حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تقدیر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، آنچه تاکنون در مذاکرات انجام شده را در مجموع خوب ارزیابی کرد و گفت: نباید اجازه دهیم جامعه دچار دو دستگی شود.

به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی امروز در پایان جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به تفاهم نامه لوزان سوئیس، تصریح کرد: ما از تیم مذاکره کننده به خاطر زحماتی که کشیده اند تقدیر و تشکر می کنیم، دیپلمات ها ما افرادی متعهد به لحاظ مبانی انقلابی و اسلامی هستند و در مذاکرات قدرت و منطق اسلام و انقلاب را نشان دادند. تیم مذاکره مراقب حیله گری طرف مقابل باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران عزت اسلامی را در نظر گرفته اند، تصریح کرد: ما هم توصیه می کنیم در تمام مراحل به این نکته مهم توجه داشته باشند و بدانند دشمن یک دشمن فریب کار، مستکبر و سلطه گر است؛ تیم مذاکره مراقب حیله گری دشمن باشد تا سرشان کلاه نگذارند. تحریم ها باید یکجا لغو شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مساله تحریم ها، اضافه کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرموند مردم توافقی می خواهند که در گام اول همه تحریم ها لغو شود اما اگر بگویند به تدریج تحریم ها را بر می داریم نباید چنین چیزی را قبول کرد. مسائل اخیر نباید سبب دو دستگی جامعه شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که فصل الخطاب درباره مذاکرات هسته ای و تفاهم اخیر بیانات رهبر معظم انقلاب است، یادآورشد: مسائل اخیر نباید سبب تفرقه و دو دستگی مردم شود؛ مردم عزیز ما باید منتظر نتیجه باشند و مجددا تاکید می کنیم فصل الخطاب در این باره بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: باید وحدت و اتحاد دولت و ملت حفظ شود. نسبت به پروتکل الحاقی نگرانیم. این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما نسبت به پروتکل الحاقی نگرانیم، افزود: اگر این مساله به مفاد تفاهم نامه ملحق شود ممکن است به آنها فرصتی بدهد که درباره امکانات دفاعی و ابزارهای نظام ما بازرسی هایی انجام دهند و چنین چیزی به هیچ وجه مورد قبول نیست و تیم مذاکره نباید چنین چیزی را بپذیرد چراکه مذاکرات صرفا درباره مسائل هسته ای است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود حمله عربستان سعودی به یمن را محکوم کرد و گفت: چطور مدعیان خادم الحرمین شریفین به یک کشور اسلامی حمله می کنند و مردم و زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند. وی بیان کرد: مردم هر کشوری صاحب اختیار امور خود هستند، ما معتقدیم عربستان با این اقدام اشتباه کرده و یقینا شکست خواهد خورد؛ در آموزه های دینی نیز تاکید شده هر کس در راه ظلم گام بردارد محکوم به شکست است. مسؤولان حادثه ناگوار فرودگاه جده را پیگیری کنند.

وی با اشاره به حادثه ناگوار فرودگاه جده، از وقوع چنین حادثه ای شدیدا ابراز تاسف کرد و خواستار پیگیری جدی و قاطعانه این حادثه از سوی مسؤولان ذیربط شد تا عزت و کرامت ملت ایران حفظ شود. گرانی مردم را رنج می دهد؛ مسؤولان فکری بکنند.این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود همچنین به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: مردم اکنون از گرانی رنج می برند، معیشت مردم دچار مشکل شده است؛ امیدواریم مسؤولان کشور با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و نظارت بیشتر فکری برای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بکنند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =