واحد مرکزی خبر نوشت:

پایگاه اینترنتی جوئیش ویک نوشت رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی به طرح مشکلات داخلی و خارجی پرداخت.
این پایگاه اینترنتی صهیونیستی امروز در مقاله ای نوشت:

اوایل این ماه رووین ریولین، رئیس رژیم اسرائیل گروهی از روزنامه نگارانی را که با نشریات یهودی در سراسر جهان همکاری می کنند پیش از روز استقلال به محل سکونت رسمی خود دعوت کرد.
ریولین عقاید محکمی دارد و از بیان آنها نمی ترسد. برای مثال پس از انتخابات اخیر در اسرائیل وی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به علت سخنان توهین آمیز در مورد شهروندان عرب اسرائیلی به شدت انتقاد کرد.
وی در یک کنفرانس خبری گفت اسرائیل باید با فلسطینیان مشورت کند و از محمود عباس خواست مذاکرات واقعی را برای پایان دادن به تراژدی اسرائیل و فلسطینیان آغاز کند. اما وی گفت برای این منظور همسایگان عرب اسرائیل باید زیر سوال بردن حق موجودیت اسرائیل را متوقف کنند.
ریولین تاکید کرد اسرائیل جنگی با اسلام ندارد و افزود: «به هر حال باید درک کنیم که بنیادگرایانی (از همه طرف ها) آتش افروزی می کنند و ما در لبه یک کوه آتشفشان نشسته ایم.»
وی گفت چالش هایی که اسرائیل در جهان خارج با آن مواجه است به اندازه درگیری های داخلی جدی است.
رئیس رژیم اسرائیل در دامه گفت: «در زمانی که ایران موجودیت ما را تهدید می کند، ما خود را از بقیه دنیا منزوی می یابیم. ما می دانیم که هدف آنها همین است. آیت الله های ایران سعی می کنند جهان عرب را بر ضد ما متحد کنند.»
ریولین افزود درک این مسئله برایش دشوار است که چگونه همه جهان معتقدند که باید راهی برای توافق با ایرانی ها بیابند و با سرسختی ایران مدارا کنند با وجود این حقیقت که این کشور در آستانه تبدیل شدن به یک کشور مسلح به سلاح هسته ای است.
وی گفت وقتی مقامات اسرائیلی می گویند ایران از گروه های تروریستی در سراسر خاورمیانه حمایت می کند، این سخنان بر اساس حقایق بیان می شود.
ریولین تصریح کرد: «ایران از طریق حزب الله و حماس در حال نفوذ در منطقه است. آنها با داعش می جنگند و همزمان تلاش می کنند در اردن، لیبی و حتی تونس نفوذ کنند. با این حال جهان و به خصوص رئیس جمهور آمریکا به دنبال توافق با ایران است.»
وی گفت با توجه به این که آمریکایی ها برای موجودیت اسرائیل و آینده آن بسیار اهمیت دارند، درک پافشاری دولت اوباما برای امضای توافق با ایران برای اسرائیلی ها دشوار است.
وی ابراز امیدواری کرد قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب به حمایت خود از اسرائیل و همکاری با آن در مسائل امنیتی که برای هر دو طرف اهمیت دارد ادامه دهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =