روخوانی گفت‌و‌گوی ویژه خبری از روی دست چه کسانی؟/ ادعای صدا‌و‌سیما: شبه‌دولتی‌ها اتاق را گرفته‌اند

نکته قابل توجه برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، ادعای عجیب مجری این برنامه بود که البته بدون پاسخی در رد آن از سوی رییس اتاق ایران، به روی آنتن رفت.

فرشید خاموشی: هفته گذشته، برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به موضوع اتاق بازرگانی اختصاص داشت. در این برنامه تلویزیونی دو عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی به عنوان مهمان حضور داشتند؛ غلامحسین شافعی رییس فعلی اتاق ایران که در استودیو حاضر بود و سیدحمید حسینی که به صورت تلفنی مهمان این برنامه خبری بود.

در این برنامه تلویزیونی که در مواقعی به مناظره میان شافعی و حمید حسینی تبدیل هم می‌شد، دو طرف عملکرد اتاق بازرگانی و نقش آن در حوزه اقتصاد کشور را به بحث گذاشتند و هر یک از دیدگاه خود به نقد خانه فعالان اقتصادی پرداخت.

اما نکته قابل توجه برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، ادعای عجیب مجری این برنامه بود که البته بدون پاسخی در رد آن از سوی رییس اتاق ایران، به روی آنتن رفت.

مجری برنامه هفته گذشته گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در انتهای این برنامه مدعی شد که در انتخابات اسفندماه گذشته، شبه دولتی‌ها موفق شدند «اکثریت» کرسی‌های هیات نمایندگان اتاق بازرگانی را به دست بگیرند. او سپس مدعی شد که این اتفاق تهدیدی برای نهاد بخش خصوصی است و پس از طرح این ادعا نظر مهمان برنامه را در این رابطه جویا شد که در کمال تعجب رئيس فعلی اتاق ایران این ادعا که در انتخابات اسفندماه گذشته شبه‌دولتی‌ها موفق شدند اکثر کرسی‌های اتاق بازرگانی را به دست بگیرند، رد نکرد.

با توجه به اینکه در انتخابات دوره هشتم، اتاق بازرگانی تهران و تغییر و تحولات پیش آمده در آن بیش از دیگر اتاق‌های شهرستان‌ها در کانون توجه قرار داشت، منظور مجری صدا و سیما از ادعای خود اتاق تهران بوده است.

این در حالی است که با نگاهی گذرا به راه ‌یافتگان دور تازه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و سابقه فعالیت اقتصادی آنها کمتر چهره شبه‌دولتی را می توان در میان این 40 نفر یافت.

در فهرست منتخبان اتاق تهران، آیا محمدرضا انصاری که یکی از بزرگ ترین شرکت های پیمانکاری و ساختمانی را اداره می کند شبه دولتی است یا محسن خلیلی عراقی که بیش از 60 سال در بدنه بخش‌خصوصی خالص فعالیت اقتصادی داشته است؟ مسعود خوانساری که یک بنگاه اقتصادی را مدیریت می‌کند شبه دولتی است یا سید حسین سلیمی که بیش از سه دهه نامش به بخش خصوصی گره خورده است؟ آیا پدرام سلطانی، سیدرضی حاجی آقامیری،فرهاد فزونی،علیرضا کلاهی، حمیدرضا صالحی،مهدی پورقاضی و سیده فاطمه مقیمی در ادعای مطرح شده از سوی مجری صدا و سیما می‌گنجند؟

احمد صادقیان و مهدی معصومی اصفهانی که دو بنگاه بزرگ تولید مواد غذایی را اداره می‌کنند حتما در ادعای مطرح شده از سوی رسانه ملی جایی ندارند چه رسد به آنکه فریال مستوفی و سید حامد واحدی و کاوه زرگران و علیرضا خائف را جزو شبه دولتی ها دانست.

شاید مجری اقتصادی شبکه دو سیما با نگاهی به فهرست منتخبان اخیر هیات نمایندگان اتاق تهران، تنها نام يکي از راه يافته گان به اتاق را برای طرح این ادعا کافی دانسته است و ترجیح داده است که توجهی به دیگر نام ها نداشته باشد.

و این نکته را نیز می‌توان در طرح این ادعا لحاظ کرد که مجری برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری برای تحقیق و بررسی اتفاقات و تحولات اتاق بازرگانی و انتخابات اخیر این نهاد، از میان رسانه‌های نوشتاری که اخبار اتاق و انتخابات آن را مخابره می‌کردند تنها معدود رسانه های نزدیک به جریان اصولگرایی را رصد می‌کرده است و او برای آگاهی از این انتخابات و تحولات اتاق بازرگانی صرفا روزنامه های خاصی را ورق زده است که در کشاکش انتخابات بخش‌خصوصی با یک تیتر به روی دکه ها می رفت، «شبه‌دولتی‌ها اتاق بازرگانی را گرفتند»

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =