۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲

دنیای اقتصاد نوشت:

هنوز تنور بازار مسکن گرم نشده و مردم منتظر هستند تا تاثیر مذاکرات هسته‌ای در بازار مسکن را ببینند و هنوز مشخص نیست قیمت‌ها پایین می‌آید یا برعکس یا آنکه همچنان رکود در بازار مسکن ماندنی است اما آنچه احساس می‌شود این است که با تغييرات مثبتي كه اخيرا در بازار بورس به وجود آمد، احتمال حركت نقدينگي به بازار مسكن و افزايش قيمت‌ها بعيد است و جهش قیمت ناگهانی در اين حوزه نخواهيم داشت.
كارشناسان مسكن فضای کنونی بازار معاملات را «مه آلود» توصیف مي‌كنند و مي‌گويند: از نیمه اردیبهشت ماه قیمت‌های خرید و فروش مشخص می‌شود و در حال حاضر فقط پول لازم‌ها اقدام به فروش ملک خود در بازار مسکن می‌کنند.
برخی از مشاوران املاک معتقد هستند در سال جاری بازار مسکن افزایش قیمت اندکی را تجربه خواهد کرد و بازار مسکن می‌تواند ثبات نسبی را داشته باشد اما بررسی فایل‌های فروش در نیمه نخست فروردین ماه و مقایسه  آن با موارد مشابه در اسفندماه نشان می‌دهد قیمت‌ها کاهش اندکی داشته‌اند. كارشناسان نیز با تایید این موضوع اظهار مي‌كنند: به نظر می‌رسد برای رونق بازار مسکن قیمت‌ها باید واقعی تر شود.
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم با این دیدگاه موافق است و به «دنیای اقتصاد» گفت: رونق بازار سبب افزایش قیمت‌ها نخواهد شد به دلیل آنکه در سال‌های گذشته رشد غیرمنطقی قیمت مسکن به اندازه‌ای بوده که هنوز حباب قیمتی تخلیه نشده و شاهد رشد محسوسی در قیمت‌ها نخواهیم بود.

 

17302

17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    30 8
    من خودم کارشناس تر از همه هستم رونق پیدا کنه قیمت میره بالا پایین نمی یاد عزیز
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    17 8
    متاسفانه در چند سال گذشته مسکن در ایران تبدیل به یک کالای سرمایه ای صرف شد در صورتی که در بیشتر کشورها مسکن هم کالای مصرفی است وهم سرمایه ای سرمایه ها بجای این که در بخش تولید وصنعت وارد شود وارد بخش مسکن شد به گفته مرکز امار ایران ما فقط چهارصدهزار واحد خالی در تهران داریم
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      13 2
      مهران غفوريان هم در برنامه طنز حاشيه موقع خواستگاري به پدر عروسهمينه گفت چهارصدهزار واحد خالی در تهران داریم
  • قادر IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    11 2
    مردم دیگر وارد بازار سوداگری مسکن نخواهند شد و مسکن هم گران تر از این که هست نخواهد شد چون دیگر مسکن به بالاترین حد افزایش قیمت رسیده است این ماجرای کثیف بورس بازی مسکن و افزایش قیمت آن هم بوسیله مافیای مسکن و محتکران مسکن انجام شد و دیگر دست آنها برای همه رو شده است و در یک کلام مسکن دیگر کالای سرمایه ای نیست و نمی شود با آن تجارت کرد چون به تعداد بی شماری مسکن خالی وجود دارد و قیمت هم بسیار بالا است مردم که احمق نیستند خودشان به افزایش قیمت مسکن دامن بزنند