عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: پتروشیمی مشکل اشتغال را در چابهار برطرف می کند، اما باید ابهامات زیست محیطی این پروژه هم برطرف شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ پتروشیمی چابهار، از جمله طرح‌های دولت برای مقابله با بیکاری در چابهار و منطقه بلوچستان است. اما برخی از مردم چابهار با این پروژه به دلیل ابهامات زیست محیطی مخالفند. 

دراین باره حسینعلی شهریاری، عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان به خبرآنلاین می گوید: «من سفری به چابهار داشتم در بهمن ماه. مردم و شورای شهر هم این موضوع را به من گفتند. من قول دادم با خانم ابتکار در این مورد صحبت کنم اما دولت تصمیم خودش را گرفته است. البته ربطی به این دولت ندارد و زمان دکتر میرکاظمی در دولت دهم پتروشیمی چابهار مطرح شد. به من گفته شد که پتروشیمی مشکل اشتغال مردم را حل می کند و من این موضوع را با نمایندگان منطقه مطرح کردیم و تصویب شد. اما قطعا مشکلات زیست محیطی باید برطرف شود و این حق مردم است. فعلا مسایل اولیه مطرح شده است و امیدوارم در سال جدید حل شود.»

او در پاسخ به این سوال که ترانزیت نمی تواند مشکل بیکاری آنجا را حل کند؟ هم گفت: «به تنهایی نمی توانیم با ترانزیت مشکل بیکاری را حل کنیم. الان بالای 50 درصد جوانان آنجا بیکار هستند.»

شهریاری درباره توسعه گردشگری در این منطقه هم گفت: «توسعه گردشگری زمانبر است، ابتدا باید امنیت را فراهم کنیم. در بسیاری از کشورهای دنیا برخی مناطق سیستان و بلوچستان را خط قرمز اعلام کردند و به گردشگرانشان اجازه ورود به آن نقاط را نمی دهند. برای داخل هم بلیط تهران- چابهار 260 هزار تومان است که هم اندازه بلیط استانبول است. بازار چابهار هم چیزی ندارد.الان هزینه تور جزیزه کیش دو برابر تو استانبول است. استان سیستان و بلوچستان بیشترین جاذبه های طبیعی گردشگری را دارد. شهر سوخته سیستان، سفالگری سراوان و کوه تفتان و ساحل بی نظیرچابهار و ... جاذبه های آنجا هستند. اما مشکل امنیت وجود دارد. همچنین تورگردانها باید زبان خارجی بدانند وعلم این کار را داشته باشند. بعد هم کشورهای دنیا باید به این نتیجه برسند که این منطقه امن است و گفتن ما تنها کافی نیست. به نظرمن اقتصاددانها این موضوع را در نظر بگیرند که برای توسعه برخی مناطق باید تسهیلات ویژه داد یعنی بلیط برای چابهار نباید اینقدر بلیط گران باشد.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =