون سیصد هزار تومان و من یک میلیون هشتصد هزار تومان. این نتیجه دو افزایش پارسال و امسال جنابعالی. داریم با همکاران خودمون تفاوت های عجیب پیدا می کنیم.
  • رضا A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    121 1
    رتبه بندی که 160 اضافه کند نمیخواهیم.1 میلیون تومان فاصله معلمان با دیگر ارگان هاست.
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    119 0
    اگربه حقوق هرمعلمی 600هزارتومان مبلغ اعلامی برای آخرین رتبه که سهله یک میلیون هم اضافه بشه بازهیچ دردی رادوا نمی کنه آقای وزیر.چطورشمایک معلم بوده ای که دردمارانمی فهمی؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    79 2
    انتظار بازنشستگان از وزیر محترم ومجلس این است که در افزایش حقوق بین شاغل وبازنشسته تفاوتی قائل نشده وبه همه به یک نسبت به حقوق اضافه شود بازنشستگان یک عمر در خدمت فرهنگ جامعه بوده ودوران بازنشستگی را با سختی طی می کنند
  • یه معلم زحمت کش A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    46 3
    فانی گفت: من در تمام دولت ها به جز دولت های نهم و دهم در آموزش و پرورش بوده ام . و باید بدانیم به لحاظ کمّی در آموزش و پرورش چند نیرو تا چند سال آینده با چه کیفیت و کدام ویژگی و شایستگی‌ها و در چه رشته و کدام جنسیت نیاز داریم که اگر این امر محقق شود کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است و می‌تواند منشاء خدمات مفیدی باشد و زمینه انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و کار های بزرگ برای آینده آموزش و پرورش را فراهم کند. یکی نیست بپرسه تو این همه سال چکار می کردی؟ که هنوز این امر محقق نشده ؟؟؟صد سال دیگه تو این پست باشی برای تحقق این امر مناسب هست؟؟
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    98 0
    اقای فانی مگه ادارات دیگه با رتبه بندی افزایش حقوق ومزایا دارند که شما هروز رتبه بندی رو رسانه ای می کنی مگه شما بیکاری هر روز تو رسانه هایی ومطالبات نداده رو رسانه ای می کنی به خدا جواب مردم کوچه وبازار و نمی تونیم بدیم اش نخورده دهن سوخته
  • معلم IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    101 0
    یکی از بستگان در مرکز بهداشت علاوه بر اضافه کار نکرده حق مسکن ماهانه و حقوق اضافه شده هیئت امنایی و سایر مزایا را گرفته آن وقت این آقا می خواهد معلمان را درجه بندی کند
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    53 0
    آقای وزیر اکثر ارگانها برای کارکنان خود مسکن با وام مهر در شهرهای جدید از جمله پرند ساختند اما آموزش و پرورش برای این نیروی عظیم خود چه کار کرده است ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    48 1
    در روز معلم فقط دولت پاداش و هدیه بدهد نه از بودجه مدارس که حالت تحقیرآمیز دارد ...
  • دبیر A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    45 2
    رتبه بندی را حاجی بابایی اجرا کرد تو ی یک مدرسه از دفتر دار تا مدیر رتبه دارند و حق رتبه می گیرند فقط معلم بی رتبه است و بی ارزش حکم ها را مقایسه کنید تا ببینید.
  • علوی A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    55 0
    درپایان هرسال در حالی که سایر وزارتخانه ها تحت عناوین مختلف اضافه دریافتی و پاداش میگیرند تنها درصد ناچیزی که در حقیقت بمراتب کمتر از نرخ تورم سالیانه است ، به حقوق همه ی حقوق بگیران از جمله فرهنگیان تعلق میگیرد که این قلم در انواع رسانه های صوتی و دیداری و نوشتاری در بوق و کرنا می شود. اما تاسف عمیقتر و ظلم مضاعف دراین است که همین مبلغ ناچیز از حقوق معلمان تحت عنوان مقرری ماه اول کسر میشود و تاسف بارتر آنکه حتی مالیات این مثلا اضافه پرداختی که مجددا به جیب دولت رفته ، از حقوق معلمان کسر میشود. نتیجه آنکه دریافتی معلمان در فروردین هرسال به مراتب کمتر از اسفند سال گذشته است. چنین ظلمی را سایر سازمانها و نهادهای دولتی در حق پرسنل خود نمی کنند اما برای وزارت آموزش و پرورش سالهاست که تداوم دارد
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    68 3
    یک پزشک عمومی که در روستا مشغول باشد حدود 10 میلیون تومان حقوق می گیرد و معلم همان روستا که مدرکش فوق لیسانس باشد و چندین سال هم سابق داشته باشد حدود یک میلیون تومان می گیرد؛ یعنی حقوق یک پزشک حدود 10 برابر یک معلم می شود و حالا اگر بر فرض هم رتبه بندی اجرا بشه و به حقوق معلم حداکثرش که گفتی 600 تومان اضاف بشه باز هم با حقوق سایر حقوق بگیران و خصوصا پزشکان و شرکت نفتی ها و غیره زمین تا آسمان فرق داره و این بیشتر از زیر فقر بودن معلمان را رنج می دهد.
  • دبیر IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    64 0
    من یک فوق لیسانس هستم 8 سال سابقه دارم با افزایش 14 درصد امسال شده حقوقم 1/17 هزار تومن مالیات و بیمه هم گرون شده 50 هزار تومن نسبت به سال قبل اینم کسریش یعنی زیادتر شده. ازدواج هم نکردم.خجالت نمیکشین با این وضعیت استخدامیتون.کلرگرهای محترم شرکت شکلات سازی با مدرک تحصیلی کمتر بیشتر از من حقوق میگیرن.
  • علی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    67 1
    ای کاش معلم نبودم با رتبه 2000 اومدم خیر سرم معلم شدم
    • reza IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      6 0
      به جان تو رتبه منم دوهزار بود اما میگم ای کاش شان معلم روبهش برگردونن.مابیشتر از فقر،از فرق مینالیم
    • حسین A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      4 0
      بهتره فکر شغل دوم باشیم و بگذاریم هرکه آموزش خوب و با کیفیت میخاد به موسات خصوصی مراجعه کنه . پولی که دولت باید بده به معلم نمیده و خود مردم دارند به بعضی جاها میدهند برای آموزش خوب ...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    52 1
    شما سیستم آموزشی کشور رو دارین کاملا فلج میکنین با این برنامه هاتون .ما که دیگه هیچ انگیزه ای برای کار کردن نداریم و دود این کار به چشم همه اون افرادی میره که فکر میکنن معلما همیشه تعطیلن وکار نمیکنن یعنی بچه های شما مردم همیشه در صحنه.فقط بچه ها هستن که تاوان اشتباهات شما رو میدن.شایدم به عمد دارین این کارا رو میکنید
  • فرهنگی گمنام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    63 0
    ما مخالف رتبه بندی هستین تبعیض را بین ما و سایر ادارات بردارید
  • رضا A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    46 2
    سلام کدام اقدام . عالی جناب بیش از 8 ماه کارمن را بازمشسته کردید دیناری پاداش بازنشستگی به ایشان ندادید .خجالن اور نیست پاداشی که پول صبحانه شما هم نمی شود
  • معلم IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    54 0
    اتفاقا رسانه ها به شدت بزرگ نمایی می کنن، کوچکترین کاری نکردین ولی ده ها و صدها خبر در مورد افزایش حقوق فرهنگیان منتشر شده. حقوق دریافتیم نسبت به پارسال فقط 9 درصد زیاد شده آقا. چی میگی شما؟ 14 درصد افزایش حکم، ولی کسورات افزایش 30 درصدی شما کنار برو بزرگ ترین لطف رو کردی. به چه زبونی بگیم رتبه بندی نمی خواهیم، اگر حالیشون شد. خبرآنلاین خواهش می کنم منتشر کن، چندین باره کامنتای من منتشر نشده.
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    55 0
    سلام من مخالفم ، زياد كردن حقوق بهانه نمى خواهد ، مگر حقوق پزشكان وارگانهاى ديگر كه با فرهنگيان اين همه تفاوت دارد ، تبصره و قانونى در مجلس تصويب شد . چرا هميشه معلمان بايد چوب بى عدالتى را بخورند ، چرا براى افزايش حقوق ، اين همه معلمان را اذيت مى كنيد و خون به دلشان مى كنيد . چقدر بايد فشار روانى را تحمل كرد. بهانه ها را جمع كنيد
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    27 20
    بهتر است به جای رتبه بندی به حقوق همه معلمان به یک اندازه اضافه بشه همون بودجه ایی را که برای این طرح گذاشته اید به تعداد معلمان تقسیم کنید تا دیگه اعتراضی بوجود نیاید.
  • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    43 1
    فانی: برخی می‌خواهند اقدامات دولت در حل مشکلات آموزش و پرورش را کم رنگ کنند آیا انان فرهنگیان هستند جناب وزیر
  • هفشجانی A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    70 2
    من درسال90حدود900ذلاردریافت می کردم حالاباسیسصددرصدافزایش تورم وبا27سال سابقه 430دلارمیگیرم رتبه بندی پیشکش شماوبقیه آقازاده هالطف کنیدمعادل همان چهارسال پیش راافرایش بدهید.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    گوش شنواییی نمی بینم از اینا ،رفتم بازار ازاد ،درامدم خوبه ،تو این حرفی که میگم شک ندارم ،عمرا کاری کنند که معلم اسایش داشته باشد ،مطمئن باشین هر طرحی اجرا کنن در امد کم میشه که زیاد نمشه از اولش این بوده ،با هزار قرض بدهی ی شغل درست کنین تنها راهه
  • ش.ا A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    7 0
    جناب فانی.بررسی بفرمایید 1آیا سایر وزارتخانه ها هم مقرری ماه اول را در فیش حقوقی کارمندان خود کسر کرده اند؟ما که ندیدیم شاید به شما نشان بدهند. 2پس از کسر مقرری ماه اول از معلمان ،مالیات را بر اساس حقوق جدیدکسر کرده اند یعنی مبلغی هم نسبت به ماه قبل بیشتر پرداخت کرده ایم.آیا این قانونی است؟ البته همانطور که فرموده بودید این مسایل چراغ خاموش اتفاق افتادولی پرداخت حق التدریس وامتحانات کاملا رسانه ای و با نور بالا انجام شد.
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    تا وقتی که عدالت در پرداخت ها را درحساب حقوقی مان نبینیم فقط وعده سر خرمن هست .واینکه باز جای در وجودمان برای فریب خوردن داریم حتی افزایش حقوق از فردا اجرا بشه .
  • ناصر A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    بنده سالها وماه ها انتظار کشیدم که رتبه بندی اجرا شود ومهر 94 بازنشسته می شوم مقام مسئول اعلام کرده شامل باز نشسته مهر94 نمی شود معنی این تصمیم خیانت وظلم در حق باز نشسته مهر 94 نیست؟ عذاب وجدان برای این بی منطقی نمی گیرد اگر واقیت داشته با شد باز نشسته مهر94 عامل را نفرین خواهند کرد
  • امین IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 1
    آقای فانی معلمای پیش دبستانی رو ول کردید به امون خدا بعد توی استخدامی جدید اولویت رو به بچه های فرهنگیان دادید، پس عدالت کجاست؟ ما ۸ تا ۹ ساله داریم پیش دبستانی قراردادی کار میکنیم بعد که نوبت استخدام رسید، بجای انتخاب شایسته تر توی امتحان کتبی، بازم اولویت رو موروثی کردید. آخه تا کی قراره بی عدالتی باشه ؟؟؟؟؟ گناه ما چیه که پدرمون فرهنگی نبوده؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    5 0
    شما فکر میکنید وزیر این مطالب را میبینه یا وقت داره این مطالب را بخونه اگر کسی رابطه ای نزدیک با وزیر داره به ایشان اطلاع بده تا این درددل معلما را بخونه وبعنوان عیدی روز معلم یک جواب عملی بدهد
  • صادق A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    4 0
    ای کاش به تربیت معلم نمی رفتم. سوپر مارکت سر کوچمون با سیکل درامدش سه برابر منه بدبخته
  • معلم A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    4 0
    آقای وزیر لطفا به حکم های کارگزینی ما نظمی بدهید .آیاانصاف است که حقوق یک معلم بامدرک کارشناسی ورتبه ی عالی با همکار دیگرش با 20 سابقه و رتبه ی پایینترمساوی باشد ؟ بیمه ی طلایی را هم درست کنیدچون هر چه افزایش حقوق داشتیم برای بسته های پیشنهادیتان خرج می شود.به بند سایر هم توجه کنید وهمسان سازی کنید. مال من نصف همان همکارم است چون آن زمان من در روستا خدمت می کردم وهمکارم در شهر بود .اگر دقت کنید می بینید که وزارتخانه ی آموزش وپرورش به آشفته بازاری تبدیل شده است.
  • هادی A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    خدای من اینا میخوان دو قرون به حقوق معلم اضافه کنن همه رو دیوونه کردن روز نیست که روزنامه ها و سایتا و رسانه ها راجبش حرق نزنن بابا بسه دیگه قبل عید هی میگفتن مطالبات تا چند روز دیگه پرداخت میشه دیدیم که نشد بابا تو رو خدا دست از سر معلم بر دارین بازم انتخابات نزدیکه ؟ میدونم که مطلب رو رو سایت نمیزارین ولی من بعنوان یه معلم خسته شذم اخه کدام اداره با پرسنلش اینطوری برخورد میکنه .....
  • خون دل خورده IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    7 0
    ما معلمان خواستار افزایش حقوق حداقل یک میلیونی هستیم و تا احقاق حقوق خود کوتاه نمی آییم.والسلام
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 1
    معلمین محترم چرا ۸ سال در دولت قبل مطالبات خودراپیگیری نکردید؟؟؟
  • سهند A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    5 0
    اقای فانی چرا تکلیف معلمان شرکتی را مشخص نمیکنید.
  • معلم IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 0
    متاسفم آقای وزیر که اینگونه از حقوق معلمینتان دفاع میکنید اگر دولت و شخص شما هم برای سیستم آموزش و پرورش قدمی برداشته اید که بعید می دانم قضاوت را بایستی به مردم و معلمین و دانش آموزان بسپارید.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    3 0
    آقای وزیر اینهایی که عنوان کردید بصورت روال درهمه دولتها انجام شده است شمابفرمایید دولت برای قاطبه فرهنگیان چیکار ویژه ای انجام داده است کاری نکرده که هیچ یک بیمه نیم بند تکمیلی هم که داشت وتازه جایگاه خودش راپیدا کرده بود رحال نابودکردنش هستید یعنی داریدفرهنگیان رابسمتی می برید که خودشان بگویند ازخیربیمه تکمیلی گذشتیم .آقای فانی بروید طرحی نودراندازیدیاعطای وزرات رابه لقایش ببخشید
  • معلم IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    4 0
    میشه وزیر اعلام کنه از صندوق ذخیره فرهنگیان که عضو هیت مدیره هستند 5 درصدشان چقدر شده است؟
  • فردوس توسیوند A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    6 0
    من معلم انگیزه کار ندارم معلم معترض ب تبعیض معیشت منزلت نامناسب
  • معلم IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 0
    من پنجشنبه اموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه بودم کارگزینی داشت سی دی جمع می کرد فکر کنم اموزش وپرورش می خواهد سی دی فروشی باز کنه
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    5 0
    با سلام ما رتبه بندی را دل مشغولی مسئولان و سرگرم کردن معلمان می دانیم . شما زحمت بکشین خواسته واقعی معلمان که رفع تبعیض دریافتی حقوق و پاداش ها با سایر کارمندان دولت است را رفع کنید . بعد به فکر اجرای رتبه بندی باشید با یک حساب سر انگشتی بودجه ای که برای نیمه دوم سال و اجرای به اصطلح رتبه بندی در نظر دارید هر همکار فرهنگی ماهیانه می تواند انتظار 220000تومان افزایش داشته باشد نه 600000تومان که این مبلغ این همه وعده وعید وقول سرخرمن نمی خواهد.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    8 0
    من مخالف رتبه بندی معلماهستم باید مثه سایر ادارات حقوق اضافه بشه باید رفع تبعیض بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    3 0
    آقای فانی چرا سابق حق التدریس راحساب نمیکنن من 5 سال حق التدریس بودم الان 11ساله تدریس رسمی دارم ولی هنوز طبقه ه شغلی من پایه است
  • ونود IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    9 0
    سلام آقای وزیر.اول همتراز سایر کارمندان بعد رتبه بندی.والسلام....
  • معلمی از خوی A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    9 0
    من مخالف سرسخت رتبه بندی هستم. چرا که اولا در سایر ادارات هم رتبه بندی هست؟؟؟؟ ثانیا" ما رتبه بندی شده ایم نیازی به رتبه بندی نداریم؟ ثالثا" رتبه بندی یک نوع تبعیض محسوب میشود چراکه به برخی 160 وبه برخی 600 هزار تومان افزایش حقوق شامل خواهد شد.
  • احمدی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    2 1
    اول منحل شدن مجتمع روستایی مدارس بعدرتبه بندی
  • معلم A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    4 0
    فقط تبلیغات تو خالی با فوق لیسانس و 17 سال سابقه بعد افزایش 14 درصدی 1/200 گرفتم .فقط یک قسط 50 تومنی دارم هم مدرک من تو دانشگاه 6 برابرم میگیره اگر مدرک خواستید براتون میفرستم