استوارنامه های سفرای جدید یونان، تایلند،الجزایروسنگال تحویل روحانی شد/آمادگی ایران برای گسترش روابط

رییس جمهوری با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و تایلند، گفت که دو کشور می‌توانند در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و گردشگری همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید تایلند با اشاره به پیشرفت‌های خوب تایلند در عرصه اقتصادی، گفت: ایران آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی با بانکوک است و دستگاه‌های اجرایی ما در هر بخشی که شرکت‌های تایلندی تمایل داشته باشند با آنها همکاری خواهند کرد.

رییس جمهوری، وجود خشونت و تروریسم در آسیا و آفریقا و بویژه منطقه خاورمیانه را یادآور شد و گفت: مبارزه با خشونت نیاز به همکاری همه کشورها دارد و ایران و تایلند باید در این عرصه نیز با یکدیگر تعامل داشته باشند.

روحانی سپس به جاذبه‌های طبیعی و حضور گردشگران دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران نیز دارای شهرهای باستانی و آثار مهم و زیبایی های خاصی است که می‌تواند برای مردم تایلند جاذبه داشته باشد.

راسمی چیکهام سفیر جدید تایلند نیز با اشاره به علاقمندی کشورش برای گسترش روابط فیمابین، گفت: امسال شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران - بانکوک است و همواره روابط دوستانه‌ای میان دو ملت برقرار بوده است.

وی با برشمردن ویژگیهای مشترک دو ملت و سابقه ۴۰۰ ساله همکاری‌ها، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای گسترش مناسبات و ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور بکار خواهم گرفت.

تاکید بر تلاش مشترک ایران و الجزایر برای بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه

رییس جمهوری روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید الجزایر  رژیم صهیونیستی را خطر اصلی منطقه در زمینه سلاح های کشتار جمعی نظیر تسلیحات هسته ای، شیمیایی و میکروبی دانست و تصریح کرد: همه کشورها باید به فشارهای سیاسی خود با هدف سرفرود آوردن این رژیم در برابر قوانین بین المللی و پذیرش این قوانین، بیفزایند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با قدردانی از مواضع خوب الجزیره از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در طول سالهای گذشته گفت : دو کشور در این موضوع اشتراک نظر دارند که همه کشورها می توانند در چارچوب معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی(ان.پی.تی)، از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشند و منطقه و جهان باید عاری از سلاح های کشتار جمعی باشد.
رییس جمهوری با اشاره به عضویت ایران و الجزایر در سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک)، قیمت امروز نفت را به زیان تولیدکنندگان و ثبات بازار جهانی دانست و اظهارداشت: امیدواریم تلاش های دو کشور درکنار سایر کشورهای هم نظر برای بازگشت تعادل به بازار نفت ادامه یابد.
دکتر روحانی سپس وجود درگیریهای سیاسی و معضل تروریسم در کشورهای منطقه را خاطرنشان ساخت و گفت: مسایل در لیبی ، سوریه و یمن با راه حل نظامی خاتمه نمی یابد و همه باید کمک کنیم تا با راه حل سیاسی، مشکلات حل و فصل شود.
رییس جمهوری ادامه داد: دریمن مردم بی گناه ، زنان و کودکان کشته می شوند و بسیاری از زیربناهای اقتصادی ویران شده است. در این شرایط برخی از کشورهای منطقه بجای ایجاد ائتلاف برای جلوگیری از درگیری و استقرار صلح و برای نجات منطقه ، متاسفانه برای بمباران منطقه ائتلاف تشکیل داده اند.
دکتر روحانی گفت : امیدوارم کشورهای خواهان صلح در منطقه نظیر ایران و الجزایر بتوانند در این باره رایزنی های خود را افزایش دهند و برای صلح و استفاده از راه حل سیاسی توفیق بدست آورند.
"عبدالمنعم احریز" سفیر جدید الجزایر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری کشورش به رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهوری و دولت و ملت ایران ، اراده مسولان عالی رتبه کشورش را برای گسترش و تعمیق همکاری ها با ایران آنگونه که شایسته ملت های دو کشور است، خاطرنشان ساخت.
وی از تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور برای بررسی مناسبات فیمابین در ماه های اخیر و برنامه ریزی برای توسعه همکاری سیاسی در الجزایر خبر داد و گفت: تهران و الجزیره در بسیاری از مسایل دو جانبه و منطقه ای ، می توانند همکاری کنند.
سفیر جدید الجزایر با اعلام همبستگی کشورش با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در سالهای گذشته ، ابراز خرسندی کشورش از تفاهم حاصل شده میان ایران و ۱+۵ را یادآور شد و آن را گامی مهم در جهت حفظ صلح در منطقه و جهان توصیف کرد.
وی با اعلام نگرانی کشورش از تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا ، گفت : کشورش تلاش می کند تا با افزایش رایزنی ، همکاری همه جانبه جهت حل مسایل مالی ، لیبی و یمن بوجود آورد زیرا هدف الجزایر جلوگیری از ویرانی و خونریزی در منطقه و حفظ تمامیت ارضی کشورهاست.

