مهدی مهدوی کیا می گوید به هیچ وجه علاقه ای ندارد از همین حالا کار مربیگری را آغاز کند.

سعید اکبری؛ کاپیتان سابق تیم ملی تاکید می کند باید کار مربیگری را مثل بازیگری، از رده های پایه آغاز کند. اگر برای خیلی از چهره های فوتبال بعد از خداحافظی نشستن روی نیمکت یک تیم لیگ برتری دغدغه می شود، برای مهدوی کیا مهمترین دغدغه این روزها سر و سامان دادن به وضعیت فوتبال پایه ایران است.

آقای مهدوی کیا تیم زیر 11 سال را به زودی به مسابقات معتبری خواهید برد. آیا تیم کامل شده است؟
ما تا الان چند مرحله اردو پشت سر گذاشته ایم. از بین تقریبا 300 بازیکن، بازیکنان فعلی را غربال کرده ایم. اولین اردوی ما در رامسر بود که 40 بازیکن را انتخاب کردیم. سپس تعدادی را خط زدیم و با 27 بازیکن ادامه دادیم. در آخرین مرحله هم نام 6 بازیکن دیگر را خطر می زنیم تا انشالله با 21 بازیکن در اواخر اردیبهشت ماه راهی اتریش شویم تا در رقابت ها حاضر شویم.

شما در تیم ملی هم کار کرده اید. استعدادهایی که در فوتبال آموزشگاههاست، چه کیفیتی دارند؟
بازیکنان زیر 11 سال همه دانش آموز هستند. ما هم از بهترین کانال که آموزش و پروش بود اقدام کردیم. سعی کردیم که تمام ایران را ببینم. کم و کاستی هم بود چون وقت کم داشتیم. البته استان ها به ما اعتماد کردند. استعدادهای خوبی شناسایی کردیم. نفراتی که در اردو هستند در آینده فوتبالیست های خوبی برای مملکت می شوند.

مثل مهدوی کیا و دایی و ... بین این فوتبالست ها هست؟
استعداد که زیاد داریم. باید ببینم در ادامه راه را چطور می روند و چه اتفاقاتی برایشان می افتد.اگر شرایط شان خوب باشند، جای امیدواری هست که بازیکنان بزرگی شوند.

پس از اینکه رقابت ها تمام شد، کار شما هم با این بازیکنان تمام می شود یا از آنها دوباره حمایت می کنید؟
من امیدوارم که این بچه ها حفظ شوند. ضمن اینکه کارشان ادامه دار باشند. این بچه ها باید در تورنمنت های مختلفی بازی کنند و آبدیده شوند. ضمن اینکه ما استارت کار باشگاه  کیا، باشگاه خودمان را هم زدیم و از این بازیکنان استفاده خواهیم کرد.

شما هم می توانید مثل خیلی از چهره های فوتبال سریعا کارتان را با مربیگری شروع کنید اما ظاهرا خود را وقف فوتبال پایه خواهید کرد.
دوست داریم به فوتبال پایه سر و سامانی دهیم. نفراتی چون آقای دوستی مهر و بازیکنان قدیمی بانک ملی هم در این مجموعه کنار ما هستند. کار را پایه گذاری کرده ایم. انشالله بتوانیم در آینده حرکات خوبی انجام بدهیم. بعد از آن، به کلاس های مربیگری در آلمان می روم و کار مربیگری را شروع می کنم.

تورنمنتی که اردیبهشت ماه با تیم زیر 11 سال در پیش دارید، با حضور تیم های بزرگ برگزاری می شود؟

این هفدهمین سالی است که تورنمنت برگزار می شود و معتبرترین تورنمنت فوتبال پایه اروپاست. تیم های باشگاهی چون بایرن مونیخ، هوفنهایم، هامبورگ و تیم های مختلف اروپا در آن شرکت دارند. از آفریقا و آمریکای جنوبی و شمالی و از کانادا هم تیم های خوبی می آیند. ما دومین تیم آسیایی هستیم که در رقابت ها شرکت می کنیم. قبل از ما تیم ناگویای ژاپن توانسته بود مجوز حضور در مسابقات را به دست بیاورد. تیم ها برای رسیدن به مسابقات باید در مراحل مقدماتی سختی حاضر شوند و بازی کنند ولی ما با توجه به رابطه هایی که داشتیم توانستیم بدون مقدماتی وارد مسابقات شویم.

شما در لیگ برتر مربیگری نمی کنید؟
نه، در ایران که نه. فعلا کار نمی کنم. دوست دارم در آلمان مربیگری کنم نه ایران. هدفم این است.

چرا؟
من علاقه دارم که کار را اصولی انجام بدهم. نمی خواهم بدون مدرک مربیگری کار را شروع کنم. دوست دارم با قدرت وارد مربیگری شوم. وقتی که تجربه لازم را به دست بیاورم.

شما برعکس اکثر مربیان ایرانی هستید. ما عادت به این رفتار نداریم!
(خنده) هر کاری اصولی دارد. درست است که من فوتبالیست بودم و در سطح بالایی کار کردم، ولی مربیگری و بازیگری دو مقوله جدا از هم هستند. من پله پله شروع کردم و بازیکن شدم. دوست دارم در مربیگری هم پله پله شروع کنم. یعنی کار را از تیم های پایه شروع کنم و بعد به بزرگسالان برسم. تازه این کار را هم از آلمان شروع می کنم نه از ایران.

آقا مهدی پیشنهاد کار با برانکو را هم نپذیرفتید.
بله، برانکو مربی خوبی است ولی همانطور که گفتم می خواهم اصولی کار را شروع کنم.

شما در روزهای آخر مربیگری برانکو در تیم ملی با او مشکل داشتید. آیا این موضوع تاثیرگذار بود؟
نه، من و آقای برانکو هیچ مشکلی نداشتیم. او مربی خوب و با شخصیتی بود و هست.

سوال آخر هم درباره ادامه همکاری تیم ملی با کروش است...
من قبلا گفته بودم. اگر کروش قرارداد داشت که باید ادامه می داد و اگر نداشت باید مذاکره می کردند. الان هم طبق قراردادی که دارد، به کارش ادامه می دهد. او مربی خوبی است.

منتقدان کروش می گویند او با مربیان داخلی مشکل دارد.
من که ندیده ام او با مربیان مشکلی داشته باشد. این موضوع را لمس نکرده ام. کاری به این مسایل ندارم و برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می کنم.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    30 1
    دمت گرم
  • ایرانی A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    31 1
    مرسی که مرسی خیلی‌ها با مردم بازی نکردی، مرسی بابت صداقتت مهدی...
  • علی عسگری A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    7 0
    افرین به اقا مهدی که انقدر منصف صحبت کرد در مورد تیم ملی کیروش