توضیحات محسن رضایی درباره احتمال بازگشتش به سپاه/ اینکه جهان حق غنی‌سازی را پذیرفته امر خوبی است

نسیم نوشت:

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن حمله عربستان و برخی کشورهای عرب به یمن گفت: این تهاجم نه اقدامی اسلامی و نه حتی عربی بلکه اقدامی صهیونیستی است و عربستان باید هرچه سریعتر از یمن بیرون رود و به تجاوزات خاتمه دهد و بیش از این ناامنی بوجود نیاورد.

رضایی گفت: دولت عربستان با حمله به یمن شکاف عمیقی بین کشورها و مذاهب اسلامی به وجود آورده و مانع تحقق دموکراسی و مردمسالاری است.

وی افزود: ارتش عربستان در این تهاجم از سلاحهای ممنوعه مثل بمب های ناپالم و خوشه ای که بعد از جنگ ویتنام ممنوع اعلام شد استفاده کرده است و حکام جدید سعودی بدون رعایت موازین انسانی و علنی و بدون رعایت استانداردها در همه جا از سوریه و بحرین تا یمن دخالت کرده اند و جنایاتی شبیه آنچه اسرائیل در غزه بوجود آورد آفریدند.

رضایی تصریح کرد: عربستان بعد از اسرائیل و آمریکا، عامل اصلی تشویق صدام در حمله به ایران بود و بخش مهمی از صد میلیارد دلار خسارتی که ایران در این جنگ متحمل شد بر عهده حکام این کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام راه حل برون رفت از بحران یمن را خروج فوری عربستان از یمن با قطع حملات و اجازه دادن به مردم و احزاب یمن برای تعیین سرنوشت خود دانست.

وی همچنین درخصوص مساله مذاکرات هسته ای، این مذاکرات را به آشی تشبیه کرد که نباید هیزم آن را فقط ایران تامین کند و این سوال را مطرح کرد که باید دید ایران چه سهمی از این آش خواهد داشت؟

رضایی گفت: اینکه جهان حق غنی سازی ایران را پذیرفته امر خوبی است اما باید همه چیز شفاف و روشن باشد و حتی مخالفان و موافقان مذاکرات در این باره اظهار نظر کنند تا جهان چهره ای واقعی از جامعه ایران داشته باشد.

وی افزود: اگر لغو تحریمها در برنامه ای چند ساله باشد شیرینی توافق از ما گرفته می شود ضمن اینکه به نظر من لغو یکجای تحریمها امکان پذیر است چراکه تحریمهای اتحادیه اروپا و شورای امنیت با همان بیانیه قابل لغو شدن است و تحریمهای رئیس جمهور آمریکا هم با یک بیانیه برداشته می شود و کنگره آمریکا هم باید بپذیرد که تحریمها را لغو کند لذا این تحریمها ظرف مدت دو تا سه هفته قابل برداشته شدن است.

رضایی همچنین درخصوص گمانه زنیها درباره بازگشتش به سپاه پاسداران گفت: من سرباز نظام و ولایت هستم و هرجا رهبری تعیین کند خدمت خواهم کرد اما آنچه فعلا مطرح شده این بود که تجربیاتم را در اختیار نسلهای جدید سپاه قرار دهم و بحث دیگری مطرح نیست.

قید اعداد کلیدی در برنامه ششم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قرار شد در برنامه ششم توسعه، اعداد مهم و کلیدی مانند رشد اقتصادی قید شود.

محسن رضایی در پایان جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگاران گفت: امروز درباره سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اختلاف نظر میان دولت و مجلس بحث و نتیجه گیری شد که اعداد مهم و کلیدی نظیر رشد اقتصادی در متن برنامه قید شود اما اعداد دیگر برنامه با توافق مجلس و دولت در برنامه ها لحاظ شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام از اسفند ماه تا پایان خرداد امسال جلسات خود را به صورت هفتگی و فوق العاده برگزار خواهد کرد.

وی گفت: ‌سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، موضوع انتخابات و موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان از جمله رسیدگی به دارایی مسئولان و پیشگیری از وقوع جرایم در دستور کار مجمع قرار دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =