دولت مدعی کار کارشناسی 4 ساله است.

شورای اصلاح نظام یارانه که دبیری آن را علی عسکری، رییس سازمان امور مالیاتی کشور بر عهده دارد، تاکنون تنها دو سند پشتیبان را منتشر کرده است که مجموع صفحات آنها با احتساب صفحات جلد، فهرست و منابع و ماخذ از 57 صفحه تجاوز نمی کند.

مطابق اعلام کارگروه تحولات اقتصادی، سند اول پشتیبان شورای اصلاح نظام یارانه با عنوان "تعاریف یارانه و مشکلات نظام فعلی پرداخت"  در 29 صفحه منتشر شده است.

این گزارش در دو بخش اصلی به تعاریف یارانه و تجربه پرداخت یارانه در ایران و جهان اختصاص دارد. در بخش بعدی مشکلات نظام پرداخت یارانه در ایران طی 7 صفحه مورد بحث قرار گرفته است. بخش نتیجه گیری این سند هم  کمتر از یک صفحه و متشکل از 14 سطر است. این سند تنها 9 ماخذ دارد.

 سند دوم با عنوان " هدفمند کردن یارانه و روش های پرداخت آن" در مجموع 28 صفحه دارد که بخش اول آن به روش های عمده پرداخت یارانه اختصاص دارد. معیارهای کارآمدی نظام پرداخت یارانه، تجربه ایران طی برنامه های عمرانی و توسعه قبل و پس از انقلاب دو بخش دیگر این گزارش است. بخش پایانی نیز به نمونه ای از مکانیسم های هدفگیری اختصاص دارد.

نتیجه گیری این سند هم  در کمتر از یک صفحه و در حدود 20 سطر نگاشته شده اشت. منابع و ماخذ این سند هم از 5 مورد تجاوز نمی کند.

این در شرایطی است که دولت مدعی است که این طرح حاصل حداقل 4 سال کار پژوهشی و کارشناسی است.

گفتنی است، دبیری شورای اصلاح نظام مالیاتی کشور را نیز معاون رییس سازمان ماور مالیاتی، محمد پاریزی بر عهده دارد.  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =