۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ای کاش از سوی مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تصمیماتی اتخاذ شود که فرهنگ کتابخوانی نیز مانند فرهنگ نمایشگاه رفتن در مردم نهادینه شود.

به گزارش خبرآنلاین، ستاره اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون درباره اهمیت نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بزرگ‌ترین ویترین کتابی کشور است که تمام نگاه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند اما در کنار برگزاری این رویداد فرهنگی باید چاره‌ای برای افزایش سرانه مطالعه و ورود کتاب به داخل منازل نیز اندیشیده شود.

وی افزود: به شخصه معتقدم که ما از کتاب و کتابخوانی فاصله گرفته‌ایم و نمایشگاه کتاب فرصت بسیار مناسبی است که مردم با کتاب آشتی کنند. البته اگر تخفیف‌های نمایشگاه را کنار بگذاریم این نمایشگاه برای پایتخت‌نشینان جذابیت چندانی ندارد زیرا خوشبختانه با تدابیر مسوولان، شهر تهران مجهز به چندین فروشگاه کتاب شده است که بخش اعظمی از نیازهای فرهنگی پایتخت را برطرف می‌کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در توضیح تغییرات نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال‌های گذشته بسیار موفق عمل کردند زیرا رفتن به نمایشگاه کتاب تبدیل به یک فرهنگ شده است اما ای کاش تصمیماتی اتخاذ شود که فرهنگ کتابخوانی نیز مانند فرهنگ نمایشگاه رفتن برای مردم نهادینه شود.

وی ادامه داد: به نظرم بزرگترین ایراد نمایشگاه کتاب، تعداد دفعات برگزاری آن است، زیرا فکر می‌کنم که این نمایشگاه حداقل باید سالی دو بار برگزار شود تا همه بتوانند در آن شرکت کنند. به دلیل مشکلات شخصی و کاری دو سال است که در نمایشگاه حاضر نشدم اما امسال حضوری دوباره در نمایشگاه خواهم داشت.

اسکندری که آخرین بار با سریال‌های «شوق پرواز» و «هفت سین» میهمان مخاطبان سیما بود در پایان اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تمام درگیری‌های کاری مطالعه خود را قطع نکردم و روزی چند ساعت مطالعه دارم تا بتوانم هر روز چیز جدیدی را یاد بگیرم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =