مدیریت بحران استانداری البرز: باید برنامه ریزی بهتری برای ارتقاء فرهنگ مردم در مواجهه با بحران انجام داد.

سحر عادل-خبرآنلاین البرز:«ابوالقاسم باقري» با اشاره به حوادث ناشي از بارش باران در روز هاي اخير و در گفتگو با خبرنگار خبر آنلاين، گفت: اتفاقات بيشتر در نواحي كوهستاني و مسير هاي شمالي استان رخ داد، كه بيشتر اين حوادث به دليل رعايت نكردن اصول از سوي برخي شهروندان طبيعي است.
وي افزود: قبل از وقوع حادثه و بارش هاي شديد باران به كشاورزان اخطار هاي لازم داده شده بود، كشاوزران نبايد در بستر رود خانه ها اقدام به كشت كنند، چون اين همجواري ممكن است هر لحظه در كوچكترين بارش طغيان رودخانه را همراه داشته باشد.
اين مسئول خاطر نشان كرد: براي پيشگيري از حوادث طبيعي اطلاع رساني شده و اقداماتي صورت گرفت، كه البته كافي نيست و بايد تلاش بيشتري درباره فرهنگ سازي پيرامون اين موضوع و به شهروندان آموزش هاي لازم براي مواجهه با بحران داده شود.
مي توان از اين موهبت الهي استفاده بهتري كرد
وي با اشاره به احتمال خشكسالي در سال جاري اظهار داشت: آب هاي جاري حاصل از بارش باران در خيابان ها بحران ايجاد مي كنند، در صورتيكه مي توان از اين موهبت الهي به شكل بهتري و در مصارف صنعتي و كشاورزي بهره برد.
باقري در ادامه گفت: در كشور هاي پيشرفته جهان، موضوع خسارات را بيمه ها رسيدگي مي كنند و دولت نقش ناظر را دارد، در اين شرايط كه كشاورزان و باغداران دچار خسارت شده اند، اگر بيمه داشته باشند، مي توانند جبران شود، در غير اين صورت استانداري موظف به پرداخت هزينه اي نيست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =