یک عضو شورای شهر در تذکر خود از رئیس سازمان حج و زیارت استعفا دهد زیرا در فرودگاه جده به دو پسر زائر ایرانی توسط دو پلیس عرب تجاوز شده و این سازمان هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اقبال شاکری در ابتدای تذکر خود، با تبریک فرارسیدن نوروز و ایام ولادت حضرت فاطمه(س) درباره تجاوز دو شرطه عربستانی به دو زائر ایرانی تذکر داد.

این عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز این نهاد با اشاره به تجاوز شنیع دو پلیس عربستان به دو پسر ایرانی در سفر حج تلویحا از رئیس سازمان حج و زیارت خواست استعفا دهد.
اقبال شاکری در این باره گفت: در چه سفری این جنایت صورت گرفت؟ در سفر عمره و در سرزمین وحی و توسط خبیثانی که دستشان از 30 سال پیش، به خون 500 زائر خانه خدا در جوار بیت الله الحرام آلوده است، این اقدام خبیثانه صورت گرفت. رژیمی که هم اکنون هم خانواده ها و کودکان را در یمن و جاهای دیگر به خاک و خون می کشد.
او سپس با انتقاد از سکوت سازمان حج و زیارت گفت: اگر جای رئیس کاروان بودم همانجا از غصه دق می دادم. اگر جای رئیس سازمان حج و زیارت بودم از این بی تدبیری بلافاصله استعفا می دادم.
شاکری در ادامه گفت: هر چند دیشب وزارت خارجه کاردار این حاکمیت خباثت را فراخوانده اند ولی اینقدر این خباثت شنیع است که ما از هر اقدام دولت در این باره قاطعانه حمایت می کنیم. می خواستند برخی از مردم غیرتمند جلوی سفارت عربستان اعتراض کنند که همکاری کردند و امروز رفتند جلوی مجلس اعتراض کردند. امروز در ذهن هیچ بشری نمی گنجد که در کاروان عمره در این سفر معنوی این خسارت جبران ناپذیر به زندگی دو جوان وارد شود.
او از وزارت خارجه و وزارت کشور و سازمان حج و زیارت تقاضا کرد از پیگیری این موضوع کوتاه نیایند تا حکومت عبستان رسما از ملت ایران عذرخواهی کنند. شاکری در پایان گفت: امیدوارم این خسارت عظیم این دو خانواده به نحو مناسبی جبران شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    در اینکه آنها آدمهای خبیثی هستند هیچ شکی نیست ولی بهتر است که عمره برای افراد بالای 50 سال پیش بینی شود و از سود آوری برای حج وزیارت هم صرف نظر شود
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    20 1
    دراین مورد باید حج تعطیل شود اعتراض شدید را به عربستان را فهماند وانها را مجبور به عذر خواهی کرد چه لزومی دارد جیب انها را پر کنیم که بر علیه ما کار کنند
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    12 0
    استعفا
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    12 0
    اگه قرار بود استعفا بده در اتفاقات قبل استعفا میداد اینا کنده تر ازاین حرفان
  • بی نام DE ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    15 2
    واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به حادثه فرودگاه جده: آیا باید به هر ذلتی تن داد تا به یک مستحب عمل کرد؟ اولین
  • فردوس توسی A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    12 2
    یکبار عمره یا حج تمتع لازمه اما بیشتر باید ممنوع بشه انشاا...