۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰

ایرنا نوشت:

رییس آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: وضعیت گرد و غبار در شهرستان مهران اکنون به سه برابر حد مجاز رسیده و وضعیت هوا در حالت هشدار قرار دارد.

علی طاهر سارایی روز دوشنبه اظهار کرد: براساس آخرین نتایج ثبت شده از ایستگاه های سنجش و پایش ذرات گرد و غبار مناطق مختلف استان، شهرستان مهران با 500، دهلران 300 و ایوان با 200 میکروگرم در مترمکعب در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با بیان اینکه پایداری توده های گرد و غبار با نوسان مداوم همراه است، یادآور شد: کاهش یا افزایش این توده ها به صورت لحظه ای در حال تغییر است و وضعیت آلایندگی هوای شهر ایلام در زمان حاضر با 113 میکروگرم در مترمکعب در حالت عادی قرار دارد.

سارایی از احتمال افزایش این پدیده در ساعت های آینده در شهر ایلام خبر داد و تاکید کرد: میزان حد مجاز ذرات گرد و غبار در هوا 150 میکروگرم در متر مکعب است.

نقاط مختلف استان بویژه شهرهای مرزی مهران و دهلران در طول سه روز گذشته با پدیده ریزگردها و آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار مواجه هستند.

استان ایلام با توجه به 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به عنوان یکی از سرمنشاهای تولید گرد و خاک، در طول سال در معرض بروز پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا قرار دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =