ایسنا نوشت:

مدیر شبکه سه سیما درباره‌ی حساسیت‌هایی که درخصوص سریال «در حاشیه» ایجاد شده است، با طرح یک پرسش گفت: چرا این حساسیت را الان ایجاد کرده‌اند؟ پیش از این با مقدس‌ترین قشر و جایگاه کشورمان یعنی روحانیت شوخی شده است اما هیچ یک از بزرگان این شوخی را توهین، جسارت و یا هتاکی به شمار نیاورده‌اند.

علی‌اصغر میرحسینی، مدیر شبکه سه سیما، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره حساسیت‌ها و فشارهایی که در حال حاضر برای سریال «در حاشیه» به وجود آمده است، تأکید کرد: شوخی کردن با همدیگر در فضای طنز سعه صدر می‌خواهد. پزشکان عزیز ما تحمل داشته باشند حتی در انتهای ماجرا قانع خواهند شد و به ما حق می‌دهند.

او با اشاره به استنباط مخاطبان از سریال «درحاشیه» که توهین و بی‌ادبی نسبت به قشر پزشک تلقی نشده است، گفت: این همان نکته‌ای بود که از همان ابتدا در قصه این سریال تأکید داشتیم. یکی از محترم‌ترین، زحمت‌کش‌ترین و فداکارترین مشاغل در جامعه ما پزشکان و پرستاران هستند و صحت و سلامتی مردم رابطه مستقیم با این قشر زحمت‌کش دارد، در نتیجه کسی در جامعه ما به خود اجازه توهین و جسارت به این اقشار را نمی‌دهد؛ یعنی جسارت و بی‌ادبی در فرهنگ ما مفهوم ندارد، اما فضای طنز یک فضای کاملا ویژه است؛ فضایی که با اغراق و بزرگنمایی سر و کار دارد. فضایی که موضوعات مختلفی که در اطراف ما وجود دارد را دستمایه طنز قرار می‌دهد.

مدیر شبکه سه در ادامه گفت: اکثر مخاطبان این تفکیک را قائل‌اند و فضا را طنز می‌بینند و با این طنزها و شوخی‌ها می‌خندند و به هیچ عنوان کاراکترها و شخصیت‌هایی که این نقش‌ها را ایفا می‌کنند را در جایگاه پزشک واقعی نمی‌بینند؛ به عنوان مثال شما کاراکتری که آقای مدیری بازی می‌کند (در نقش دکتر کاشف) را واقعا یک دکتر نمی‌بینید که بخواهید براساس عملکرد غلط این آدم نسبت به قشر پزشک و متخصصان ما بدبین شوید و این به حساب تحقیر و توهین بیاید.

میرحسینی همچنین درباره منتقدانی که این مجموعه را نقد می‌کنند توضیح داد: منتقدانی هم که این کار را می‌بینند در حوزه تکنیک و کارگردانی آن را نقد می‌کنند نه در باب اینکه چرا پزشکان دستمایه طنز قرار گرفته‌اند.

او همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به مجموعه طنز «ساختمان پزشکان» ساخته سروش صحت که پیش از این مورد علاقه مخاطبان قرار گرفت اشاره کرد و گفت: سروش صحت نیز پیش از این در «ساختمان پزشکان» با پزشکان شوخی داشت و اتفاقا این مجموعه کار موفقی هم شد. پس چرا اکنون این حساسیت را ایجاد می‌کنند و این تصویر را می‌خواهند در مخاطبان ایجاد کنند؛ در حالی که ما با همه این عزیزانی که این دغدغه را دارند در یک خط هستیم. زحمات بسیار ارزشمندی که وزارت بهداشت و درمان به‌ویژه در دولت آقای روحانی کشیده است بر هیچ‌کس پوشیده نیست. حال اگر در مقطعی که مردم این آدم‌ها را به عنوان کسی که از حرفه پزشکی سوءاستفاده می‌کنند می‌بینند و اینکه چه عواقبی برای آن‌ها پیش خواهد آمد توهین و یا جسارت نیست. البته حساسیت برای تمام قشرها وجود دارد. فرهنگیان، رانندگان، کارگران زحمت‌کش. اما شوخی کردن با همدیگر در فضای طنز سعه صدر می‌خواهد.

مدیر شبکه سه سیما در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب که عملا بین پزشکان زحمت‌کش و افرادی که در هر لباسی ممکن است از این حرفه سوءاستفاده کنند تفکیک وجود دارد، گفت: در هر قشر، طبقه و صنفی، آدم خوب و بد وجود دارد.

میرحسینی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود حساسیت‌ها و انتقادهایی که از سوی سازمان نظام‌پزشکی برای مجموعه «درحاشیه» وجود دارد، در ادامه ساخت این مجموعه تغییراتی به‌وجود خواهد آمد؟ گفت: مجموعه «در حاشیه» تا قسمت سی‌ودوم روند خودش را ادامه خواهد داد و جذابیت‌هایش روز به روز بیشتر می‌شود، اما سرانجام این سریال سوء‌تفاهم‌ها را برطرف خواهد کرد.

او سپس گفت: مهران مدیری به کارش ادامه می‌دهد. این مجموعه مورد اقبال مخاطبان واقع شده است و جای شکر دارد؛ البته انتقادهایی هم بر کار وجود دارد که آن را می‌پذیریم و این به ما و تیم سازنده انگیزه بیشتری می‌دهد تا با قوت قلب بیشتری کار را ادامه دهیم.

میرحسینی در بخش پایانی گفت‌وگوی خود درباره پشت صحنه مجموعه «در حاشیه» که به نظر می‌رسد بیش از خود مجموعه جذاب است مطالبی را عنوان کرد.

او گفت: عموما پشت صحنه‌های همه کارهای نمایشی جذابیت دارد. ممکن است شما قصه‌ای را دنبال کنید که روند منطقی و فراز و فرودهایی داشته باشد. در یک جایی طنز داشته باشد، در جایی طنز آن کم باشد و در جایی اصلا طنز نداشته باشد. اما همان کاری هم که حتی یک ملودرام غمگین است وقتی پشت صحنه‌اش را ببینید ممکن است شوخی‌هایی در آن صورت بگیرد که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. در پشت صحنه کارهای طنز نیز اتفاقاتی که می‌افتد منجر به خنده‌های عوامل و هنرپیشه‌ها می‌شود که این در همه جای دنیا جذابیت دارد و شاید شما اگر خنده را از پشت صحنه بردارید جذابیت کار کم شود.

مدیر شبکه سه سپس وجود پشت صحنه در مجموعه «در حاشیه» را چاشنی قصه عنوان کرد که لذت بیشتری برای مخاطب دارد و گفت: جامعه ما نیاز به شادی و نشاط دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    83 1
    عالی بود
  • میثم GB ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    71 5
    فیلم مارمولک رو پخش کنید معلوم میشه
    • پزشک قدیمی A1 ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
      18 88
      مدیری دقیقا داره احساس حقارتشو نسبی به چیزی که بهش نرسیده نشون میده.تو جامعه پزشکی مثل خیلی دیگه از صنوف تخلف و نادرستی وجود داره ولی این کاری که ایشون داره انجام میده انتقاد نیست،اهانت و هتاکیه.بجای اینکه بیاد تخلفات رو نشون بده مثل یه دلقک چکمه پاش میکنه و زمینو میشوره.این سریال میتونست با رویکرد انتقادی خیلی اثرگذارتر و حتی کمدی تر بشه.ولی الان شده نمایش یه لودگی صرف.
    • اهورا A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
      5 4
      بنظر شما چکمه پوشیدن شستن زمین هتاکی به جامعه پزشکی هست؟
  • آوا A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    91 11
    کافیه استاد مدیری یک طنزی بسازه همیشه هستن عده ای بیان حرف اضافه بزنن..کارای مدیری حرف نداره.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    45 1
    احسنت
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    70 1
    پرسش اینجاست که چرا از اول کار به درخواست مدیران وزارت بهداشت توجه شد و فیلمنامه و محتوای اصلی این مجموعه طنز زیبا مورد سانسور قرار گرفت ؟ مردم چه گناهی کرده اند که این مجموعه بخش قابل توجهی از محتوا و زیبایی خودش را از دست داد و در هر قسمت برای پر شدن وقت آن، ناچار به دیدن 15 دقیقه تیتراز و پشت صحنه هستند.
  • کارمند A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    پزشکها در ایران بخاطر انحصارگرایی و درآمد نامشروع وناحق بسیار متکبر و خودخواه هستند و تحمل هیچ انتقادیرو ندارن
    • یک پزشک A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
      20 30
      آقا یا خانم محترم به غیر از تعدادی از جراحان کی درآمد نامشروع داره؟هر وقت زیر میزی ازتون خواستن تشریف ببرین وزارت یا تلفنی اطلاع بدین؟ وقتی جون یکی رو نجات میدیم و یا درد یکی رو علاج میکنیم نامشروع کار میکنیم؟؟؟؟همکارای کارمند شما که رشوه میگیرن که کم هم نیستن از جراحها حداقل بیشترن چی؟یا معلمهایی که سر کلاس درس نمیدن به امید تدریس خصوصی چی؟؟ اگه سوگند نخورده بودیم شده یک روز فقط یک روز همه نمیرفتیم سر کار اون وقت مفهموم حلال و حرام رو درک میکردم.خبر آنلاین لطفا نظرم رو چاپ کن
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    21 84
    لودگی با طنز متفاوت است. ایکاش تسلط هموطنان عزیزم به زبان انگلیسی بیشتر بود تا با دیدن نمونه های خوب طنز ذائقه شان به طنز واقعی عادت میکرد.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    13 91
    خوبه والا چه دفاعي هم ميكنه از اين توهين و تمسخر
  • مجید IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    33 4
    تو اکثر سریالها بناحق وکلای دادگستری را آدمهای کلاهبردار و حرامخوار معرفی میکنند. هرچند آدم خوب و بد و متوسط در هر شغل و صنفی وجود دارد . لیکن روند سریالهای درام که جدی و تاثیرگذاری بیشتری دارد به این قشر دایما حمله میکند . اما این قشر زحمت کش که قانون دان و راههای شکایت و... را حرفه ایی بلد اند. هیچگاه برخورد انفعالی و هیاهو به پا نکرده اند. لطفا پزشک ها یه کم ظرفیت داشته باشند
  • بی نام RO ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    29 0
    کاش طنزه این کاملا واقعیت است من خودم چند نفر به اصطلاح پزشک و دندان پزشک می شناسم که فیلیپین مدرک گرفته اند
  • mersad651 A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    5 31
    ولا پشت صحنه ها خیلی قشنگتر و باحال تر از خود فیلم هست....محمدرضا هدایتیصولت افتضاح بازی کرده..یعنی بازیش که خوبه اما این صداهای چرندی که از خودش در میاره بی خوده... خنده های بی خود مهران غفوریان هم لوث شده
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    31 5
    اتفاقا در حاشيه هيچ توهيني به پزشكان نميكنه .گو اينكه واقعا در صنف پزشكي انتقادهايي وجودداره.تروخدا يك نفر بگه وقتي رفته دكتر دكتر چقدر وقت گذاشته درباره بيماريش باهاش حرف بزنه يا جواب سوالاتشو بده بسيار نادرند اينطور پزشكاني باشند هر قشرو صنفي انتقاداتي بهشون وارده.مگه پزشكان چه فرقي با بقيه اقشاردارند. درحاشيه و كلا تمام كارهاي مديري خوبه و با استقبال مردم روبرو ميشه. اميدواريم صداوسيما مثل هميشه فورا تسليم نشه.
  • لیلا A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    47 8
    اخه کی باور می کند اینجور بیمارستانی وجود داره یا مثلا دکتر سنوگرافی عکس عروسی می اندازه . طنز یعنی همین بعضی از پزشکان ایرانی از زمانیکه اسمشان در کنکور در می اید خود را تافته جدا بافته می دانند و بقیه را پایین می بینند . از شبکه 3 می خواهیم زیر اهرم فشار کوتاه نیایند.. ممنون
  • یک مهندس عمران A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    7 25
    همیشه فاصله زیادی بین طبقه نخبه و عوام در ایران بوده چیزی که عوام را میخنداند برای نخبه درد آور است کاری هم نمی توان کرد.مدیری نخبه ایست که از کم سوادی مردم نهایت استفاده را برده و میبرد.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
      1 1
      کاملا موافقم.
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
      11 1
      شما اول ثابت کنید همه پزشکان از گروه نخبگان هستند...
    • عوام ES ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      1 1
      خوبه تعریف نخبه و عوام رو هم فهمیدیم از این به بعد به چیزی نمی خندیم تا نخبه به نظر بیاییم اون چیزی که درد آوره اینه که بعضی ها خودشون رو تافته جدا بافته میدونند. شما هم بد نیست یه کم اطلاعاتتون رو بالا ببرید. دقیقا معنی طنز همینه که مسایل تلخ رو طوری مطرح کنی که در عین حال که کاستی ها رو بیان میکنی ولی با زبانی شیرین تلخی اون رو بگیری.
  • من هیچ هستم A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    2 0
    مشکل این است که همه در این کشور خود را نخبه می دانند ..... الهی من در مقابل تو هچ ام الهی من در مقابل تو تک بوته تنهایی ام که مهربانی ات همچون افتاب مرا فرا گرفته است الهی قلب بزرگی به من بده تا شاد کنم دلها را هر چند که خود حزین باشم
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    سریالها خارجی‌ رو ببینید .مثلا انگلیس طوری گداهای کنار خیابونشون رو نشون میده انگار شاهزدهای بی‌ ادعا هستن پزشکاشون که جای درمان معجزه می‌کنن و پرستاراش عاشقانه در خدمت مریض هستن اونوقت سیما ایران افراد تحصیل کرده داخل و خارج رو که سالها زحمت کشیدن تا چیزی یاد بگیرن و از علمشون زندگی‌ کنند رو افرادی مجرم نشون میده که مدرک جعلی داران و حقشونه با دست بند و بی‌ آبرویی برن زندان. نه مردم درس نخونن بیان بشن هنرمند نمای سیما که نه تخصصی لازم داره نه هنری کارشم فقط مسخره کردن کسانی که از موقعیت بهتر اجتماعی برخوردارن باهوشتر و و خوش لباس تر هستن .سؤ استفاده از حسادت عمومی‌ مردم برای جلب مخاطب کار کثیفی هست