۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

مجید فروغی

شهاب مرادي از سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران رفت، اما رفتن اش به آمدن اش شباهت نداشت. عصر 10 آذرماه سال 92 شهرداري تهران مسوولان و چهره هاي هنري و مداحان را در تالار ايوان شمس جمع كرد تا با سلام و صلوات شهاب مرادي را بر صندلي رياست سازمان بنشاند.

آن روز حاضران در تالار ايوان شمس لبخند مي زدند و لبخند محمدباقر قاليباف پررنگ تر بود؛ خبرنگاران و عكاسان هم بودند. پس از يك سال و چهار ماه، ساعتي بعد از اينكه شهاب مرادي، سرپرست معاونت فرهنگي سازمان اش رامنصوب كرد، خبر بركناري اش و انتصاب رييس جديد سازمان روي خروجي خبرگزاري ها آمد. صبح زود فرداي اين خبر، توديع مرادي بخش كوچكي از جلسه فصلي مديران شهرداري تهران بود. از ميهمانان روز معارفه خبري نبود، نه مسوولي و نه هنرمند و مداحي، خبرنگاران و عكاسان هم نبودند تا خداحافظي قاليباف و مرادي را ثبت كنند. در خبري هم كه رسانه سازمان منتشر كرد عكسي از شهردار تهران نبود تا معلوم شود باز هم لبخند روز معارفه شهاب مرادي را دارد يا نه. البته آنچه نوشتم فقط ظاهر آمدن و رفتن مرادي به سازمان است كه خوب خيلي تفاوت دارند و شايد تفاوت دلايل آمدن و رفتن اش تفاوت كمتري داشته باشد.

به روال معمول مراسم توديع و معارفه كه مدتي است در نهادها و سازمان ها عنوان تكريم و معارفه گرفته، رييس سابق سازمان گزارشي در دفاع از عملكردش نگفت و مجال آن را نيافت تا بگويد چند درصد از برنامه هايش براي هنري كه فاخر مي خواند پيش رفته است. نگفت ساماندهي آموزش موسيقي فرهنگسراها كه نگراني هنرمندان موسيقي و شهروندان را به دنبال داشت به كجا رسيد. آنچه از اين ساماندهي به شهروندان شهري كه شهاب مرادي شهر مهرباني مي خواند، تعطيلي يك ساله(تاكنون) آموزش موسيقي فرهنگسراها و كلي سوال بي پاسخ بود. آموزش موسيقي در فرهنگسراها در سكوت تعطيل شد و بعد كه صدايش درآمد مسوولان سازمان دليل آوردند كه مي خواهند كيفيت آموزش موسيقي را ساماندهي كنند، جلسه اي هم با خانه موسيقي برگزار كردند و ارزيابي هنري و حرفه اي مدرسان را به اين خانه سپردند. خانه موسيقي هم با خيال اينكه نيت سازمان براي ساماندهي آموزش موسيقي واقعي است، همراه و حتي به جاي سازمان سپر انتقادها شد، اما بعد صداي خانه موسيقي هم درآمد.

در اين چندماه كه كم و بيش درباره تعطيلي آموزش موسيقي فرهنگسراها حرفي گفته مي شد يا مطلبي نوشته مي شد رييس سازمان در تلويزيون و رسانه ها و مراكز و محافل مردم را به دينداري و مهرباني و صداقت موعظه مي كرد اما پاسخگوي تصميم خود به شهروندان شهر مهرباني نبود. ارديبهشت سال گذشته بود كه مرتضي طلايي؛ شوراي شهر تهران از بودجه دو هزار ميليارد توماني براي فعاليت هاي فرهنگي شهرداري تهران خبرداد اما مردم و شهروندان چنان حق و حقوقي نداشتند كه بدانند اين بودجه چگونه و در كجاهاي فرهنگ شهرشان صرف شده است. حالا شهاب مرادي از سازمان فرهنگي هنري تهران رفته و ششمين رييس سازمان در دوره شهرداري قاليباف آمده است. ميراث و عملكرد شهاب مرادي هر چه باشد شهردار و شوراي شهر هم در آن سهيم اند، همانطور كه در ميراث به جاي مانده از دوران رياست جمهوري احمدي نژاد، دستگاهها و نهادهاي نظارتي نقش دارند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    47 22
    حكايت امدنش رو نميدونم اما حكايت رفتنش به نفع فرهنگسراهاي تهران شد
  • محمد حسن A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    12 13
    سلام مطلب جالبی نوشتید ولی یک سوال از نویسنده این مطلب دارم مگر تمام فرهنگ موسیقی است که شما تمام مطلبتان را در تعطیلی موسیقی نوشتید؟ ثانیا مگر در فرهنگسراهای ما موسیقی کلاسیک، مدرن و سنتی اصولی و صحیح آموزش داده می شد که حالا نگران تعطیلی آن بودیم؟ مگر موسیقی های بی محتوا با خواننده های بی صدا آنقدر دقدقه دارد که شما 90 درصد ایرادتان را به آقای شهاب مرادی تعطیلی موسیقی گرفتید/ کلاس های موسیقی فرهنگسراها تنها جایی برای گعده های دختر و پسر بود نه آموزش استعداد واقعی موسیقی بود. و سوال آخر اینکه چند تا مثل سالار عقیلی ، محسن یگانه و ....از این کلاس های موسیقی به اصطلاح پربار سازمان فرهنگی به عرصه جامعه معرفی شدند؟ ممنون از خبر آنلاین