کاربران خبرگزاری خبرآنلاین با شرکت در یک نظرخواهی، دیدگاه خود را درباره حذف یارانه پردرآمدها مطرح کردند.

اما و اگرها درباره حذف یارانه پردرآمدها ادامه دارد. دیروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این‌که دولت به صورت چراغ خاموش از فروردین‌ماه یارانه 5 گروه درآمدی را حذف کرده است. بر این اساس، پزشکان، مالکان خودروهای لوکس، صاحبان صرافی‌ها، اعضای هیات مدیره بانک‌ها و هیات مدیره شرکت‌های خصوصی و افراد مقیم خارج از کشور جزو گروه‌های پردرآمد شناخته و مطرح شده بود که یارانه آنها از فروردین‌ماه قطع شده است.

البته در اواسط روز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حذف یارانه 5 گروه پردرآمد را تکذیب کرد، اما با این حال، در میان خبرها، مصاحبه‌هایی دیده می‌شد مبنی بر تایید حذف یارانه پردرآمد. علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی دیروز در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اعلام آغاز فرآیند حذف یارانه پردرآمدها، عنوان کرد که تعداد حذف شده‌ها قابل ملاحظه نیست.

در این شرایط، اما نکته‌ای که حایز اهمیت است، این‌که دولت براساس قانون بودجه ملزم به حذف یارانه پردرآمدها است و تاکنون چندین بار از شناسایی برخی از گروه‌های درآمدی پردرآمد خبر داده است. بر این اساس، خبرگزاری خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای که ترتیب داد، از کاربران خبرآنلاین خواست تا نظر خود را درباره حذف 5 گروه درآمدی مطرح شده عنوان کنند و این‌که بهتر است چه گروه‌هایی از دریافت یارانه حذف شوند.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده است، در این زمینه نوشت: «یارانه برخی دیگر از افراد می‌تواند قطع شود؛ از جمله کارخانه‌داران، قضات، سفرا، وزرا، استانداران، شهرداران، فرمانداران، فرماندهان درخواست‌کنندگان، وام‌های میلیاردی، بازرگانان، واردکنندگان و صادرکنندگان دارای حساب‌های کلان در بانک‌ها.»

فرد دیگری نیز عنوان کرد: «یک ضرب‌المثلی هست که می‌گه گاماس گاماس. اول پولدارها، بعد می‌شه نیمه‌پولدارها، بعد هم می‌شه بی‌پول‌ها. بله، این‌جوریاست.»

کاربری با عنوان مهربانی نیز مطرح کرد: «فوتبالیست‌ها و مربیان فوتبال، ورزشکاران با درآمد بالا، پزشکان متخصص، املاک‌داران کلان و روسای بانک و سهام‌داران کلان و...»

ریکا سوادکوهی نیز نوشت: «یارانه همه رو حذف کنید، ولی قیمت آب، برق و گاز و... به حالت قبل برگرده. ضمنا هر چه یارانه تا الان دادید هم پس می‌دیم.»

قاسم در ادامه تاکید کرد: «کارمندان بانک نیاز به یارانه ندارند. همچنین کارمندان شرکت نفت پتروشیمی.

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم متذکر شد: «هر فردی که بالای 2 تا 3 میلیون درآمد داره، به 45 هزار تومان نیازمند نیست و قطعا باید یارانه وی حذف بشه. نمی‌دونم چرا مردم ما تا این حد حرص می‌زنند و طمع دارند. به کسی ربطی نداره شما چند نفری و یا قسط داری و یا وام گرفتی. مشکلات زندگی شما که نباید از جیب بیت‌المال حل بشه. خواستی فرزند کمتری داشته باشی، در هر صورت فامیل خود بنده بالای 3 میلیون می‌گیرند و به هیچ عنوان به این پول نیازی ندارند. یارانه هم حق همه نیست و نه پول نفت است، نه پول گاز است، نه حق همه ملت است و نه ارث است. روسیه هم گاز دارد، آیا حق گاز می‌دهند؟؟ خیلی کشورها خیلی چیزها دارند، اما یارانه نمی‌دهند. ثروتمندان همین که مثل همه دنیا مالیات سنگین نمی‌دن، لطفا شکرگزار بوده و سکوت فرمایند که رستگار شوند.»

الیمی نیز نوشت: «دولت‌های بزرگ از سرمایه‌های کوچک فرصت‌های بزرگ و دولت‌های کوچک از سرمایه‌های بزرگ فرصت‌های کوچک می‌سازند. یارانه قرار بود برای حامل‌های انرژی و نون باشه. همه اول فکر می‌کردن فقط بنزین ماشین‌شون و نون گرون می‌شه. آخه به طور اخص گفتن یارانه نون رو میدیم. اما بلیط 25 تومانی اتوبوس گرون شد، خوابگاه‌های دانشجویی پولی شدن، شیر گرون شد. اصلا این طور بگیم چی گرون نشد. حالا هم می‌خوان یواش یواش حذفش کنن. خواهش می‌کنم این حقه بازی‌ها در تعالیم کی بوده که ما یاد گرفتیم و اون رو داریم به مردم‌مون یاد می‌دیم.»

کاربر دیگری مطرح کرد: «نمايندگان مجلس، كسبه داراي درآمد بالا مانند طلافروش‌ها، صاحبان املاك بالاي شهر، پزشكان متخصص داراي مطب، وكلاي داراي دفتر، روساي بانك‌ها و امكان دولتي، و كساني كه دريافتي حقوق بالاي پنج ميليون دارند.»

بی‌باک در ادامه تاکید کرد: «بازاریان/ آقازاده‌ها/ دانه‌درشت‌ها/ رده‌های بالای مشاغل دولتی و نظامی/ بنگاه‌داران املاک و خودرو/ بنکداران و عمده‌فروشان اغلب اصناف/ بساز و بفروش‌های مسکن/ طلافروشان/ صاحبان داروخانه و رستوران‌های بزرگ و... تا برسیم به افرادی که به نان شب محتاج هستند؟ چطوره؟»

کاربر دیگری نوشت: «یارانه همه باید قطع شود و مجددا قیمت‌ها به قبل از هدفمندی برگردد. عملا ثابت شد این‌کار هیچ سودی نداشت؛ جز تورم افسار گسیخته و فشار به 90 درصد مردم و پولدار شدن 10 درصد جامعه.»

فرد دیگری متذکر شد: «آخه كسي كه ماشين مثلا مدل بالا داره رو چرا در كنار صاحب صرافي و مديرعامل بانك و اين‌ها قرار دادن؟ يه ماشين صد ميليوني هم مدل بالا حساب مي‌شه، در حالي كه ممكنه صاحبش پول خريد يه آپارتمان 60 متري كه صدها ميليون قيمت داره رو هم نداشته باشه. كلا بايد صاحبان آپارتمان‌هاي بالاي 100 متر در تهران رو از يارانه حذف كنند، چون حداقل يك ميليارد سرمايه دارند.»

یکی از کاربران خبرآنلاین با عنوان مستاجر نیز مطرح کرد: «حقوق به‌تنهایی ملاک پولدار بودن نیست. خیلی راحت می‌شه با استعلام از اداره ثبت املاک اموال غیرمنقول از جمله خانه و مغازه و زمین را مشخص کرد. همچنین کشاورزان و یا مالکان املاک چند صد هکتاری که درآمد بالایی کسب می‌کنند و نیز حساب بانکی و گردش مالی هرکسی مشخص می‌کنه طرف نیازمند هست یا خیر. ولی ممکنه کسی سه میلیون حقوق از یه شرکت خصوصی بگیره، ولی اولا دائمی نیست و مقطعی هست. دوما مستاجر باشه و وام برای رهن خونه و هزار بدبختی دیگه گرفته باشه و زن یا بچه‌های بیمار داشته باشه که در آخرش واقعا نیازمند یارانه هم می‌شه.»

کنگر زهتاب نیز نوشت: «یارانه واس ماست، یعنی کلش باس ماس.»

پیمان عنوان کرد: «به نظرم 45هزار تومان نباید برای هیچ‌کس قطع بشه. این واقعا چیزی نیست که بخواد قطع بشه.»

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاجی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    28 6
    خوشم میاد اسم مهندسا رو نمیارن، یعنی بدبخت تر از مهندسا نسبت به دیدی که هنگام انتخاب رشته داشتن،وجود نداره :
    • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      2 1
      حاجی دمت گرم. منم مهندس کامپیوتر این مملکتم با 13 سال سابقه و ماهی 2 میلیون حقوق که هشتم گروی نهمه. هیچ آینده ای هم ندارم. چند وقت دیگه هم لابد یارانم قطم میشه
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    28 3
    مهندس ناظر هستم یعنی سالی چهار میلیون تومان کار کردم۰۰۰۰ خدا میدونه واجبه الزکاتم۰۰۰۰ولی شهرداری تهران جلوی قانون ایستاده و فقط در ایران هست که ساختمان را مهندس نمیسازه و هر قشری ساختمان میسازند جز مهندس عمران۰۰۰۰ نتیجه اش هم عمر مفیده بیست ساله ساختمان در ایران و تهرانه
  • بهرام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    3 1
    اما م .خمینی ره.داستانی تعریف فرمودند.به این عبارت.که شیخی و سیدی وعامی وارد باغی شدند واز انگور ان باغ خوردند .صاحب باغ وارد شد.گفت.شیخ وسید حق خود را خوردند.تو عامی.چراانگور خوردی.وهر سه عامی زدندواز باغ بیرون کدند.باز.صاحب باغ گفت.سید حق خودش را خورد.تو شیخ چرا خوردی.ودو نفری شیخ زده از باغ بیرون کردند.حال.حکایت یارانهاست.اول این طبقه بعد اون طبقه ودست اخر یارانه همه را قطع خواهند نمود.ما یارانه نمی خواهیم .اب.برق.نان.سوخت ...........را به قیمت قبل برگردانند.
  • ریحانه IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 1
    تیتر از این زرد تر نمی شد رسمن :|
  • فعالی A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    3 6
    به خدا یارانه دادن به ثروتمندان ظلم هست .ضد قانون هست جنایت هست. عرضه ندارید قانون را اجرا کنید بهانه نیاورید
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    2 0
    در تعجبم کلام مستند اینجانب در گزارشتان نیامده است شایدتهیه کننده متن فوق وکیل دادگستری بوده است اولین قشری که باید از گرفتن یارانه حذف شود وکلای دادگستری هستند از کل وکلای ایران یکنفر از وکلا را برای بنده معرفی کنند که : طبق تعرفه ازبنده وکالت قبول کنند یا مبلغ حق الوکاله دریافتی را طبق ماده 103 قانون مالیاتها در وکالتنامه قید و پنچ درصد آنرا تمبر باطل نمایند . دریغ از یکنفر .........
  • مهندس دانشگاه تهران A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    2 2
    از موقعی که مهندس های چینی شامل آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی وارد بازار کار شدند دیگه زشته بگیم مهندس چونکه معنا و کیفیت مهندسی برباد رفت رانت مهندسی شکل گرفت .تخفیف های 70درصدی تعرفه . عدم تعهد بکار و ......
  • پوریای وحید A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    اق این بندگان فعلا با این قانون نمیتونن حذف کنن یارانرومنتظرن که قانون تغییر کنه .. حتی یک بار دیگه هم ثبت نام گذاشتن که مثلا کسی جا بمونه که کسی هم جا نموند به جز اون بدبختایی که تلوزیون نداشتن کلا بد کلاهی سرمون رفت بوی کباب و دادن پول کباب قصشو خوندید نه راستی پیازم بخور
  • همشهمری IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    3 0
    باسلام یارانه بعضی از مردم مثل من حذف شده ولی به دروغ می گن یارانه هیچکس حذف نشده یه مثالی هست میگه اگه می خوای دروغی بگی همه باور بکنن بزرگترین دروغ را بگو من احساس می کنم دولت همیشه گداست ودنبال گرفتن حق مردم است.
  • معین A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    جالب است اقای معاون می گوید یارانه قطع نشده است اما یارانه من و تعدادی دیگر از دوستان قطع شده است. دم خروس را باور کنیم یا قسم.... ایشان یا اطلاع ندارند یا حقیقت را نمی گویند.
  • مستمری بگیر IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    من معتقدم یارانه این ثروتمندهاراقطع نکنند بلکه دویاچندبرابربکنند چون اینها صاحبان بنگاههای اقتصادی هستندوبه این بهانه قیمت اجناس خودرا افزایش میدن ودرنهایت من حقوق بگر ضربشومیخورم من حاضرم یارانه ام راقطع وبه انها اضافه کنند تاماسختی بیشتریرانگشیم
    • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
      0 0
      قشنگ گفتی
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    یارانه واس ماس , یعنی کلاً واس ماست.