هیچ مانعی برای توسعه روابط دو کشور تاریخ ساز ایران و یونان وجود ندارد
رییس جمهوری از یونان به عنوان دروازه اروپا یاد کرد و گفت: یونان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف است و اقتصادهای ایران و یونان در بسیاری از عرصه ها ، می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید یونان، گفت: دو کشور باستانی ایران و یونان همواره روابط خوبی داشته‌اند و امیدواریم در دوره جدید با توجه به ظرفیت‌های موجود، روابط دو ملت و دو دولت بیش از پیش گسترش یابد.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط دو کشور تاریخ ساز وجود ندارد ،گفت: تهران آمادگی کامل برای ایجاد روابط بهتر و توسعه یافته‌تر با آتن را دارد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مواضع معتدل آتن در سالهای اخیر و در قبال تحولات مختلف، گفت: امروز دوران فشار بر کشورها با استفاده از ابزار غلط تحریم سپری شده است و کسانی که به این شیوه فکر می‌کنند هنوز در گذشته و در تاریخ سیر می‌کنند.
گئورگیوس آیفانتیس سفیر جدید یونان نیز با اشاره به تلاشش در دوره مأموریت برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور، گفت: ایران و یونان از گذشته با یکدیگر در حوزه تفکری نظیر فلسفه، علوم، فرهنگ و تجارت همکاری داشته‌اند و هیچ مانع موقتی نمی‌تواند دو کشور را از رسیدن به تعاملات پرثمر بازدارد.
وی با بیان اینکه ایران کشوری مستقل و با نفوذ در منطقه خاورمیانه و آسیا است و یونان می‌خواهد دوست و همکار راهبردی برای ایران باشد، افزود: یونان مخالف هرگونه تلاش برای به انزوا کشاندن کشورها و برخورد متکبرانه از طریق تحریم‌های اقتصادی است.

ایران آماده گسترش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و صنعتی در سنگال است / علاقه مندی ایران برای گسترش همکاری‌ با کشورهای آفریقایی از جمله سنگال
رییس جمهوری با تأکید بر علاقه مندی ایران به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: سنگال به عنوان کشوری مهم در قاره آفریقا مورد توجه ایران است و ما از توسعه تعاملات اقتصادی و فرهنگی با این کشور استقبال می‌کنیم.
 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید سنگال، گفت: ایران آماده است تا سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و صنعتی در سنگال را افزایش دهد.
رییس‌جمهوری با اشاره به روابط خوب و صمیمی دو کشور گفت: داکار همواره یک مرکز مهم درغرب آفریقا برای ایران و مسلمانان بوده است و امروز شرایط خوبی برای ارتقاء مناسبات فیمابین داریم.
دکتر روحانی افزود: ایران بر اساس سیاست خارجی خود آماده گسترش همکاری‌ با همه کشورهای آفریقایی از جمله سنگال است و امیدواریم در سالهای آتی، شاهد سرعت قابل قبول در گسترش همکاری‌ها باشیم.
رییس جمهوری همچنین با اشاره به وضعیت منطقه و گسترش افراطی گری، بر همکاری کشورها برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
"بابکار باء " سفیر جدید سنگال نیز با اشاره به سابقه روابط دو جانبه و حضور بازرگانان و شرکت‌های ایرانی نظیر ایران خودرو در کشورش، گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور سنگال در دوران مأموریتم همه مساعی خود را برای توسعه و گسترش مناسبات با تهران به کار خواهم بست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =