چرا دانشگاه "علوم اقتصادی" با دانشگاه "خوارزمی" چراغ خاموش ادغام شد؟

تسنیم نوشت:

در حالی که مسئولان پیشین دانشگاه علوم اقتصادی از اظهارنظر درباره ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی خودداری می‌کنند، خبرها حاکی از تصویب ادغام دو دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی در شورای گسترش آموزش عالی است.

ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با یکی دیگر از دانشگاه‌های کشور از جمله مسائلی است که هر از چند گاهی در فضای آموزش عالی کشور مطرح می‌شود.

پس از به واقعیت نپیوستن شایعاتی درباره ادغام این دانشگاه با دانشگاه‌ تهران و علامه طباطبایی، دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی بعد از تعطیلات عید نوروز با تابلوی "دانشگاه خوارزمی" بر سر در دانشگاه خود روبرو شدند.

این مسئله باعث اعتراض و تجمع دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی شد، اما مسئولان دانشگاه خوارزمی بر طی شدن مسیر قانونی این ادغام تاکید کردند.

در حالی که مسئولان پیشین دانشگاه علوم اقتصادی از اظهارنظر در این خصوص خودداری می‌کنند، مسئولان وزارت علوم نیز بیان هرگونه مطلبی در این خصوص را به معاون آموزشی وزارت علوم واگذار کرده‌اند.

در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری ما، یکی از مسئولان وزارت علوم از تایید این ادغام در شورای گسترش خبر داد و گفت: ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی که در 24 اسفندماه سال گذشته صورت گرفت از مصوبات دفتر شورای گسترش آموزش عالی بوده و این ادغام قانونی است.

با این حال باید منتظر اظهارنظر رسمی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم بود و دید وضعیت مدارک تحصیلی دانشجویان، وضعیت کارکنان و بودجه دانشگاه علوم اقتصادی که در بودجه سال 94 به صورت مجزا ارائه شد، چه خواهد شد.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    48 11
    دانشگاه علوم اقتصادی یک دانشگاه قدیمیتاسیس سال1315 که شاید تنها دانشگاه کاربردی کشور باشه نزدیک به صددرصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار میشن از نظر علمی یکی از بهترین انشگاههای کشور در حوزه مدیریت اقتصاد و امور مالی هستش این ادغام به ضرر دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی است
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    32 8
    چه ارتباطی با هم داشتند که ادغام شدند؟
  • علی A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    11 3
    خیلی اتفاق خوبی میتواند باشد برای کوچک سازی دولت، چون ده ها پست بیخودی خذف میشود. البته دانشگاه خوارزمی خودش تازه تاسیس است و همان تربیت معلم کرج بوده. اما مشکل فقط برای دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی خواهد بود چون دانشگاه علوم اقتصادی یک دانشگاه معتبر در عرصه علوم اقتصدی و مالی میباشد ولی دانشگاه خوارزمی خیلی معتبر نیست. و سطح علمی پائینی دارد مخصوصا در بخش فروش آزاد مدرک مدیریت